Wel of Geen les??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malou_Fenja

Re: Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:22

als alles goed gaat hoef je niet zo nodig les hoor Knipoog
ik zou het persoonlijk wel doen omdat ik het leuk vind om te oefenen wat je in de les hebt geleerd Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:25

Ik heb 2 lessen gehad en dat was genoeg,iedere keer als ik mijn paard weer in conditie heb mankeerd hij weer wat.En dan moest ik de les weer afzeggen, ik rij gewoon lekker buiten.De bak vind hij niks aan.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:29

zolang je geen dressuur rijd en alleen vrolijk in het bos rond rijd, heb je naar mijn idee ook geen les nodig.
maar wil je daadwerkelijk iets bereiken en verder komen in de sport, dan is les zeker belangrijk.

ik heb zelf ook altijd les gehad (eerst manege, nu thuis) en heb stiekum toch nog wel de droom eens officiele dressuurwedstrijden te gaan rijden ooit
dus ja dan is les wel handig

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:53

ThaGirl schreef:
zolang je geen dressuur rijd en alleen vrolijk in het bos rond rijd, heb je naar mijn idee ook geen les nodig.

Om vrolijk in dat bos te kunnen blijven rijden, kan les (en een beetje dressuur) toch wel heel nuttig zijn.....

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:39

rij 1x in de week een groepsles.
nu rijdt ik verlopig al een tijdje niet

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:20

Ik zou toch afentoe een les nemen. Merkte dat zelf ook. Vond het zelf ook heel goed gaan, maar merkte bij een les toch dat mijn houding aan het versloffen was. Het zijn de kleine dingetjes die je zo niet opvallen, maar als je ze hoort denk je ja daar heb je gelijk in. Nu rijd ik wedstrijden en heb ik vaker les.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:22

Les is noodzakelijk, of je nu recreatief of dressuur rijdt, western, endurance of aan springen doet. Je MOET gewoon les nemen om de basis van het paardrijden goed onder de knie te krijgen.
Je kunt er zoveel elllende mee voorkomen (mits je natuurlijk een goede instructeur/instructrice neemt).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:39

Ik vind dat je het aan je paard verplicht bent om te zorgen dat je rijden in orde is. Dat je niet elke week gaat lessen als recreant kan ik me goed voorstellen, maar een regelmatig 'nazicht' is imo noodzakelijk.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:07

Ik zou ook af en toe les nemen. Als je er niet zo op zit te wachten dan doe je gewoon niet zo vaak; 1 keer in de twee weken ofzo?
Vind dat het wel nodig is dat iemand af en toe corrigeert wat je fout doet en je indien nodig kan helpen. Als je heel lang geen les hebt, leer je jezelf toch ongemerkt (slechte) dingen aan..

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:41

idd ik ga helemaal met Ntlie_ mee Ja Haha!
Je leert er zo veel van, steeds weer en meer, en om nou zelf te gaan lopen aanmodderen.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:04

Ntlie_ schreef:
Ik zou ook af en toe les nemen. Als je er niet zo op zit te wachten dan doe je gewoon niet zo vaak; 1 keer in de twee weken ofzo?
Vind dat het wel nodig is dat iemand af en toe corrigeert wat je fout doet en je indien nodig kan helpen. Als je heel lang geen les hebt, leer je jezelf toch ongemerkt (slechte) dingen aan..

Dat is het ook. En dan kan het wel goed aanvoelen, maar je kunt ongeperkt op die manier je paard echt naar de klote rijden. Iemand anders ziet gewoon meer...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:27

Er sluipen zo makkelijk fouten in je rijstijl die je zelf gewoon niet in de gaten hebt. Daarom vind ik het voor je paard eerlijker als je wel regelmatig les neemt.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:31

Ik krijg ook (western) les, 1x in de 2 weken. Gewoon voor de lol eigenlijk en wel gewoon op de hoogte te blijven van wat ik fout doe en juist wat ik goed doe. Wedstrijden doe ik ook niet aan en voorlopig ben ik dat helemaal niet van plan.

Maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je les krijgt. Stel dat je iets echt helemaal niet goed doet, terwijl het lijkt alsof je het wel goed doet, dan kan iemand je dat wel corrigeren! En je kunt wel ergens aan werken. En ik vind les er ook wel een beetje bij horen, voor de lol. Als ik les niets aan zou vinden, zou ik er meteen mee stoppen. Het moet wel iets leuks zijn/blijven!

wizzards

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:11

ik ben van mening dat iedereen les nodig heeft of je nou dressuur rijdt, springt of recreatief. De frequetie van les hangt natuurlijk wel af met welke tak van de paardensport je bezig houdt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:39

wizzards schreef:
ik ben van mening dat iedereen les nodig heeft of je nou dressuur rijdt, springt of recreatief. De frequetie van les hangt natuurlijk wel af met welke tak van de paardensport je bezig houdt

Waarom? Ik zie hier niet zo heel veel verband, eerlijk gezegd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:43

Een kennis van mij heeft nog NOOIT les gehad. Ze heeft een pony gekregen van dr ouders en zichzelf leren rijden. Nou heb ik dr nog nooit zien rijden, maar ik weet niet of ik dat wel wil Nagelbijten / Gniffelen Dat kan nooit erg goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:45

Nee, dat lijkt mij ook niet, nee. Er lopen maar bar weinig natuurtalenten op aarde rond, en zelfs die hebben les nodig... ik heb medelijden met de pony van die kennis van jou.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:54

Ik ook wel moet ik zeggen.

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:07

Les hebben kan geen kwaad je leert altijd wel iets!

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 02:14

ik persoonlijk zou zelf proberen 1x per week les te pakken. kan je sturen op eventuele fouten en je kan er terecht met je problemen waar je eventueel tegen aan loopt. zou wel iemand kiezen die bij mij past en waar ik me op mijn gemak bij voel.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:47

Ik heb wel les,omdat ik het erg leuk vind, maar ik zou ook leshebben indien ik het niet erg leuk vond, omdat je altijd zelf dingen over het hoofd ziet die een ander wel ziet, en het beter is voor je paard en jullie band als je correct zit en correct rijdt.

PS: les hebben hoeft niet te betekenen dat je een dressuurfreak moet worden, het is gewoon goed voor jullie allebei. Zie het als een gymnastiek die jullie fit houdt. Je houdt je paardje langer heel als je hem goed rijdt.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:50

Ik rijd ook geen wedstrijden maar ik heb wel les. Ik les 1 x in de week bij de club.
Daar heb ik de ene week dressuur en de andere week springen. Dat is wel lekker
voor de afwisseling. En 1 x in de week heb ik aan huis les samen met linde90 hier
op bokt. We leren steeds meer bij en het gaat steeds beter. Maar ik ben ook nog
wel van plan om wedstrijden te gaan rijden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:43

Ik heb ook een eigen paard, ik rij er enkel recreatief mee. Dressuur, springen en buitenritten wisselen elkaar steeds af. Toch heb ik les.

Je kunt altijd blijven leren, het is natuurlijk niet verplicht om les te nemen. Maar het is toch ook leuk als je weer een stapje verder komt? Misschien kun je zelfs wel nieuwe oefeningen leren aan je pony (bv. wijken, schouderbinnenwaarts of zelfs meer, ik weet niet wat de pony al beheerst).

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:47

Ik heb wel les, maar bij staat ook in de planning om wedstrijden te gaan rijden.
Hier leren we beide van en ik vind het wel prettig. Je hebt iets om je de hele week op de focussen. Anders wordt het op den duur saai.
Ik heb 1 x in de week Dressuurles bij de rijvereniging en 1 x in de 2 weken springles.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:09

Wel, iemand van de grond ziet andere dingen dan dat jij voelt Lachen