Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

draumpje schreef:heb drie filmpjes gezien ,
matinee, anky..en dr rainer klimke
geef my klimke maar
paard gebruikt zijn achterbeen/achterhand veel beter dan je tegenwoordig in de top ziet
paard loopt met de neus er niet te diep in ,
heerlijk
vroeger was dressuur een proces, je kon aan de paarden zien dat ze de tijd hadden gekregen om tot prestaties te komen die passen bij het lichamelijk gestel en de leeftijd,
nu hupsen er veel te jonge paarden in de GP , die kwa balans en kracht nog niet zover zijn, het eerste wat ik dacht bij de schimmel
"zo wanneer stijgt die op? lijkt wel een helicopter"
als ene paard de staart zo gebruikt, word het uitgelegd als protest, = niet goed...
ergens las ik de opmerking " het is voor de balans" sorry, maar als een paard zo zijn best moet doen voor balans, is het nog lange niet toe aan het niveau waarop het moet presteren
ik denk dat we tegenwoordig heel fout bezig zijn
het gaat niet meer om het proces en balans en graad van africhting, maar het gaat om het plaatje, kop in de krul en gas,
kijk mij eens fijn huppelen
maar het achterhand gebruik lijkt door de jaren heen wel flink achteruit gegaan te zijn en zo ook het ruggebruik ...
er ligt gewoon veel te veel druk op de ruiters en daardoor ook op de paarden om maar het plaatje neer te kunnen knallen, allemaal vanwege de steeds grotere sommen geld die er in om gaan
alles voor de commercie en iedereen rent elkaar maar achterna
sandravanr schreef:mooie combinatie hoor ik doe het haar niet na het is altijd makkelijk om commentaar te geven maar kunnen wij het zelf zo? wel jammer van die zwiepende staart dat is wel storend.
groetjes en veel rij plezier !
ik vindt het wel een mooie kur
Ik zou het wel willen haha!