Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar het kan best hoor, een dagje rust. Je hoeft niet altijd te rijden, je kan ook longeren, vrijheidsdressuur, vrijspringen, e.d. Maar elke dag rijden kan ook prima
. Zolang je maar voor genoeg afwisseling e.d. zorgt
fiekhe schreef:Hangt er een beetje vanaf. Sommige paarden maak je echt niet blij met een dag rust, anderen vinden het heilig. Maar het kan best hoor, een dagje rust. Je hoeft niet altijd te rijden, je kan ook longeren, vrijheidsdressuur, vrijspringen, e.d. Maar elke dag rijden kan ook prima
. Zolang je maar voor genoeg afwisseling e.d. zorgt
Krips schreef:Afwisseling is belangrijk! Als je afwisselt kun je veel meer van een paard vragen, het moet namelijk ook voor je paard interessant blijven!
Net een maand onder de man en net drie geworden. Dus dat zou niet goed zijn.Ilzjuh schreef:Romance rijd ik zeker nog niet elke dag.Net een maand onder de man en net drie geworden. Dus dat zou niet goed zijn.
Mijn vorige paard reed ik eerst zes keer in de week. Eén dag rust.

x__Ellis schreef:Ligt er ook een beetje aan wat voor ras het is, als je nu een arabier hebt (ik zeg maar wat) die zouden wel elke dag bereden moeten worden. Anders zitten ze bomvol energie lijkt mij
kelliiee1993 schreef:Aan het ras maakt het niet uit.
Als je nou een tinker hebt, of een arabier, allebei zit verschil in in temperatuur maar dat maakt niet uit of je een dagje wel of niet rijd.
Babootje schreef:ligt er een beetje aan hoe oud je paard is. Maar een volgroeid paard kan best elke dag worden gereden. Zeker als ie op stal staat moet je zorgen voor voldoende beweging. Zorg wel voor afwisseling. Dus in de bak en een paar keer lekker naar buiten. Dat houdt ze fris in t koppie