"Kant en klaar" paard altijd makkelijker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: "Kant en klaar" paard altijd makkelijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:55

zo nam ik hem ook op asjemenou vandaar dat ik me af vroeg waarom je dat bij een groen paard niet nodig zou hebben Lachen Maar kan de miscommunicatie wel verstaan.

Inderdaad superwomen, je hoort bij geen enkel paard een ''letterlijk sterke hand'' te hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:30

pharagirlke schreef:
zo nam ik hem ook op asjemenou vandaar dat ik me af vroeg waarom je dat bij een groen paard niet nodig zou hebben Lachen Maar kan de miscommunicatie wel verstaan.

Inderdaad superwomen, je hoort bij geen enkel paard een ''letterlijk sterke hand'' te hebben.

en figuurlijk ben ik het ook met jou eens en ook bij alle paarden Haha!
consequent en kordaat zijn Ja

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:27

ik ben het hier ook mee eens,

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:33

Niet makkelijker maar je leert er wel veel van.
Met een jong paard ook natuurlijk maar op een andere manier.
En ik denk dat als je eenmaal de knoppen hebt gevonden dat het super paarden zijn. Ja

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:49

Een correct opgeleid paard is zeker fijn om van te leren, toch heb ik er m'n handen vol aan! Zo enorm werklustig met een groot eigen iniatief, en ook nog eens heel erg heet, blijf daar maar eens aan rijden. Ik heb genoeg andere paarden gereden van groen tot hoger opgeleid maar ik zou nooit meer anders willen, want als de controle er is dan rijdt ik om te rijden, er is nog zo veel te leren en het geeft een geweldig gevoel.
We rijden veel basistraining voor de lossigheid, nageeflijkheid, controle en condititie, af en toe nemen we een oefening mee, voor mij om te leren voor hem voor de afwisseling(wordt hij nog heter!!). Een groen paard is gewoon niet voor mij weggelegd, ik ben daarvoor zelf niet goed genoeg bevestigd.