Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Valiente schreef:Het is overigens lang niet altijd de schuld van degene die de manegepaardjes rijden. Veel van deze kinderen weten simpelweg niet beter. Bij een écht goede manege, waar goed word lesgegeven worden de paarden over het algemeen veel correcter gereden.
Het naar beneden dwingen van het hoofdje doormiddel van het zagen zie je nou inderdaad steeds vaker, omdat het deze generatie gewoon allemaal word meegegeven door instructrice's. Hoe meer mensen deze manier gebruiken hoe normaler het ook word en de manier door steeds meer mensen zal worden geaccepteerd.

Mii_Jessica schreef:Zagen zie je idd veel en veeel vaker,, sommige mensen doen het ook om hun paard aan de teugel te krijgen,, inprinciepe heb ik geleerd mn buiten hand stil houden met mn binnenhand te vragen en binnenbeen er bij houden en niet door te gaan zagen zo als vele mensen dus wel doen!:S
tessyke schreef:ik rij op een paard dat nooit echt dressuurmatig heeft gelopen omdat hij ongevoelig in zijn mond is (was)
nu zijn we toch al even bezig met dressuurmatig te rijden(aan de teugel enzo) en af en toe maakt hij zich heel sterk en dan zaag ik hem even in de mond
hier ben ik heel eerlijk in maar vaak gebeurt het niet, enkel als hij het echt uithangt
HorsesDream schreef:maar ook bij de manegepony's bij ons
1tje die zaagt echt heel de tijd en loopt haast met zijn kin tegen de borst aan
en de instructrice zegt er niks van !!
ik vind het gewoon super zielig voor die paarden -n- alleen om hem mooi te laten lopen
ik kan der ook niks van zeggen want ze is heel aardig tegen me enzo en dan krijg ik ook nog is die populaire mensen op me ¬¬
pansor schreef:ik vind het ook slecht ik heb zelf geleerd een paard rond te krijgen door te zagen mijn instructeurs zeiden dat ik het dan maar zo moest doen had hij maar geen paard moeten worden dat deed ik dus ook![]()
nu moet ikhet gaan afleren en dat is echt heel moeilijk ik krijg er commentaar over en dan lukt het even maar het is een gewoonte geworden
nu moet ik zeggen dat het al veel beter gaat en het zagen word steeds minder![]()
ik hoop dat het uiteindelijk zo goed gaat dat ik het helemaal niet meer doe...... dat zal helaas nog wel even gaan duren
pansor schreef:ik vind het ook slecht ik heb zelf geleerd een paard rond te krijgen door te zagen mijn instructeurs zeiden dat ik het dan maar zo moest doen had hij maar geen paard moeten worden dat deed ik dus ook![]()
nu moet ikhet gaan afleren en dat is echt heel moeilijk ik krijg er commentaar over en dan lukt het even maar het is een gewoonte geworden
nu moet ik zeggen dat het al veel beter gaat en het zagen word steeds minder![]()
ik hoop dat het uiteindelijk zo goed gaat dat ik het helemaal niet meer doe...... dat zal helaas nog wel even gaan duren
Wat dachten jullie dan hier van; ik ken iemand die heeft ZZzwaar gereden,
snappen jullie hier wat van dan?