Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alwiene schreef:@ Tamary, die angst zit erin en gaat er niet meer uit. Dit wordt niet mijn eerste eigen pony. En ik zoek dus niet voor niks een braaf dier.
Bovendien vind ik dat je vreselijk ver gaat in je veronderstellingen. Je doet nu alsof een angstige ruiter een ruiter is die niet kan rijden, of die een paard kapot rijdt.
Krijg het gevoel dat je wel heel snel conclusies trekt, en dan dus verkeerde!

/ basis gelder
Alwiene schreef:@
Ik ben inderdaad op zoek naar een paard waarbij ik me vanaf moment 1 zeker voel in het zadel. Bij twijfel daarover zal ik het dier niet kopen. En nee afstappen is geen schande, is het dat wel dan is het nog jammer, ben van de week nog afgestapt nadat ik er 10 seconden op had gezeten en meteen doodsangsten uitstond, voelde een bom paard onder me en had weinig zin om af te wachten tot die zou ontploffen.
Maar heb er ook genoeg geprobeerd waar ik wel best mee durfde te rijden, maar me toch niet voldoende zeker op voelde of de klik niet mee had :
Ik wéét dat wat ik zoek niet makkelijk te vinden is, maar sorry het is geen auto die je na een half jaar weer inruilt, dus ik neem geen genoegen met iets dat niet 100% voor mij is.
Dyonne schreef:Ik heb een pony gereden die aan je eisen voldeed. Maar wel boven het budget, is uiteindelijk ook als recreatiepony weggegaan. Bij ons was het een sportpony, en daardoor vanalles gezien in zijn leven. Je kon vanalles met hem.
Maar goed, Welsh Cobs zijn over het algemeen ook niet goedkoop.
En als ik heel eerlijk ben, en je verhaal lees, past een Fjord, Haflinger, Tinker, of iets dergelijks daar wel goed bij.
Je wilt een stevige pony, en zoveel zijn die er niet volgens mij. Of je komt toch richting zulk bloed als bovenstaand.
Yamcha schreef:Ik denk echt dat het eisenpakket te hoog is voor het budget van de TS... Een welsh Cob zou idd een hele goeie keus zijn. Maar wederom vrees ik dat een Welsh Cob te duur is. Of je moet een afgekeurde vinden, maar die worden over het algemeen niet voor niets afgekeurd...