"Gewoon" paard met superkarakter of bloedmooi dier met r*t..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: "Gewoon" paard met superkarakter of bloedmooi dier met r*t..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:51

dus dan is de keuze is eerder
1. what you see is was you get
2. what you see is what you can get.. (and more.. ) Clown

Dus ga je de uitdaging aan, met kans op meer..
of neem je 'genoegen' met die 'brave/safe'.

(niet denigerend bedoeld hoor!!! )

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:53

heb even gespiekt bij die damiro van je, WowAmigo..
wat een bloedmooi paard zeg! Haha!

Even een zijstraatje: Wat denken jullie dat belangrijker is..(in het zwaardere werk)..
het talent..of het karakter? (of moet ik een apart topic openen Bloos ?)
Ik denk nl zelf dat uiteindelijk het karakter toch het zwaarste gaat wegen..
Tuurlijk moet een paard talent hebben om het werk aan te kunnen, maar het moet ook voor jou wíllen doen..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:57

Thanks Haha! , dat was ook een superdier (staat nu in Canada te verpieteren bij een luie Grand Prix ruiter Verdrietig )

Mijn huidige paard bleek eigenlijk toevallig zoals ze is. Heb ik gekocht op haar goede papier en lage prijs en kijken hoe ver ik er mee kwam. Gezien haar afstamming had het ook een "1" met een "2" karakter kunnen zijn Haha!, dus puur mazzel.

Ik zou wel kijken naar de kans op een moeilijker karakter op basis van afstamming (ik koop dus geen Jazz uit een Lancet Clown ) omdat ik niet meer in de gelegenheid ben 6x er week te trainen, maar als ik nu voor een paard ga dan zoek ik wel zeer zeker wat meer kwaliteit. En dan mag het best een beetje pittiger.

Maar uiteindelijk kan de grootste draak bij de juiste ruiter wel heel goed gaan (en andersom), het hangt toch allemaal van de situatie en combinatie af denk ik.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:59

Born2BCrazy schreef:
Even een zijstraatje: Wat denken jullie dat belangrijker is..(in het zwaardere werk)..
het talent..of het karakter? (of moet ik een apart topic openen Bloos ?)
Ik denk nl zelf dat uiteindelijk het karakter toch het zwaarste gaat wegen..
Tuurlijk moet een paard talent hebben om het werk aan te kunnen, maar het moet ook voor jou wíllen doen..

Talent en Karakter moet allebij. Paard zou van mij best eigenwijs mogen zijn, keer denken van, bekijk het maar. Maar wel altijd voor me willen werken en eerlijk zijn tegenover elkaar. Dus ik denk toch wel allebij, het hoeft geen poeslief paard te zijn dat geen stap verkeerd zet, maar het hoeft ook geen gevaarlijke bok te zijn waarmee je qua karakter niets kan bereiken.Denk dat je hier niet uit kan kiezen, wil je een goeie combi vormen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:02

jep.. je moet idd een bepaalde feeling hebben samen Ja

ze zeggen toch ook, dat alle 'goeien' een tic hebben?
een bepaalde handleiding...?
Als je die dan maar vind Clown

Ik bedoel Yentl, waar het in the end van af hangt..
tuurlijk moet ie bep aanleg hebben..
Maar ik heb bijv liever dat laatste beetje extra in het karakter, dan dat laatste beetje extra talent, maar wat minder karakter..

(ben ik nog te snappen? Bloos )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:42

Geloven jullie dan niet dat er ook gewoon doodluie paarden zijn die gewoon echt geen will to please hebben endie echt niet voor iemand willlen werken puur omdat het dier liever in de wei staat en genoeg aan zichzelf heeft?

Bij ons thuis staat een merrie, bloedmooi, prima gangen, keihard beenwerk, intelligent maar iets willen teruggeven?.. Ho maar. Het moet echt op de manier van madam, anders gaat ze op haar rug liggen met allerlei wonden van dien. (Misschien zit daar dan ook een steekje aan los, zelfs de artsen twijfelen aan haar karakter qua goedheid)...

Mensen die langskomen vallen voor haar edele hoofdje en haar grote ogen. Maar als je naar haar oogopslag kijkt?... Knipoog

Verder geloof ik trouwens dat dat maar een klein percentage zo is, hoor, en dat inderdaad het groet deel met de tic mits de goede combi er is- iets supers kan zijn!
Laatst bijgewerkt door detour op 29-08-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:43

zou voor 1 gaan maar 2 heeft ook wel wat heb je tenminste wat aan om te werken. mijn paard is gelukkig een combi hij is mooi goede gangen goede papieren en een mega werkwillig karakter

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:45

Absoluut dat paard met een fijn karakter! Als je dat getob soms ook zie top wedstrijden: komt er zo'n bloedmooi dier uit de trailer en voor ie op het losrijterrein is zijn er al bijna doden gevallen! Mij niet gezien!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:49

detour schreef:
Geloven jullie dan niet dat er ook gewoon doodluie paarden zijn die gewoon echt geen will to please hebben endie echt niet voor iemand willlen werken puur omdat het dier liever in de wei staat en genoeg aan zichzelf heeft?

Ja jawel, die Weltmeijer waar ik het over had. Staleigenaar noemde hem "wereldverne*keraar" en dat was precies de goeie omschrijving! Haha!
Zooooo mooi, zoooo goed lopen, maar als je erop zat (of hem anderszijds wilde laten werken...) was ie niet thuis!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:55

Nummer 2 want ik hou wel van een uitdaging, maar het moet wel enigzins te doen zijn. Ik heb er 2 zo en vind het altijd weer een uitdaging.

ff offtopic @ Wowamigo: ik zie in je profiel dat je eind mei bevallen bent en alweer 17 weken zwanger. Hoe doe je dat?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:57

nr 1! Zeker als je ook recreatief wil rijden. Zie nr 2 namelijk niet zonder problemen door het bos/strand e.d rijden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:01

Nikka schreef:
ff offtopic @ Wowamigo: ik zie in je profiel dat je eind mei bevallen bent en alweer 17 weken zwanger. Hoe doe je dat?

Hihi, dat was 2006...

*past haar profiel even aan...*

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:03

Ik zat al te tellen Ziek en kwam er maar niet uit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:07

Duidelijk nr 1 ! (de vos in mijn profiel voldeed aan alle eisen, fijn dier om mee te werken, heerlijk om alleen mee het bos in te gaan en een cool karakter)

Heb na de vos een paard omschreven in nummer 2 gereden en ben er uiteindelijk mee gestopt de lol ging er bij mij af

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:47

detour schreef:

Dat geloof ik ook wel, alleen ik geloof ook dat dat echt uitzonderingen zijn.

In de regel zie ik eerder paarden die niet begrepen worden door hun ruiter die dan als 'lastig' bestempeld worden...

Zoals ik al eerder zei: voor veel mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is is een paard die niet direct doet wat zij zeggen per definitie een rotpaard...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:50

Zo'n doodluie heb ik, dat is echt een ramp. Een schat van een dier maar niet voor de sport te gebruiken.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:54

Nummer 1 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:57

Karakter
Als een paard echt niet wil mee werken kun je doen en laten wat je wilt maar dan gebeurd er niks.

Heb je een paard met een fijn karakter, haal je elke wedstrijd een wp. En regelmatig nog prijs ook.

Voor de topsport is karakter ook nog steeds belangrijk.
Natuurlijk kunnen dat soort ruiters wel meer karakter aan dan gemiddelde basis ruiter, maar ook als het paard daar echt niet wil, ook al heeft hij de beste gangen van de wereld, dan is het gedaan en houd het op.

Idem met springen
1 die mee wil denken daar kom je mee rond.
1 die elke gelegenheid aanpakt om op de rem te vliegen, daar is niks aan Lachen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:58

Of verder zoeken.. en een combinatie van 1 en 2 krijgen!
Luxe paard, super uitstraling, op en top werklustig en fantastische gangen..
geloof me, ze zijn er!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:58

Die zijn er idd Geld, geld!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:03

Runningkawa: Of je moet ongelofelijke mazzel hebben, en een "hobbyfokker" treffen, die eerder een goed tehuis zoekt voor zijn trots dan het geld wil laten rollen..
Die mazzel had ik.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:04

Ja dat kan
Of toevallig het lelijke eendje als veulentje kopen dat later de mooie zwaan is Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:04

Daar zoekt iedereen naar.....

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:33

runningkawa schreef:
Ja dat kan
Of toevallig het lelijke eendje als veulentje kopen dat later de mooie zwaan is Haha!

Dan heb je geluk ja! Haha!
Als mijn meisje 3/4 cm grooter was geweest, had ze waarschijnlijk al lang niet meer op nederlandse bodem gestaan.
Je kan een kleine maat een nadeel vinden, maar het zelfde paard mét dezelfde qualiteiten en karakter, hadden we nooit kunnen betalen, en zou voor ons ver buiten bereik zijn geweest.

Ik heb iemand wel eens horen zeggen: Dat soort paarden zijn als 'loten uit een loterij' en daar moet je tegen aanlopen.
In mijn geval en dat van runningkawa geld dit denk ik zeker! Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 17:46

Nikka schreef:
Zo'n doodluie heb ik, dat is echt een ramp. Een schat van een dier maar niet voor de sport te gebruiken.

Maar zou je het dier willen ruilen? Is dit dier dan wat sloom of is het een staker?... Knipoog