Nog een voorbeeld; Sunrise!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pharagirlke schreef:Ze mogen best een eigen mening hebben. Hebben die andere twee ook. Dat geeft idd net dat beetje extra, maar ze zijn zo verschrikkelijk lichtgeraakt...Als ze door een plasje moeten zijn ze, bij wijze van spreken, al bang dat hun tere hoefjes nat wordenDan liever die andere twee die er met de oortjes erop door bonjouren en liefst nog zo vaak mogelijk
Dat heeft die van mij trouwens ook, dat ze nooit door plassen wil. Is trouwens misschien ook een zeker instinct: je weet niet wat er onder water zit. Voor de rest is mijn draakje trouwens echt geen dametje: ze is een echte bikkel die altijd doorgaat.
pharagirlke schreef:Sammie ik denk dat iedereen het recht heeft om een voorkeur te hebben niet?
veraA?
haha vandaar
Vandaar dat ik het als onderschrift heb, dan zie ik het elke avond na weer een vermoeiende dag met haar 

En de andere dagen is ze dan weer de kwajong...Krijg geen hoogte van het ding 

Vandaar dat ik het als onderschrift heb, dan zie ik het elke avond na weer een vermoeiende dag met haar 
VeerenAshley schreef:Het is trouwens interessant hoeveel verschil er zit tussen hengstige merries: ik heb er toevallig een aantal gekend dat juist heel lief en braaf werd tijdens de hengstigheid. Die van mij wordt er heel rustig van, en ontzettend kleverig (natuurlijk lastig als je met andere rijdt, maar eigenlijk ook wel grappig, zo'n pony die zo dicht mogelijk stil wil gaan staan tegen haar maatje). Maar ik kan me voorstellen dat mensen die ervaring hebben met hengstige merries die gaan bokken etc. hier minder van gecharmeerd zijn!
). Ze is dan erg toegankelijk naar andere paarden (heeft dan echt behoefte aan snuffelen en besnuffeld worden
). Enige "nadeel" is dat ze tijdens haar hengstigheid met rijden - vanwege dat dromerige - niet echt geconcentreerd is. Maar dat vind ik geen nadeel, dat respecteer ik gewoon.
JoviBan schreef:Ja, ik lees ook dikwijls dat merries 'lastig' zouden zijn tijdens hun hengstigheid. Dat heeft mijn merrie helemaal niet. Zij is tijdens haar hengstigheid heel erg poezelig en dromerig, en ze staat graag tegen een muur te hangen (ze zet haar hele lijf tegen de muur en laat jus d'orange plasjes lopen![]()
). Ze is dan erg toegankelijk naar andere paarden (heeft dan echt behoefte aan snuffelen en besnuffeld worden
). Enige "nadeel" is dat ze tijdens haar hengstigheid met rijden - vanwege dat dromerige - niet echt geconcentreerd is. Maar dat vind ik geen nadeel, dat respecteer ik gewoon.
, maartoch ik zou voor een ruin gaan naar Panache..
..
panache schreef:ik heb een merrie, en we hebben toch vaak ruzie hoor!
ik vind ruinen tjaa zich stoerder voordoen, maartoch ik zou voor een ruin gaan naar Panache..
Panache heb ik een súper band mee, maar met rijden kan ik haar soms écht wel achter het behang plakken..
ik vind merries meer moederlijker..

pharagirlke schreef:panache schreef:ik heb een merrie, en we hebben toch vaak ruzie hoor!
ik vind ruinen tjaa zich stoerder voordoen, maartoch ik zou voor een ruin gaan naar Panache..
Panache heb ik een súper band mee, maar met rijden kan ik haar soms écht wel achter het behang plakken..
ik vind merries meer moederlijker..
Ruinen zijn helden op sokken
Horsii_mine schreef:Doe mij maar een merrie of hengst.. Ruinen vind ik niks.. Ik weet niet waarom, maar ze spreken me niet zo aan.. Ik vind ze over het algemeen zo saai.. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar toch.. Nee..
Heb trouwens op merrie gestemt omdat die maar eens per jaar hun "hengstenkuren" hebben en hengsten het hele dekzeisoen, hoewel dat ook weer aan de hengst ligt..
ze kunne alemaal drammerig ,rustig , lief ,gemeen , beschermend enz sijn mij geen verschil