Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en ik klein..
mellamoshan schreef:ikzelf stap gewoon zonder krukje op, maar ik was een keertje bij gert boonzaaier en daar stappen ze altijd met krukje op. is minder belastend voor de rug volgens hen. ik zou het eigenlijk niet weten maar was er toen wel heel blij mee met die kastelen van paarden die ze daar hebben!!!
VeerenAshley schreef:mellamoshan schreef:ikzelf stap gewoon zonder krukje op, maar ik was een keertje bij gert boonzaaier en daar stappen ze altijd met krukje op. is minder belastend voor de rug volgens hen. ik zou het eigenlijk niet weten maar was er toen wel heel blij mee met die kastelen van paarden die ze daar hebben!!!
Het lijkt mij tamelijk logisch dat dat belastend is: heel je gewicht hangt aan een kant van het paard, en drukt bovendien op maar een klein deel van het zadel.
mellamoshan schreef:[
Het lijkt mij tamelijk logisch wel, maarjah, zijn maar weinig mensen die met een krukje opstappen. paarden schijnen het er toch nog steeds goed op te doen!
VeerenAshley schreef:mellamoshan schreef:[
Het lijkt mij tamelijk logisch wel, maarjah, zijn maar weinig mensen die met een krukje opstappen. paarden schijnen het er toch nog steeds goed op te doen!
Weet jij hoeveel paarden er rondlopen met rugproblemen? En weet je hoe lang het duurt voordat een paard laat zien dat het ergens pijn heeft? En is het een goede reden om niet met krukje op te stappen omdat de meeste mensen het niet doen? Heb je de reactie op een van de eerste pagina's gelezen van Dierfysio?
mellamoshan schreef:en hoeveel paardenlopen er wel neit rond omdat ze verkeerd gereden worden om maar eens wat te noemen. alleen met een krukje opstappen is niet de enige oplossing voor rugproblemen hoor.
mellamoshan schreef:[
mellamoshan schreef:en hoeveel paardenlopen er wel neit rond omdat ze verkeerd gereden worden om maar eens wat te noemen. alleen met een krukje opstappen is niet de enige oplossing voor rugproblemen hoor.

(haha grapje)

omdat ik de kracht miste om omhoog te komen en na de operatie had ik nog steeds te weinig kracht om zo op te stappen dus vandaar dat ik nu op ieder paard mijn krukje gebruik. Helma_Edda schreef:ik niet, want dan gaat mijn pony het krukje omgooien
ben zelf 1.90 en het paard 1.80.
dus ben via de zandbak rand gegaan