Hoe goed vind je deze ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Hoe goed vind je deze ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:33

Ik vind die mannen nogal dom, eigelijk. Ze mishandelen en vermoorden stieren, en hun paard moet daarbij helpen?
Verder rijden ze met stang en sporen, ben ik sowieso niet erg voor. Wel mooi op de achterhand, maar dat kan ook op een andere manier.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:52

Ik snap niet dat jij en sowieso iemand hier naar kan kijken.

Afschuwelijk gewoon. Het stierenvecht überhaupt al niet, pennen in de stieren steken? Vind je het leuk te kijken naar dieren die pijn lijden :s
En dan het paard er nog bi jbetrekken ook! Voor de paarden is het ook gevaarlijk maar die MOETEN.

Maar even on topic: prachtige paarden maar de berijders... Stang sporen etc. Ik ben er absoluut geen voorstander van.

_pe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:02

Volgens mii kunnen die mannen best goed rijden ..
Maar van diie stiieren viindt ik minder jammer !! Huilen
Kunnen die mannen niet veel beter rijden zonder stieren ?
In een bak Ofzo ?

_pe_ Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:05

die gasten kunnen altijd super top rijden,
maar stierenvechten hoeft voor mij echt niet,
geef mij maar de varkensrace Bloos

WendieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:08

Haha! ziet er gaaf uit

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:58

Mijn maag draait echt rondjes van deze beelden.
Voor de paarden is dit absoluut niet leuk, deze paarden hebben écht stress, en laat staan voor de stieren.
De enige die er lol in hebben zijn het publiek, en de ruiters.
Ik vind dit dus niets maar dan ook niets met paardrijden of rijkunsten te maken hebben.... !!
Waar het uit eindelijk om gaat is die stier.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:04

Dat zie je toch echt niet goed, deze paarden worden daarop gefokt en getraind, zet daar een kwpner neer en je hebt i.d.d stress.....
De wendbaarheid en het verzamelen is voor deze paarden een makkie, zo kunnen ze de stier altijd voor blijven, het is niet te vergelijken met het rijden zoals wij dat doen, het is misschien niet altijd even verantwoord, maar doe het ze maar es na, mensen die zo kunnen rijden, zijn kunstenaars!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:15

mammaslamma schreef:
Dat zie je toch echt niet goed, deze paarden worden daarop gefokt en getraind, zet daar een kwpner neer en je hebt i.d.d stress.....
De wendbaarheid en het verzamelen is voor deze paarden een makkie, zo kunnen ze de stier altijd voor blijven, het is niet te vergelijken met het rijden zoals wij dat doen, het is misschien niet altijd even verantwoord, maar doe het ze maar es na, mensen die zo kunnen rijden, zijn kunstenaars!

Kunstenaars? Ooit eens op een Spaanse gereden paard gereden?
Deze paarden knikken al in als je de teugels pakt om op te stappen
en dan echt een wc eendjes knik, holle rug, achterhand alles behalve
actief en de impuls is errúg ver te zoeken.
Ze worden als tweejarige met pelham ingereden en op hun derde
word verwacht dat ze de piaffe en passage onder de knie hebben.

Nou, kunstenaars mijn ass!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:34

Of ik wel es een spaans paard gereden hebt, dat doe ik iedere dag, heb zelf nml een P.R.E, dus weet i.i.g waar ik het over heb , dat is net ff anders als wat gehoord/gezien hebben.
Normaal gesproken worden deze paarden pas laat ingereden, omdat ze pas laat volwassen worden, begin je met 2 zijn het nog baby,s, degene die dat doen zijn geen liefhebbers, lijkt me logisch.
Dat het jou niet goed is bevallen in Spanje en je misschien wat misstanden hebt gezien, wil nog niet zeggen dat heel Spanje zo met z'n paarden omgaat, normaal gesproken zijn ze trots op hun erfgoed.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:45

Ik ben bij talloze stallen geweest in het zuiden van Spanje en overal hetzelfde leed. Er zullen vast goede tussen zitten daar twijfel ik niet aan maar er zitten verdacht veel rotte appels
daar.

Steffiie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:05

hun rijkusten zijn goed, alleen de mishandeling van de stier is te wreed.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:11

Ik denk dat dat overal voorkomt, rotte appels zijn er altijd, bij elk ras en in elk land, maar om alles over 1 kam te scheren gaat gewoon te ver, als ik in Spanje ben ga ik ook meestal in de buurt kijken en wat ik zie maakt me ook niet altijd vrolijk, maar dan heb ik het meer over de hengsten die bijna geen daglicht zien, nooit es lekker buiten mogen op het land, ben in Andalusie ook bij een manege/stal geweest om een puntje aan te zuigen hoe ze daar met respect omgingen met hun paarden, daar stond ook veel handel, en werd meer engels gereden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:21

mammaslamma schreef:
wie gaat daar nou voor ze lol na kijken traditie of niet

Ik ook niet, maar het hoort er nu eenmaal bij in Spanje, hele volksstammen komen er naar toe........
Als ik het commentaar en de uitzinnige menigte hoor, krijg ik ook kippevel hoor, schaam je niet,ik ga er alleen niet naar kijken, ben wel in Jerez geweest, is ook heel mooi, maar ik vind dit pas echte kunst, het rijden in Jerez(hoge school)is meer gelikt en statig, op de videobeelden zie ik meer de echte spanjaarden, het trotse en het samenspel tussen ruiter en paard.[/quote]

heb niet alles gelezen sorry daarvoor.
Maar om even op het bovenstaande te reageren,dat is mooi dat hele volkstammen er op af komen dat was vroeger ook bij de gladiatoren moeten we die dan ook maar terug brengen?daar zal ik trouwens beter naar kunnen kijken dan dit.
over de paarden ze worden idd met stang ingereden daar ben ik het niet mee eens,ben verder ook geen enorme fan van de spanjaarden.
Maar het in gevaar brengen van dieren want dat doen ze ,,ze maken de stier op een barbaarse manier af want dat schijnt leuk en eerval te zijn,maar brengen daarbij ook nog een paardenleven in gevaar.
ja leuk volkje OK dan!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:53

mammaslamma schreef:
Ik denk dat dat overal voorkomt, rotte appels zijn er altijd, bij elk ras en in elk land, maar om alles over 1 kam te scheren gaat gewoon te ver, als ik in Spanje ben ga ik ook meestal in de buurt kijken en wat ik zie maakt me ook niet altijd vrolijk, maar dan heb ik het meer over de hengsten die bijna geen daglicht zien, nooit es lekker buiten mogen op het land, ben in Andalusie ook bij een manege/stal geweest om een puntje aan te zuigen hoe ze daar met respect omgingen met hun paarden, daar stond ook veel handel, en werd meer engels gereden.

Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen maar ik doe
toch even een poging:

Er zullen beslist goede stallen zijn maar ik denk dat die
'nalatigheid' qua paardenwereld daar is omdat ze niet
beter weten en veel Spanjaarden ook niet wedstrijdgericht
trainen bijvoorbeeld maar meer rijden wanneer het hun uitkomt en wanneer
hun daar zin in hebben.

Het waren meestal de 'buitenlanders'; Belgen, Engelsen,
Duitsers en Skandinaviers die ik op wedstrijd heb gezien.

Veel Spanjaarden waren ook verbaasd als ik ze vertelde
dat ik bijna elke dag rijd. En 'of die beesten dat wel
leuk vinden elke dag hun stal uit'.

Natuurlijk zijn er ook super stallen in Spanje, vooral
in het noorden staan stallen waar ik van zou dromen
maar ik denk dat de meeste Spanjaarden een ander
doel

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:35

ik denk ook meer dat zij rijden voor het werk en niet voor de hobby, zoals wij kennen

maar wat ze met de stieren doen vind ik echt vreselijk

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:08

Sonja schreef:
Ik vind het bitgebruik afschuwelijk. Met dergelijke bitten met zoveel teugeldruk rijden... yuk!
Maar ja dat vind ik van de reden waarom ze daar rijden ook.

Ik ben er bepaald niet van gecharmeerd.

dit van teveel bitgebruik kun je niet weten. Daarbij heb ik zelf nog met zo'n spaans bit gereden en geloof me je weet wel wanneer je teveel druk zet. Weinig paarden zullen daar doorheen lopen.
En moeilijk te beoordelen van foto's=momentopname