Born2BCrazy schreef:Hmm..
En op wat voor manier loopt ie dan fijner?
Word nu een beetje nieuwsgierig
Fijner in de aanleuning en kleinere hulpen kunnen geven.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Born2BCrazy schreef:Hmm..
En op wat voor manier loopt ie dan fijner?
Word nu een beetje nieuwsgierig
)
eefangel schreef:Voor mezelf heb ik echter besloten dat ik hem eerst 100% fijn en ontspannen op trens wil hebben lopen,
voordat ik de S&T er vaker inhang.
pol013 schreef:Hier een bericht van een ruiter die s&T dus als doel gebruikt (nl om het zelf te leren, niet omdat het paard het nodig heeft)
Toevallig stelde mijn instructrice voor om het weer eens te proberen. (1 keer eerder gedaan, jaar geleden) Spulletje aagepast en erin gehangen. Simpel begonnen maar na 5 minuten normaal aan het rijden gegaan. Na de les mee naar huis gekregen om te oefenen. Normaal zou ze het alleen onder begeleiding willen voortzetten maar mijn paard reageert er zo simpel op en ik heb niet de neiging om de stang er echt bij te pakken. Nu ga ik de komende tijd af en toe een keer een keer oefenen zodat ik zelf ook wen aan het twee teugels gebeuren (dat kende ik niet, heb nooit met slof gereden).
Mijn ervaringen zijn (na 3 keer): Het lijkt wel of mijn paard het leuk vind. Hij is heel ijverig en blijft net iets mooier bovenin. Ik weet niet of dat iets met de S&T te maken heeft of met mijn rijden nu ik rij met dat ding (voel me natuurlijk een hele sjieke mevrouw)
Wat mij betreft mag je dan ook met S&T gaan rijden als je denkt dat je het niet nodig hebt. Dan is het des te makkelijk en des te meer een aanvullig.
alleen kende dat paard de S en T al en ik niet, maar het doel was toen wel dat ik wat van dat paard leerde en niet andersom, hij kende alles al. Kort daarna heb ik bij mijn paard toen de s en t er ook in gedaan en eerst wat gevogeld met de bitten, toen ik de juiste gevonden had liep je er ook super op! 
Loves_Sjakie schreef:soms zie ik kinderen of mensen die B rijden en een stangentrens in hebben en lopen te zagen !
V R E S E L I J K !
Born2BCrazy schreef:Loves_Sjakie schreef:soms zie ik kinderen of mensen die B rijden en een stangentrens in hebben en lopen te zagen !
V R E S E L I J K !
right?![]()
het gaat er over wanneer jij vind dat je wél met s&T mag gaan rijden..of ben ik nu heel blond?
Starbreeze schreef:pol013 schreef:Hier een bericht van een ruiter die s&T dus als doel gebruikt (nl om het zelf te leren, niet omdat het paard het nodig heeft)
Toevallig stelde mijn instructrice voor om het weer eens te proberen. (1 keer eerder gedaan, jaar geleden) Spulletje aagepast en erin gehangen. Simpel begonnen maar na 5 minuten normaal aan het rijden gegaan. Na de les mee naar huis gekregen om te oefenen. Normaal zou ze het alleen onder begeleiding willen voortzetten maar mijn paard reageert er zo simpel op en ik heb niet de neiging om de stang er echt bij te pakken. Nu ga ik de komende tijd af en toe een keer een keer oefenen zodat ik zelf ook wen aan het twee teugels gebeuren (dat kende ik niet, heb nooit met slof gereden).
Mijn ervaringen zijn (na 3 keer): Het lijkt wel of mijn paard het leuk vind. Hij is heel ijverig en blijft net iets mooier bovenin. Ik weet niet of dat iets met de S&T te maken heeft of met mijn rijden nu ik rij met dat ding (voel me natuurlijk een hele sjieke mevrouw)
Wat mij betreft mag je dan ook met S&T gaan rijden als je denkt dat je het niet nodig hebt. Dan is het des te makkelijk en des te meer een aanvullig.
Hihi als je het zo stelt, dan heb ik dat ook gedaanalleen kende dat paard de S en T al en ik niet, maar het doel was toen wel dat ik wat van dat paard leerde en niet andersom, hij kende alles al. Kort daarna heb ik bij mijn paard toen de s en t er ook in gedaan en eerst wat gevogeld met de bitten, toen ik de juiste gevonden had liep je er ook super op!
) en het onderlegtrensje alleen in lichte mate dus dmv contact en niet dmv gehang aan de beide teugels.mijn vorige paard was vrij zwaar op st-tr en mijn huidige paard gewoon heel fijn.ligt er ook aan hoe je paard het geleerd heeft denk ik.
)
Born2BCrazy schreef:Yep, dat laatste wordt dan bedoeld.en bij hoeveel punten begint het?
of doe je meer aan een kwalitatieve selectie (wijze van rijden zeg maar)