Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:en dat is wel mooi die site Inge, maar mensen moeten goed geld neerleggen wil ik met hun paard aan de gang gaan...... het is voor mij geen hobbie meer
Inge_ schreef:Als mijn paard iets doet wat niet mag, verhef ik mijn stem, of ik zet hem een paar passen terug, dat is dan al genoeg.
Inge_ schreef:pharagirlke schreef:geef jij je paard een kusje alstie over je heen denderd?
beetje offtopic; (waarom altijd manege steegeman?heb dat al vaak zien staan maar ik snap de link niet?)
Ja, als hij me bijt en slaat geef ik hem een kusje en een wortel.![]()
Als mijn paard iets doet wat niet mag, verhef ik mijn stem, of ik zet hem een paar passen terug, dat is dan al genoeg.
Inge_ schreef:snoeske schreef:Als je een paard slaat word ie bang van je? Hoe bedoel je dat, want ik bedoel als die van mij echt super vervelend is krijgt ie een goeie mep met de zweep, doet ie het nog een keer, oke prima nog een tik, maar bang issie niet voor me, hij is nog zo aanhalig als wat. Ik vind hij mag tikken hebben als het nodig is, anders niet. Nu is er ook een verschil tussen slaan, Ik ken iemand die heeft is zo hard geslagen dat het bloed uit de striemen kwam., nou sorry maar dat gaat mij te ver!
Dus als jouw paard vervelend is sla je hem gewoon hard? Een 'goeie' mep?![]()
Ik walg daar echt van.
aartlover schreef:Waarom zou hij er niet netjes langsgaan denk je? Denk daat ook ffe bij naen trouwens Urielle, ik heb ook een verwaardeloosd paard en die bijt en aanvalt. Zodra je iets van haar wilt gaat ze vervelend doen. Maar ik ga haar niet slaan of meppen of ook maar een tikje. Wnat dan is het gevecht begonnen en vechten met je paard is 1 ding wat je never nooit moet doen. Je verliest toch of je komt er niet zomaar van af. Die pony die in de war was doet dat toch voor een reden? waarom anders?
Urielle schreef:aartlover schreef:Waarom zou hij er niet netjes langsgaan denk je? Denk daat ook ffe bij naen trouwens Urielle, ik heb ook een verwaardeloosd paard en die bijt en aanvalt. Zodra je iets van haar wilt gaat ze vervelend doen. Maar ik ga haar niet slaan of meppen of ook maar een tikje. Wnat dan is het gevecht begonnen en vechten met je paard is 1 ding wat je never nooit moet doen. Je verliest toch of je komt er niet zomaar van af. Die pony die in de war was doet dat toch voor een reden? waarom anders?
Ik ben erg benieuwd wat jij met je paard doet dan, op de wei laten staan? En hoe je handelt als ze bovenop je springt.
(deze dame was trouwens niet verwaarloosd, integendeel en 'vervelend doen' is nogal een understatement)
Reden is imo heel duidelijk: de merrie was altijd zelf de leider geweest en was er niet van overtuigd dat de mens in staat was leider te zijn.
my_travers schreef:Getting angry doesn't solve anything!!
snoeske schreef:Waarom die opeens er niet langs wil? Wat denk jezelf? Ik heb nogal een paard die graag onder het werk uit wil komen.
@Nadya. Jij maakt het ervan dat ik hem na 1 keer mieteren al straf, als je een beetje kan lezen zie je dat dat er niet staat. Verder betekent het niet dat als ik mijn paard wel straf het een blijk van "onkunde" is en om dat jij dat niet doet het geen onkunde is.
Verder wil ik tegen al die miepen hier even vermelden, als iemand hier vertelt dat hij/zij het paard straft het niet meteen betekent dat het paard bont en blauw op stal staat. Jullie maken meteen de opmerkingen als "walgelijk" en "onkunde" enzo als je een paard straft, kom even op hee, jullie zijn er niet bij als diegene z'n paard straft, dus die opmerkingen vind ik dan erg raar overkomen! Als iemand vertelt dat zn paard bont en blauw op stal staat na het rijden zijn dit soort opmerkingen gepast ja. Maar gewoon iemand die z'n paard straft omdat hij/zij denkt dat het nodig is, en het op een normale manier gebeurd vind ik dat vrij normaal. Als mijn paard niet zn plaats weet loopt ie gewoon over je heen, dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling, en ja bij het ene paard is een boos woordje al genoeg, en het andere paard een tik, nou niks ergs aan. Ik bedoel wij mensen hebben ook wel is een tik op ons kont gehad vroeger![]()
Al die overdreven reacties vind ik zo walgelijk, sommige mensen worden bijna mishandelaar genoemd, zucht.
Alsof jullie manier van doen zo goed is, iedereen doet het op zijn eigen manier, jullie op de zachte tour en de ander de wat strengere.
Ik hou op met deze discussie, want hier word je niks wijzer.
my_travers schreef:Vind ik niet eigenlijk. Ik denk juist dat mensen geweld gaan gebruiken als ze boos worden. Paard doet iets wat niet mag, dan komt er geweld aan te pas.
En met boosheid corrigeer je een paard fout. Je schiet uit je slof.
Ik had het eigenlijk moeten uitleggen
Edit: even toevoeging
snoeske schreef:Verder wil ik tegen al die miepen hier even vermelden, als iemand hier vertelt dat hij/zij het paard straft het niet meteen betekent dat het paard bont en blauw op stal staat. Jullie maken meteen de opmerkingen als "walgelijk" en "onkunde" enzo als je een paard straft, kom even op hee, jullie zijn er niet bij als diegene z'n paard straft, dus die opmerkingen vind ik dan erg raar overkomen! Als iemand vertelt dat zn paard bont en blauw op stal staat na het rijden zijn dit soort opmerkingen gepast ja.
snoeske schreef:Inge_ schreef:
Dus als jouw paard vervelend is sla je hem gewoon hard? Een 'goeie' mep?![]()
Ik walg daar echt van.
Alsjeblieft zeg, een paard moet weten waar zn plaats is, dat moet ieder dier. Ik ben super lief voor hem hij heeft niks te klagen, maar als ie 9x ergens netjes langs gaat en de 10e keer begint te mieteren en de 11e keer weer, ja dan is het even van ho jij is even! En trouwens er bestaan verschillen tussen tikken he, maar jij verstaat wat je wilt horen en dat is een flinke klap! Nou kan je vertellen ik pak de zweep niet in 1 hand, dus de tik zal heus wel meevallen.