Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mammaslamma schreef:Dat zie je toch echt niet goed, deze paarden worden daarop gefokt en getraind, zet daar een kwpner neer en je hebt i.d.d stress.....
De wendbaarheid en het verzamelen is voor deze paarden een makkie, zo kunnen ze de stier altijd voor blijven, het is niet te vergelijken met het rijden zoals wij dat doen, het is misschien niet altijd even verantwoord, maar doe het ze maar es na, mensen die zo kunnen rijden, zijn kunstenaars!

mammaslamma schreef:wie gaat daar nou voor ze lol na kijken traditie of niet

mammaslamma schreef:Ik denk dat dat overal voorkomt, rotte appels zijn er altijd, bij elk ras en in elk land, maar om alles over 1 kam te scheren gaat gewoon te ver, als ik in Spanje ben ga ik ook meestal in de buurt kijken en wat ik zie maakt me ook niet altijd vrolijk, maar dan heb ik het meer over de hengsten die bijna geen daglicht zien, nooit es lekker buiten mogen op het land, ben in Andalusie ook bij een manege/stal geweest om een puntje aan te zuigen hoe ze daar met respect omgingen met hun paarden, daar stond ook veel handel, en werd meer engels gereden.
Sonja schreef:Ik vind het bitgebruik afschuwelijk. Met dergelijke bitten met zoveel teugeldruk rijden... yuk!
Maar ja dat vind ik van de reden waarom ze daar rijden ook.
Ik ben er bepaald niet van gecharmeerd.