Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:13

Ik rijd meestal zonder, tenzij ik op een erg jong paard stap.

Ik heb spierspanningshoofdpijn, zodra er wat druk op aanhechtingspunten bij m'n nek en hoofd komt krijg ik barstende hoofdpijn.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:15

Ik rijd altijd met cap. Ik ben het gewoon gewend en vind het ook absoluut geen vervelend ding. Ik vind eigenlijk dat een cap er gewoon bij hoort. Maar je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Clown

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:17

ik rij met omdat ik het gewoon zo gewend ben... ik heb 1 of 2 keer zonder cap gereden.. en met cap voel ik me toch wat veiliger...

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:25

ik reed altijd met cap, op een dag was het warm en ik had geen zin om mijn cap op te doen. nou dat heb ik gemerkt ik val echt bijna nooit en ja hoor die dag viel ik. gelukkig niet op mijn hoofd gevallen maar wel mijn voet flink gebroken. heel de bovenkant van mijn voet kapot. 3 maanden niet junnen paardrijden en daarna nog veel pijn. dus voortaan weer met cap want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:27

Ik heb altijd een cap op anders stap ik niet op een paard. Heeft niks met angst o.i.d. te maken maar meer dat het voor mijn eigen veiligheid is. Het omgaan met paarden brengt al risico's met zich mee, ik zou niet weten waarom mijn hoofd dan niet zou beschermen met zoiets simpels als een cap. Het is net als de gordel omdoen als je in de auto stapt.
Bovendien hoeft een paard ook niet beslist iets te doen maar kan het ook gewoon struikelen waardoor je over de kop gaat.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:40

Ik rijdt de laatste tijd eigenlijk altijd zonder cap behalve 1 x in de week in de les met cap. Het is officieel verplicht om met cap te rijden in en rond de manege bij ons maar er word niks over gezegd Lachen
Ook buiten rijd ik zonder.

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:33

Ik rijd altijd met cap, veiligheid voor alles niet?

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:34

ik rijd altijd met cap. het is voor je eigen verantwoordelijkheid.
je moet het zelf weten, maar mij zul je niet zonder tegenkomen Knipoog

Tessa de Biinky-Stinky Lover Bloos

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:39

ik denk dat veel mensen voor de foto de cap afdoen Knipoog
Ik persoonlijk, als ik met me eigen paardje rijd in de wei, heb ik meestal geen cap op, tenzij we nieuwe dingen doen ofz.
Verder doe ik meestal buiten wel een cap op...tenzij het erg warm is en we gaan niet ver, en ze is lekker rustig.
Of als ik met een nieuw beesje rijd, heb ik ook altijd me cap op.
Maar daarbij heb ik nog een reden om zonder cap te rijden; ik heb al anderhalf jaar gronisch hoofdpijn, en dat word erger met inspanning of met warmte...dus dan is een cap er ook niet bij, niet zo prettig.
Dus is het altijd een kwestie van extra veiligheid of koppijn...tja, ligt aan de situatie dus

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:12

Afwisselend.. Ik heb er geen probleem mee om zonder cap te rijden, maar als het bijvoorbeeld erg waait of regent doe ik hem het liefst wel op.
Mijn bijrijdpaardje kan daar namelijk nog wel eens bang van zijn, en dan heb ik liever wat veiligheid Lachen
Als het mooi en warm weer is is ze zo mak als een lammetje en veel minder druk, dan ga ik nog wel eens zonder Knipoog

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:19

meestal met...ondanks dat ik het geen prettig ding vindt..je hebt tenslotte maar 1 hoofd en nek..

irisiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:26

Met cap, dat moet bij ons op de manege. Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:05

ik heb al vaker meegedaan in een discussie als deze en ik vind het heerlijk, dus daar gaan we nog een keer!! Haha!:D

Ik vind dat je natuurlijk zelf moet weten of je met of zonder cap rijdt, maar ik vind zonder altijd onverstandig en als het een bekende van me is, zeg ik er ook zeker wat van..
Ik hoor vaak het tegenargument dat het paard super braaf is of dat diegene hem super goed kent en dat hij nooit wat doet enzovoorts, enzovoorts, maar mijn mening is dat er ALTIJD wat kan gebeuren..
Het paard kan nog zo braaf zijn, maar er is altijd wel een geval te bedenken dat je achteraf denkt: "goh ik had nou nooit verwacht dat zoiets zou gebeuren.." En daarom vind ik dat je je cap op moet zetten..Het geeft super veel meer zekerheid en veiligheid en als je een goed passende cap hebt, hoef je er geen last van te hebben..
Bovendien moet je niet alleen aan het paard denken die een keer onverwacht kan doen, ook aan jezelf..Stel dat je zelf niet lekker wordt..of dat je met paard en al op de grond beland..Dat heeft niets met het brave karakter van je paard te maken..
Mijn motto dus: CAP OP! Veel veiliger... Reacties gewenst! Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:02

Ik rijd altijd met cap, heb hem op mijn paard 1 keer afgedaan, bij het uitstappen, had hoofdpijn van de vreselijke warmte.. Voor de rest: altijd cap Ja Op mijn vroegere verzorgpony reed ik eigenlijk bijna nooit met cap Nagelbijten / Gniffelen Was een diertje van ong. 20 jaar, super braaf dier. Oké, ik weet het niet slim... Maar moest ik met hem op buitenrit geweest zijn, had ik hem wel opgedaan. Voor de rest heb ik op alle paarden altijd met cap gereden (buiten de uitzondering die vanboven staat, naja eerlijk is eerlijk Knipoog ). Ik vind het onverstandig als mensen zonder cap rijden, het is hun eigen keus, tja.. Dan is een hersenschudding ook hun eigen keuze, geen terugbetaling van de ziektekosten zou ik zeggen. Tong uitsteken (natuurlijk is dit niet serieus bedoelt, maar ik vind gewoon: rijd met cap en zeker op een paard of als je een kind bent) De keren dat ik zonder cap reed zijn al een hele tijd gedaan; nu doe ik het echt niet meer. Riskeer het me niet op een andere pony dan mijn verzorgpony, en aangezien die verkocht is:

Edit: ik bedoel: had vreselijke hoofdpijn van de warmte Vork

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:49

Corelli schreef:
ik heb al vaker meegedaan in een discussie als deze en ik vind het heerlijk, dus daar gaan we nog een keer!! Haha!:D

Ik vind dat je natuurlijk zelf moet weten of je met of zonder cap rijdt, maar ik vind zonder altijd onverstandig en als het een bekende van me is, zeg ik er ook zeker wat van..
Ik hoor vaak het tegenargument dat het paard super braaf is of dat diegene hem super goed kent en dat hij nooit wat doet enzovoorts, enzovoorts, maar mijn mening is dat er ALTIJD wat kan gebeuren..
Het paard kan nog zo braaf zijn, maar er is altijd wel een geval te bedenken dat je achteraf denkt: "goh ik had nou nooit verwacht dat zoiets zou gebeuren.." En daarom vind ik dat je je cap op moet zetten..Het geeft super veel meer zekerheid en veiligheid en als je een goed passende cap hebt, hoef je er geen last van te hebben..
Bovendien moet je niet alleen aan het paard denken die een keer onverwacht kan doen, ook aan jezelf..Stel dat je zelf niet lekker wordt..of dat je met paard en al op de grond beland..Dat heeft niets met het brave karakter van je paard te maken..
Mijn motto dus: CAP OP! Veel veiliger... Reacties gewenst! Lachen

Reactie? Ok! Knipoog

Ik ben blij dat ik geen bekende van je ben! Ik rij alleen met een cap tijdens endurance wedstrijden, (omdat t nou eenmaal verplicht is) verder nooit en hoef/wens daar dus niet op gewezen te worden.
Ik hou niet zo van betutteling, denk dat ik oud en wijs genoeg ben om dat soort dingen zelf te bepalen.
Als ik ongezond wil leven wil ik dat zelf bepalen.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:52

Ik ben het helemaal eens met Corelli.
Ik rijd ook altijd met cap, je weet gewoon nooit of er iets gebeurd. Ik vind het ook echt niet vervelend ofzo.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:27

@sflj: het is ook niet zo dat ik je dan de hele dag achterna zou lopen om jou te laten weten dat je HE-LE-MAAL evrkeerd doet hoor Knipoog Ik zou je 1x mijn standpunt laten weten en verder niet meer lastig vallen Knipoog
Maar waarom rij jij zonder?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:13

Omdat ie eigenwijs is! Als we morgen allemaal zonder gaan rijden, wedden dat ie hem dan opzet? Extreme duivel Tong uitsteken Haha!

viv77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:15

Altijd met helm, voel me gewoon "bloot"als ik hem niet opheb..vroeger zonder maar toch eens goed gaan nadenken toen mijn vriendin in het ziekenhuis lag met een hersen kneuzing..heb haar er meteen ook een kado gedaan!

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:30

mét sinds ik kinderen heb.
Vroeger altijd zonder omdat het niet cool was.

Inmiddels ben ik al verschijnene malen met mijn hoofd op de grond gevallen met harde ondergrond en dankzij mijn cap alleen wat hoofdpijn eraan overgehouden, mijn advies = heb je leven lief en draag een cap.

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:32

Ik rij meestal met cap, dat is gewoon mijn voorkeur..
Ik rij dan wel als ik op een shetje ga ofzo, dus echt niet
met cap Haha! Maja, zo'n shet is 1 meter hoog, en als ik er
vanaf val val ik toch niet zo hoog Vork

viv77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:35

Vanaf een meter kun je ook een hersenschudding oplopen..en hard vallen, vooral van een shet kun je makkelijk afrollen/glijden/schudden=)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:10

Corelli schreef:
@sflj: het is ook niet zo dat ik je dan de hele dag achterna zou lopen om jou te laten weten dat je HE-LE-MAAL evrkeerd doet hoor Knipoog Ik zou je 1x mijn standpunt laten weten en verder niet meer lastig vallen Knipoog

Omdat ik t lekkerder vind, zonder! Knipoog
Jeddah schreef:
Omdat ie eigenwijs is! Als we morgen allemaal zonder gaan rijden, wedden dat ie hem dan opzet? Extreme duivel Tong uitsteken Haha!

Eigenwijs? Ik??? Haha!
Maar nee; in dit geval zou ik dan toch zonder blijven rijden!
Ik vind t altijd zo'n gezeur; "zet je cap op, is veiliger enz.."
Als je t voor jezelf veiliger vindt, moet je dat vooral doen maar val mij er niet mee lastig! Duivel

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:21

sflj schreef:
Corelli schreef:

Omdat ik t lekkerder vind, zonder! Knipoog
Jeddah schreef:

Eigenwijs? Ik??? Haha!
Maar nee; in dit geval zou ik dan toch zonder blijven rijden!
Ik vind t altijd zo'n gezeur; "zet je cap op, is veiliger enz.."
Als je t voor jezelf veiliger vindt, moet je dat vooral doen maar val mij er niet mee lastig! Duivel

Haha! je kan het ook anders zien of even de rollen omdraaien.
Het kan wel gezeur zijn maar ik wil niet toekijken hoe iemand zonder cap op de grond kletterd en hoofdletsel oploopt, dan val je mij daar echt vele malen lastiger mee en meerdere denk ik.

Maar nee joh! iedereen moet het zelf natuurlijk weten maar ik vind het geen gezeur als iemand zegt dat een cap op toch net iets meer veiliger is, het is meedeleven en niet zomaar pesten dat je dat ding opmoet, althans zou je van mij niet horen, maar verstand komt pas met de jaren zeg ik altijd Haha! althans bij mij want nu draag ik pas een cap en ook ik vond het alleen maar gezeur van anderen, maar nu ik ook de andere kant kan zien ervan weet ik dat het niet zomaar gezeur is zelfde als het wel of niet dragen van autogordels.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:05

Tuurlijk wil je dat niet zien!
Heb ik een vraagje voor je; rook je? heb je altijd alleen maar veilige sex? drink je wel eens? eet je wel eens ongezond? rij je wel eens te hard / door t rode stoplicht? enz enz Knipoog