Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Betteke schreef:Als ik je goed begrijp, dan mag je dus niet in een topic reageren als het buiten je straatje valt? Gezellige discussies worden het dan.
, maar vond de opmerking van Elcid naar Vvalar niet echt op zijn plaats. Ik had het gevoel om te melden dat wat zij doet heel anders is dan bv Vvalar. In de dressuurwereld ben ik ervan overtuigd dat achter (bedoel ik natuurlijk) de loodlijn niet altijd slecht is.
Betteke schreef:En ik ben ervan overtuigd dat het niet goed is.![]()
Nee ik ben geen bit-, boom-, ijzerloos ruiter, maar een fanatieke dressuurruiter die op de klassieke manier haar paard opleidt.
). Hier zijn al jaaaaaaaaaaren discussies over. Allebei de systemen hebben zo zijn voor- en nadelen en zijn valkuilen. Voor allebei is wat te zeggen. De een is het er wel mee eens en de ander niet. Zo kun je eeuwig doorgaan natuurlijk. Maar iedereen moet toch gewoon doen waar hij/zij zich het beste bij voelt?
VValar schreef:Die uitspraak is tegenstrijdig met wat je om je heen kunt zien. Zat fijne combinaties die hun paard optimaal kunnen voorstellen, en die hun paard achter de ll loswerken... Zoiets zou niet te bewerkstelligen zijn als het paard er achter onvoldoende bij zou komen.
Het achter de ll rijden is niet domweg je paard erachter trekken en dan rondjes rijden. Juist door het vele schakelwerk en de mogelijkheid om je paard in verschillende hoofd/halshoudingen te kunnen rijden maakt het juist zo fijn doordat je paard al zijn spieren optimaal kan benutten.
Ik zeg niet dat dit voor elke ruiter en paard is weggelegd. Je moet er wel een klein beetje gevoel voor hebben, en er uiteraard het juiste paard voor hebben. Eentje die zich fijn laat bewerken op deze manier. Zo veel paarden, zo veel verschillende manieren. Als jij voelt dat je paard er niet fijn onder loopt, dan moet je ook vooral niet zo door blijven rijden. Dan probeer je weer een andere manier uit. Maar zeg dan niet dat de combinaties waar deze methode wel goed bij werkt, niet goed bezig zijn.
Goofy44 schreef:Neem `voor de grap´ eens een digitale foto/video camera.
op sta is dat geen punt, juist eerder een voor- dan een nadeel.
Een terreinmotorfiets is niet stabiel genoeg en een quad een stuiterbak. Kom er vast een keer uit. Ga eind van de maand met een voorzetlens laten proberen. Op een statief en 'gewoon' van afstand blijven volgen, inzoomen.