Van de kont van je pony af glijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angg

Re: Van de kont van je pony af glijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:56

ik doe het ook alleen bij mn eigen paard hoor Ja
Die vertrouw ik tenminste echt.. Haha! Van andere paarden weet je het nooit echt goed

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:45

een paard kan altijd schrikken en dan een trap geven ik doe het niet hoe lief het paard ook is.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:19

bij mijn vorige paard kon ik dat doen, wel meer zelfs maar hij is altijd braaf gebleven. Natuurlijk kan het een keer fout gaat, het blijven dieren.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:22

Mijn helaas net overleden bejaarde pony zou je hebben laten vliegen in plaats van glijden Haha! En die was verders echt heul braaf!
Maar paarden genoeg bij wie het wel kan. Al moet je wel hopen, dat je paardje niet net op dat moment óók een vlieg probeert weg te timmeren bij z'n achterbenen.. Knipoog

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:37

Ik doe het wel eens, maar ik zou het niet zomaar bij een wildvreemd paard doen Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:39

Ik vertrouw mijn eigen paard, Farouche, helemaal 100% en doe het dus ook bij haar.
Ze heeft nog nooit iemand getrapt/gebeten, dus ze zal niet snel wat doen. Okee, natuurlijk blijft het een paard, maar ik doe het wel hoor. Ik lig ook zovaak naast haar, en als ze gaat lopen, zet ze haar voet nooit op mij, maar precies langs me, of over me heen, maar op me nooit. Knipoog

annekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:11

met voltige gebeurt dit bijna iedere training! ik heb zelf nog nooit gezien dat dit mis is gegaan!
tuurlijk moet je wel uitkijken bij wat voor paard je het doet!!
als je hem vertrouwd kun je het gewoon blijven doen toch?
als je pony/paard schrikt kun je er niks aan doen.. maar ja je kunt er ook afvallen als je gewoon aan het rijden bent....

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:13

Ik deed het ook vaak bij mijn vorige pony. Ook ging ik heel vaak achter het zadel zitten en dan een rondje draven. Ik vertrouwde hem helemaal, al kon er natuurlijk altijd wel iets gebeuren.

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:15

Nee ik doe het niet, en ik zou het ook niet durfen Nagelbijten / Gniffelen Ook al heb ik mijn pony 5 jaar en vertrouw ik hem helemaal...dieren blijven toch dieren

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:07

Ik vertrouw het bij 2 van mijn verzorgpaarden, 1tje is erg onverwachts, daar zou ik het dus niet snel van doen..
Maar ik doe het weleens ja, maar niet vaak Lachen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:27

het ligt heeeel erg aan het paard of ik dit doe of niet!
ik heb stage gelopen op een kinderboerderij waar een fjord stond die ik daar ook altijd reed. dit beestje was nergens van onder de indruk! op zn rug staan, van zn kont afgleiden, met een koprol afstappen. kon er zelfs op komen door te "bok springen". keek ie niet van op of om

bij mijn oude verzorgpaardjes deed ik ook wel veel, maar ging niet zo ver als met die fjord. ging met van de kont eraf, of met een koprol.. maar ging er niet op staan of op "bokspringen"

mijn verzorgfries daarintegen hoef ik dit soort acties écht niet te proberen! zij is hartstikke onzeker en snel ongehumeurd! ze vertrouwd me nou, maar ik weet zeker dat ik dit vertrouwen snel genoeg beschaamd heb! (daarbij is ze ook nog niet helemaal ingereden, dus nu doe ik het al HELEMAAL niet!)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:30

Ik vertrouw m'n pony ook volledig en ken haar door en door, DAAROM glij ik ook nooit van haar kont af en zal het ook nooit doen. Ze vindt het niet leuk en ik weet voor 99% dat ze achteruitslaat of bokt. T zelfde geldt voor op haar kont zitten.

Teigetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:38

Ik heb geen eigen paard maar ik doe het niet bij manegepaarden Tong uitsteken

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:16

als ik zonder zadel rij meestal wel en een aantal vriendinne doen het altijd vanaf Moon dr kont.
Moon heeft nog nooit iets gedaan, tuurlijk t blijft een wilde maar ik doe het wel.
Als ze het niet leuk vind, laatze het wel merken dmv haar oren en dan raar na je kijken. Meer zal ze niet doen.

Ik probeer er wel eens via de kont op te komen, maar ik ben er niet lening genoeg voor Clown

Ze reageerd verder niet

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:19

van zn kont glijden vind ik nog wel te doen,je hebt contact met je paard en hij voelt wat je doet.....maar een handstand tegen de kont(achterkant)vind ik toch meer vragen om ellende,bij de dag van het paard hier op het eiland gaven ze een demonstratie voltige en deden ze dat dus.......nou ik vond het niet echt een voorbeeld!!!!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:24

dat hoef ik niet te proberen, daar is ze te klein voor. het is wel mooi als j het kan en als je paard het toelaat

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:26

bij mn oude pony deden we dat regelmatig. bij mn paard(4) heb ik het pas 1 gedaan om te kijken wat zn reactie was(hij is enorm braaf)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:27

Bij oud manege ponytje deden we dat wel eens ja Ja Of een aanloop nemen en er vanachter op springen Tong uitsteken

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:28

Ik doe het wel..
Maar niet te vaak

Ik weet niet of het er al staat..
Maar een paard is en blijft een vluchdtdier..

Ook is mijn paardje jong maar vertrouw m volkomen!

Maar wat als ie opeens schrikt..

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:01

het zusje van mijn vriendin doet het wel eens van haar pony
en vriendinnen van haar...
ik vind het er zelf niks mis mee als je je pony vertrouwd en weet dat hij/zij niet gaat bokken..
waarom niet?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:05

Ik doe het aleen bij me eigen pony Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:09

Uhh ja alleen bij paarden die ik vertrouw, maar zal het niet snel doen als ik paard niet goed ken, of als je bezig ben met inrijden.. moet eerst wel zeker weten dat er geen ongelukken gebeuren.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:49

Ik doe het alleen soms bij mijn eigen pony.
Hij vind het allemaal wel best. Knipoog
Bij een vreemd paard zou ik het niet zomaar doen.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:55

Vork Ik doe dit zelf ook best vaak, onze pony is nog redelijk jong, 5 1/2, maar bokt en stuitert alleen heel soms tijdens het rijden als hij in protest is dat meneer ZOOOO hard aant werk moet Ach gut Verder is het een schat van een beest en ik vertrouw hem echt volkomen, hij doet nooit gemeen en is echt van alles gewend, echt een koele kikker zegmaar Clown , maar ik vind wel dat je dit alleen kunt doen als je de pony of het paard volledig vertrouwt, en je moet natuurlijk altijd blijven uitkijken Knipoog

Ik lig trouwens ook heel vaak languit op zn rug terwijl hij stapt of op mn buik met mn hoofd op zijn kont en het deert hem niks Schijnheilig

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:58

bij het paard wat ik nu heb, doe ik het niet, weet dat zij er niet vrolijk van wordt zeg maar....

bij mn pony kon werkelijk álles, dus ook het glijden van zn kont af, dat deed ik dan ook zeeeer regelmatig:P