Nu ja wat je ook doet, veiligheid eerst,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KsVrPy schreef:Amber_ schreef:Als je paard (zoals de mijne) er al misbruikt van maakt, en afstraffen helpt niet.
Kan het erg handig zijn om er een commando aan te plakken.
Dus, is het nu helemaal over? Alleen als je zegt dat hij het moet uitvoeren doet ie het of ook als je het niet zegt?
Als hij erg heet wordt, bijv. met ponyraces
, wilt hij het nog wel is doen ! Maar hij gebruikt het niet meer tegen mij in 'normale' leven. Vroeger deed hij het met buitenrijden, staken in de bak, stilstaan met groeten in springparcours. Dus ik ben er wel degelijk door opgeschoten
. Citaat:Ja en ik denk er helaas even anders over helaas blijf ik hier ook bij, ik heb het zo prima met mijn pony, heb geen problemen en ik ben er ook zeker van dat ik die nooit ga krijgen.
Goofy44 schreef:Citaat:Ja en ik denk er helaas even anders over helaas blijf ik hier ook bij, ik heb het zo prima met mijn pony, heb geen problemen en ik ben er ook zeker van dat ik die nooit ga krijgen.
Je bent waarschijnlijk erg jong, dan denk en reageer je vaak zo. Misschien heb je geluk en iedereen is vrij om zo te denken. De praktijk zal het uiteindelijk leren. Mijn praktijkervaring over een lange periode is dat het in de meeste gevallen vroeg of laat fout gaat. Er zijn maar weinig uitzonderingen. Misschien ben jij er een van.
Goofy44 schreef:Citaat:Ja en ik denk er helaas even anders over helaas blijf ik hier ook bij, ik heb het zo prima met mijn pony, heb geen problemen en ik ben er ook zeker van dat ik die nooit ga krijgen.
Je bent waarschijnlijk erg jong, dan denk en reageer je vaak zo. Misschien heb je geluk en iedereen is vrij om zo te denken. De praktijk zal het uiteindelijk leren. Mijn praktijkervaring over een lange periode is dat het in de meeste gevallen vroeg of laat fout gaat. Er zijn maar weinig uitzonderingen. Misschien ben jij er een van.
Goofy44 schreef:Het is geen kunst om een paard te leren steigeren. Een paard kan je alles heel snel een eenvoudig leren. Je beeld over een paard aan het werk zetten en wat je je daarbij voorstelt, klopt niet. Een paard hoef je niet onder druk te zetten. Als een paard zich laat achteroverklappen is er iets echt mis of het wordt veroorzaakt door een ruiter, die niet normaal kan rijden, laat staan op een steigerend paard kan zitten....
)Lara_Silver schreef:Hoezo ik zeg toch ook dat steigeren voor een paard geen meerwaarde heeft, beter lezen!
Focussed schreef:Je draait om het antwoord heen?
? Ik vraag alleen maar wat dat voor 'n meerwaarde voor haar is, dat de pony dat kan. Focussed schreef:Niemand geeft toch ook geen antwoord op waarom het zinvol is om te leven? Ik vraag alleen maar wat dat voor 'n meerwaarde voor haar is, dat de pony dat kan.
Dit slaat nergens op. Ik mag mijn mening geven, jij ook, maar om vervolgens te zeggen dat ik niet het recht heb om daarnaar te vragen.. Nee dat gaat mij te ver. Sorry, dat zeg je gewoon niet.Citaat:En wie ben jij om dát ter discussie te stellen?
MissBambi schreef:Ik zou het niet doen, en al helemaal niet als je er geen ervaring mee hebt!