liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suus27

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 06:47

een pittig paard, heb je iets meer werk aan.

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:12

ik heb het liefst er ene beetje tussen in een paard dat je er niet af wil gooien maar die toch elke dag weer even anders is maar op een leuke manier, gewoon afentoe schrikken of versnellen ofzo maar niet dat zij bokkend door de bak gaat crossen, dat had ik aan het begin met me pony kon ik niks mee beginnen en nou is het precies het paard dat ik wil ze schrikt afentoe nog en als ze iets eng vind gaat ze aldoor een beetje omhoog met de voorbenen tot ze er 1 keer langs is geweets dan is het weer over, ik vind dat altijd wel luek als ze een beetje omhoog gata met de voorbenen het zijn enkele keren dat ze ook echt gaat steigeren maar vaak is het maar 50 cm van de grond ofzoow Clown

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:15

Ik heb het liefst een vrij mak paard, maar die af en toe wel even gek wil doen, er moet af en toe wel wat actie in zitten, anders wordt het mij wat te saai Knipoog Een paard mag ook wel eens een gekke bui hebben, zeker wanneer ik dat ook heb Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:36

tja beide heeft wel wat Haha! Mijn pony is een heethoofd en ik ben dol op hem, maar af en toe zou ik hem achter het behang kunnen plakken omdat hij maar door blijft gaan. Mijn paard daar in tegen is zijn tegenpool. Z paardje dat ook niet altijd doet wat je vraagt maar iig controleerbaar is waar dat bij de pony soms ver te zoeken is..

Vind het beide leuk. Ze hebben beide zo hun voordelen op bepaalde punten en dat is ook wel prettig Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:28

leuk eigenlijk hoe je zoveel verschillende reacties derop krijgt.

eva87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:53

een mix ervan denk ik:) een paard dat rustig zijn werk kan doen, maar ook af en toe zijn streken en gekkigheden heeft Haha!

shirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:06

Prinslover schreef:
Ik heb er liever een mengelmoesje van haha Haha! Een paard mag van mij best pit hebben, en soms wat geintjes, maar daar moet het ook ophouden. Dus geen gemeen paard wat lelijk kan bokken/stijgeren. Maar geen paard wat écht niks doet, dat is saai. Het echte manege paard (voor beginners) idee dus. Ik hou zeker van een paard met pit, en dan in de vorm van looplust Knipoog

idd, anders is het gewoon saai aan het worden Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:13

Ik ben ook voor het mengelmoesje Vork .
Een pittig paard wat lekker wil werken en soms een beetje een clown is, maar wel goed te rijden en vooral niet te angstig is.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:16

een pittig paard voor mij Haha!
ik vind dat leuk, ik hou niet van die echte manege pony's zegmaar..
ik rij wel op een manege maar daar hebben we ook verschil echt een manege paard, of een paard die er net is en dan nog even meer doorgereden moet worden enz gewoon met veel energie erin en die niet standaart een rondje rijdt dat vind ik niks Tong uitsteken

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:16

Ik heb liever een pittig paard.
Van een paard die altijd maar zn rondje loopt leer je ook niet veel, die doet al snel wat er van je gevraagd wordt.
En als je er moeite voor moet doen om een paard iets te laten doen, en het lukt uiteindelijk heb ik daar dan een goed gevoel over, dat het gelukt is, en bij een paard die het toch wel zou doen, zou ik denken, achja hij deed het bij iemand anders ook wel.
En sowieso vind ik het best leuk om door de bak heen te scheuren hoor Clown

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:18

Ik heb allebei Haha! . Mijn Tinker is de rust zelf en zal niet snel een stap verkeerd zetten en mijn kwpn-er is een dame met karakter en die je ongenadig afstraft als het naar haar idee niet goed doet.
Beiden heeft wel wat. Mijn Tinkertje geeft me rust en zelfvertrouwen en mijn kwpn-er geeft me een voldaan gevoel als het weer goedgegaan is met rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:19

ik zou zelf liever een rustiger nuchter paard hebben.
ze mogen best eigenwijs zijn,die nuchterheid vind ik heel belangrijk,ik vind het fijner een rustiger paard te rijden.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:20

ik heb liever een pittig beestje dan heb je wat te rijden, niet dat je bij een mak paard niet hoeft te rijden maar ik vind het gewoon fijner Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:28

Dancie schreef:
Ik merk zelf dat hier veel verschillende meningen over zijn .

Wat willen jullie nu en waarom?
Een mak rustig paardje dat rustig zijn rondje loopt elke dag weer opnieuw?
Of een Pittig paard waarvan je iedere dag weer wat anders van kan verwachten?

Noway dus! Ik wordt zelf ookal gek als ik twee rondjes over de hoefslag ga zonder iets te doen Haha! Maar een pittig paard is prima, maar ik neem later wel eentje die iets minder is als mijn vzpaard nu. Dat is gewoon hopeloos, 20x proberen langs een stilstaand fietsje op 15m afstand krijgen.. en dan weeeer wegschieten.. nee op zo'n manier niet. Maar eentje die je moet blijven rijden? Graag Haha! Heb je teminste iets te doen Knipoog (en dan heb ik t idee dat ik iets heb gedaan).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:29

van een rustig paard kan je ook elke dag wat anders verwachten hoor,beetje vreemde opmerking.

en volgens mij verstaat ook iedereen wat anders onder pittig!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:31

eva87 schreef:
een mix ervan denk ik:) een paard dat rustig zijn werk kan doen, maar ook af en toe zijn streken en gekkigheden heeft Haha!

Ja, dat vind ik ook het leukste Lachen

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:34

geef mij maar een goedzak,en dat houd niet in dat hij niet pittig kan zijn;) een vriendelijk karaktervind ik wel belangrijk,ik wil wel graag dat het een soort vriend van me is,eindeloze worstelingen vind ik ook niks;)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:36

Ik heb de voorkeur voor een rustig (niet sloom!) paard waarvan ik weet wat ik eraan heb, maar die ook een dosis humor heeft.
Heb er ooit eentje gereden dat op buitenrit haar maatje telkens op net dezelfde plek precies nadeed. Dus als haar maatje schrok en een zijsprong deed, 'schrok' zij op net dezelfde plaats en deed ze net dezelfde zijsprong... Super vond ik dat!! Zal te giechelen op mijn pony Knipoog

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:19

mij maakt het niet uit als die verder maar lief is en dat het klikt met je paard!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:18

Mijn voorkeur gaat naar een betrouwbaar paard, kan me niet schelen of hij 20 rondjes door de bak crosst of niet vooruit te branden is, zolang hij maar niet vals is of mij er expres af probeert te gooien omdat hij/zij toevallig geen zin heeft in rijden (als er iets verkeerds zit bij het zadel is het een ander verhaal).
Maar zolang hij niet expres trapt, bijt of mij eraf probeert te gooien kan het mij niet schelen of ze pittig of rustig is.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:33

Een pittig paard. Ben van mezelf namelijk soms nog wel eens iets te braaf/ rustig bezig. En dat klikt nou eenmaal beter met een heethoofd dan met een rustig paard.

valentino78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:07

paard mag wel pit hebben,maar niet gemeen zijn,oa trappen en bijten.bijv in een bak mogen ze gerust bokken of steigeren,maar met buitenrijden niet,dan ben ik wat voorzichtiger geworden.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:18

ik houd zelf van koele en rustige paarden. Daarom heb ik ook voor het Rocky/kentucky Mountain Horse ras gekozen. Natuurlijk blijven het paarden en kunnen ze een keer fris zijn maar dat hoort erbij.

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:40

Een té makkelijk paard vind ik persoonlijk niet leuk, maar een té moeilijk paard, daar ben ik weer bang voor Bloos Ertussen in dus! Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:46

Ik heb liever hele sensibele en hete paarden, omdat ik zelf (te) rustig ben. Ik maak alle paarden, rustig, braaf, verkeersmak, nagenoeg bomproof, eigenlijk zelfs wat sloom... Maar de gekkigheid krijg ik er maar moeilijk in.

Vandaar dat ik liever paarden heb die voor andere ruiters te druk zijn. Ik heb ze binnen no time koel als ik dat wil. ('Als ik dat wil', omdat ik wel van wat gekkigheid houd en ik laat ze dan soms ook maar even uit hun dak gaan, als ze even een beetje raar moeten doen.) Het is een voordeel, maar tegelijk ook mijn grootste nadeel als ruiter.

'Jammer genoeg' tref ik altijd de nuchtere paarden. Tong uitsteken Ach, dan moet ik zelf gewoon wat meer aan het werk!