antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:00

Je kan toch buitenstelling rijden op de volte? Of schouder binnenwaards? Dat zijn rechtrichtoeffeningen voor op de volte. je hoeft niet altijd een perfecte volte te rijden toch?

Ik gebruik vaker oeffeningen anders dan dat ze in het boekje staan. Als een trainingsmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:09

Tuurlijk kan dat Ja
Maar dan ben je bewust bezig een andere buiging aan te nemen als training dan de natuurlijke buiging is Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:16

@ RK: Ok ik snap hem, denk ik.
Maar ik had wel eens een discussie gehad met iemand, die wilde weten waarom ik zulke figuren reed.
Haar paard wilde niet buigen neer links, dus wat deed ze: paard op linkervolte zetten en daar houden tot het beest nagaf. (maar tegelijkertijd dus wel lage halshouding vragen.) Rechtsom van hetzelfde, alleen dmv buitenbeen/ hand ervoor zorgen dat paard niet over schouder gaat. Mensen op stal waren het daar allemaal mee eens. Daar ging het mij om, zoiets zou ik niet moeten proberen met mijn paard. Kwartier en die staat mank.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:17

runningkawa schreef:
dat lijntje is een paard recht uit, niet een paard in de wending
In de wending moet een paard buigen, anders gaat hij als een robot de wending door Lachen

Ik heb het dus over stelling, idd niet over een binnenhand die een paard zijn nek naar binnen trekt Lachen
Want er zijn idd teveel ruiters die teveel doen met de binnehand Lachen

RK, bedoel je hiermee de AdB "aanhangers", of de ruiters in het algemeen. Want ik kan je dus vertellen, ben zelf een AdB "aanhanger" (niet van hemzelf, maar wel een instructrise van hem), dat er juist gezegd wordt, om van die binnenhand af te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:19

Nee ruiters in het algmeen
Dat is idd niet iets van AdB Lachen
Veel ruiters zo, die geen fatsoenlijke les hebben, sjorren hun paard e wendig in met de binnenhand, terwijl als je zelfs zou willen, je de wending kan rijden met een boogje in de binnenteugel Lachen
Ruiters die dus bij AdB heel nieuwe info krijgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:21

Luckystory

Elk gezond paard trek je in de kreukels als je hem in een positue deingt door hem daar maar heen te trekken Verdrietig
Snap niet dat mensen denken dat zoiets kan en goed is.

Als jezelf de split niet kent zul je hem echt niet leren door iemand die je daar ff in drukt...

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:25

runningkawa schreef:
Nee ruiters in het algmeen
Dat is idd niet iets van AdB Lachen
Veel ruiters zo, die geen fatsoenlijke les hebben, sjorren hun paard e wendig in met de binnenhand, terwijl als je zelfs zou willen, je de wending kan rijden met een boogje in de binnenteugel Lachen
Ruiters die dus bij AdB heel nieuwe info krijgen Lachen

Maar je bent toch met me eens, dat dat wel de juiste informatie is?

Waarom ben je nou zoooo tegen? Want als ik foto´s in jouw mooie profiel kijk, rijdt jij zelf ook niet met een lage handhouding, ook niet extreem hoog. Ben je nou alleen tegen AdB in persoon, of omdat ze met een te hoge handhouding rijden, of vindt je "onze" slingerlijntjes niet om aan te zien, omdat het lijkt op plukken en omtrekken. Heb je weleens een lesdag bijgewoont van hem? Gewoon kijken bedoel ik hiermee?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:28

@RK: Ok, dan zijn we het eigenlijk eens.
Maar als ik dan zeg, dat het iedereen bij mij op stal (die zich erover uitsprak) vond dat dat meisje het juist aanpakte. Er kwamen zelfs tips om er maar een thiedemann of slof bij aan te hangen, zodat paard wel laag moest blijven. Zeg ik dan genoeg?
Weet je meteen ook waarom er zo'n hype rond adb hangt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:30

Dat is zeker juiste info Ja
Maar hij doet daarbij alsof hij dat wiel opnieuw heeft uitgevonden, dat is wat me tegens taat. Ik weet gewoon niet anders als dat je niet teveel met die binnenhand moet rommelen Lachen

Ik ben tegen hem dat hij teveel aan de voorkant laat doen, te weinig met been, dit omdat het probleem in het lijf zit, niet in de hals
Te hoge hand(en ) (dus gebroken lijn in onderarm teugel) die dan de hals naar buiten moeten trekken.
Paarden die lang zijn en op de hand en voorhand lopen.

Dat zijn juist dingen die je imo niet moet willen
Teveel doen met de hand en een paard met kracht opzij trekken Lachen

Ja 1x ben ik bij een dag geweest, verder erg veel foto's gezien, die steeds een herhaling zijn van wat ik gezien heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:30

Als mijn instructice dan bij jou zo komen, hing daar vast ook een hype om Tong uitsteken
En zij is niet eens arrogant Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:34

runningkawa schreef:
Als mijn instructice dan bij jou zo komen, hing daar vast ook een hype om Tong uitsteken
En zij is niet eens arrogant Haha!

Misschien moet ze dan maar een verhuis overwegen. Ze kan hier beroemd en stinked rijk worden. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:36

Maar of ze dat wil?
Ze is best bescheiden Haha!
En dat is misschien wel met meer fijne instructrices (M/V)
Niet iedereen wil in de spotlight staan.
Zij heeft haar hobbie als beroep, de hele dag heeft ze vol gepland en een wachtlijst om te kunnen lessen. Dus wat wil je nog meer Lachen
En geen vervelend bokt die wat over je schrijft Tong uitsteken

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:38

runningkawa schreef:
Maar of ze dat wil?
Ze is best bescheiden Haha!
En dat is misschien wel met meer fijne instructrices (M/V)
Niet iedereen wil in de spotlight staan.
Zij heeft haar hobbie als beroep, de hele dag heeft ze vol gepland en een wachtlijst om te kunnen lessen. Dus wat wil je nog meer Lachen
En geen vervelend bokt die wat over je schrijft Tong uitsteken

Klinkt als mijn instructrice, maar die geeft les "volgens" AdB. Haha!

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:39

runningkawa schreef:
Dat is zeker juiste info Ja
Maar hij doet daarbij alsof hij dat wiel opnieuw heeft uitgevonden, dat is wat me tegens taat. Ik weet gewoon niet anders als dat je niet teveel met die binnenhand moet rommelen Lachen

Ik ben tegen hem dat hij teveel aan de voorkant laat doen, te weinig met been, dit omdat het probleem in het lijf zit, niet in de hals
Te hoge hand(en ) (dus gebroken lijn in onderarm teugel) die dan de hals naar buiten moeten trekken.
Paarden die lang zijn en op de hand en voorhand lopen.

Dat zijn juist dingen die je imo niet moet willen
Teveel doen met de hand en een paard met kracht opzij trekken Lachen

Ja 1x ben ik bij een dag geweest, verder erg veel foto's gezien, die steeds een herhaling zijn van wat ik gezien heb

Foto´s zeggen niets dan zijn moment opnamen, en dan Quote ik jou zelf. Althans niet alle foto´s. Dat je ziet dat er paarden lang gereden worden, ben ik met je eens, maar waarom? Vraag je je dat ook weleens af. Dat je ook te weinig tegen komt in het verdere dressuur, ben ik ook met je eens, maar we zijn hier druk mee bezig. Want geloof mij nou, mensen die op de AdB manier rijden, kunnen echt wel hun paard op een Z-niveau rijden. Kijk maar eens op mijn instrutrise haar site: http://www.stalkarmie.nl, is wel nog in aanmaak.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:40

Wat Antoine de Bodt gewoon doet en wil is het simpelweg rechtrichten van een paard en pas daarvanuit verder werken. Het lijkt me dat alle instructeurs zo zouden moeten werkenen dat ook doen, de basis van het paardrijden!
Zoals met vele methodes: haal eruit wat toepasbaar is voor jou en je paard. Wat ik gevaarlijk vindt is dat mensen soms 1 methode helemaal gaan verafgoden en niet meer openstaan voor andere methodes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:40

Mijne geeft ook les in het rechtrichten Lachen
Alleen de handjes gewoon op de plek.
En ze begint achter, paard goed aan het been, ook eenzijdige been hulpen. Op de zit je overgangen maken en dan hoeven de handjes nog maar wat aanvulling te doen, niet het hoofdwerk.
Want doe je teveel, dan krijg je meteen te horen, van achteruit! Haha! Met andere woorden, niet frutten van voor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:41

Foto's zijn idd moment opnames Ja
Maar als je op elke foto een paard op de voorhand zit is dat geen ongelukkig moment, maar een paard dat steeds daar loopt.

Met VWNW rijden is niks mis, alleen maar goed.
Maar VWNW is niet op de voorhand, ook zonder gewicht in de hand.

Begin pagina is al geen lijn onderarm teugel Lachen
Zulke foto zou ik dan al nooit nemen als openingspagina Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:44

Wat mij altijd stoort is dat als je zo rijd, ook in een hokje wordt gestopt, van O, dat is zo'n Adeb'er.

Ja ik rij volgens dat systeem, waarom? Omdat het bij mij en mn paard past, mn paard is kerngezond, staat goed op 4 benen, etc
Ik vind het logisch rijden, daarom doe ik dat. Ik zit niet meer aan de voorkant dan een andere klassieke ruiter. Ik hou ervan om mn paard op of iets voor de loodlijn te rijden, niet erachter. sinds ik ermee ben begonnen is mn paard een stuk fanatieker en voorwaartser geworden. hiervoor lesde ik bij iemand die van Ulrike les kreeg, daar werd mijn paard gewoon sloom van, het was meer gebaseerd op terugrijden. dat werkte niet voor mij en mn paard,

nou was het paard van een vriendin van me een enorme headshaker, die begon bij AdeB. Ik ging een dagje mee en zie dat paard mooi voorwaarts lopen zonder te shaken! Daarom ben ik ermee begonnen. Ik sta ook open voor andere dingen, verkondig echt niet dat AdeB de enige weg is, Maar zou wel graag willen zien dat mensen eerder het probleem bij zichzelf neerleggen ipv bij het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:46

Probleem ligt altijd bij de ruiter Ja
Dingen als rotknol, stugge bok, hij is dwars enz enz enz, zijn enkel ruiter fouten Ja

Als mensen dat idd al eens in wilden zien, was paardrijden echt veel mooier, welke methode dan ook Ja

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:51

T'is niet omdat een paard op de voorhand loopt op een foto, dat dat ook het ideaal is. Pling
Zulke dingen vragen tijd. Je hebt ze niet op 1.2.3 op de achterhand.
Kijk bijvoorbeeld naar foto's in het profiel van Yulan, die heeft langere tijd bij adb gelest. (nu bij iemand anders) En die had haar pony na een tijdje echt wel mooi voor elkaar.
Ik rijd nou een maand of 6 bij mijn instructrice en mijn paard kukkelt ook nog genoeg naar voor hoor, maar daarom is dat niet meteen de bedoeling. Liever niet Haha! Maar paard moet nog sterker worden, ruiter moet vaardiger worden etc... Kan mijn instructie weinig aan doen... ja, zeggen wat ik verkeerd doe en hoe het wel moet Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:52

nou idd, paarden zijn niet gemeen, ze kunnen niet praten, daardoor moeten ze dingen anders uitdrukken Haha!

En dan sla je de spijker op zn kop dat het niet om methodes gaat, maar om het 'inzicht' van ruiters, of het 'anders willen/durven' denken,

Je had de mensen op mn vorige stal moeten zien, toen ik aan het parellien was Clown Ik was gek geworden volgens hun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:54

Dat is idd jammer
Zo stond ik op een stal met iemand die western reed, iemand die een paar dravers had.
Geweldig om daar eens van te horen hoe dat allemaal gaat Ja

Een paard geeft idd met dingen aan, auw dit kan niet, of bahniet fijn.
Zoals bijv de tong over het bit gooien
Je kan dan kijken, goh hoe los ik dit op, je kan ook zeggen trek de sperriem wel strak

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:07

runningkawa schreef:
Foto's zijn idd moment opnames Ja
Maar als je op elke foto een paard op de voorhand zit is dat geen ongelukkig moment, maar een paard dat steeds daar loopt.

Met VWNW rijden is niks mis, alleen maar goed.
Maar VWNW is niet op de voorhand, ook zonder gewicht in de hand.

Begin pagina is al geen lijn onderarm teugel Lachen
Zulke foto zou ik dan al nooit nemen als openingspagina Lachen

Geef mij maar eens een plaatje waar dit wel te zien is wat jij bedoelt? Want ik snap dit even niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:08

Waar iemand hier al eerder aanhaalde met een foto van anky

Ik zal kijken of ik ook nog een duidelijk plaatje kan vinden Lachen

sammie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:10

Beste 16easer24,

Toch leuk dat AdB je niet loslaat, alleen jammer dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Dat blijkt wel uit het feit dat je blijft hangen op handen hoog en voorwaardts rijden, maar in ieder dressuur BOEKJE staat dat bit - handen en ellenboog op 1 lijn moeten zitten!!!!!!!!!, dus niks Antoine de bodt.
En wat betreft het voorwaardts rijden je rijdt net zoveel voorwaardts tot dat je druk kan hebben op de teugels, je fietst toch ook niet met je handrem ingeknepen?!
Wat betreft je uitleg over het bedrijf waar je " werkt" inderdaad ziet het bedrijf graag ruiters die hun paard eerst rechtrichten voordat ze verder gaan.
Maar het is niet waar dat je op het AdB systeem MOET rijden anders is het dierenmishandeling, het bedrijf heeft 2 klanten het pension op gezegd omdat 1 van de klanten het paard flink laat werken onder zware medicatie en die het benauwd heeft doordat de longen nog vol zitten (elke ochtend grote klodders groen/ geel sputum voor de box deur) en dit vind ik dus dierenmishandeling, en verder houden de beidde klanten zich niet aan de afspraken die gelden op het bedrijf!!
Beidde klanten worden al 2 jaar lang gewaarschuwd en nu moeten ze weg, ze gebruiken jouw als praatpaal, maar goed als jij niet aanwezig bent hebben ze klachten over jouw (dus hier het volgende punt waarom ze weg moeten dat negatieve geouweneel over personen als ze niet aanwezig zijn).

Beste 16easer24 ik neem jouw niks kwalijk hoor je bent 17 jaar en hebt een ideaal beeld betreft paarden.
Alleen jammer dat je niet schrijft dat alle paarden die niet meer liepen (en je hebt er zelf op gezeten), nu stuk voor stuk geen problemen meer hebben, aan de andere kant snap ik dat wel want als jij werkt hebben deze paarden een vrije dag.

Ik ben niet VOOR AdB en ook niet TEGEN AdB, ik wil gewoon in HARMONIE zijn met mijn paard en als er iemand is die dit mij kan leren dan zal ik dit volgen, is het later weer een andere instructeur dan zal ik dit volgen.
Op dit moment is het AdB.