Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Acupido schreef:haaay !
ik wou even reageren op vonnie84...
jij zegt dat een paard in de stap 2/3 hoeven moet over stappen met z'n achterbenen
in de afdrukken van de voorbenen ..
maar dan loopt het paard volgens mij al in een uitgestrekte stap..
nickyu schreef:eindelijk weer eens een echt "bokt"topic als vanouds
ts thanks
runningkawa schreef:Omdat het een heel stuk verder in de africhting pas voorkomt dat het paard EN van achter aan het werk is EN over de rug loopt EN opgericht loopt (EN je er dan ook nog goede foto's van hebt)
Citaat:Idd
Eerst moet je paard goed aan het been en over de rug zijn, hierdoor zakt zijn hoofd idd
Maar zijn lijf gaat meer bergopwaarst
Zie het als een speedboot, als de motor het goed doet gaat hij voor omhoog en word hij voor ook lichter.
Dat kun je dan weer verder uitbouwen dat je zijn hoofd zelf weer omhoog vraagt.
Hij blijft dan van achter er goed bij, wordt van voren ook niet sterker, loopt ook zonder onderhals
Citaat:dus inprincipe, de meeste paarden die je toch wel bij HAW ziet, die lopen wel goed met de achterhand eronder, maar die zijn er dus ook nog niet helemaal? Het allerbeste is dus dat toch het hoofd opgeheven gedragen word?
Dat wist ik dus niet. Ik dacht dat het per definitie beter was dat het hoofd en de nek laag gedragen werden
WinBinChes schreef:
Deze foto drukt het paard de rug weg. Waarom?
Rode pijl. Hij drukt zijn onder hals eruit. De bovenlijn loopt niet mooi rond
Blauwe pijl. Achter het zadel een deukje. aftewel de rug wordt weggedrukt
Paarse pijl. Wel ruimte in het voorbeen, omdat hij zijn rug wegdrukt, maar
Groenepijl. van achter gebeurt er niks. Je ziet duidelijk dat het voorbeen veel meer ruimte grijpt dan het achter been
Deze foto wel een goed ruggebruik. Waar je dat onder andere aan kan zien is
Rode pijl. mooie gebogen hals wat vanuit de schoft nageeft. Oftewel, elke halswervel buigt af
Blauwe pijl. Achter hand loopt ook mooi rond in 1 vloeiende lijn
Paarse en groene pijl. De voor en achterbenen grijpen hetzelfe hoelveelheid aan bodem
En erg belangrijk de gele Vtje of driehoekje. En paard wat goed draaft laat 3 V-tjes of driehoekjes zien.
Ik ben geen fotoshop wonder, maar hoop dat het zo duidelijk is en dat je nu het verschil goed kan zien