Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:53

Ik vind het al vervelend om met chaps te rijden.
Gympen lijkt me helemaal niks en het is nog gevaarlijk ook Scheve mond
Doe mij m'n rijlaarzen maar Ja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:54

Idd ik ook zodra het warmer word liggen zelf mijn jodphurs in de kast. Bloos maar dan rijd ik toch vaker zonder zadel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:58

Vroeger reed ik vaak met sportschoenen maar daar ben ik nu op terug gekomen. ik vind het gevaarlijk en rij nu gewoon altijd met laarzen of mijn stalschoenen Knipoog

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:10

runningkawa schreef:
Je kan door de beugel schieten
dat wat met een goede hak niet kan.

tuurlijk ka ndat gebeuren maar op het moment dat je gewoon met veiligheidsbeugels rijd kan je nog moeilijk blijven hangen
want die beugel schiet los of er knapt ene elastiek etc.
en bovendien hebben rijlaarzen maar een miniscule hak. op het moment dat je tijdens de val je voet optilt kan die dan net zo makkelijk door de beugel schieten.

dus ik blijf erbij met gympen rijd voor mij het fijnst
maar ik kan me goed voorstellen dat anderen zich zekerder voelen met laarzen.
iedereen zn eigen ding toch???

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:11

Ik rij altijd met laarzen, dat is gewoon het fijnst.
Gympen of andere schoenen zonder hak zijn levensgevaarlijk. Als je door de beugel glijdt ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:16

Maar dan heb jij het over een veulighiedsbeugel..daar hadden we het hier niet over. Lachen

Rijlaarzen zijn blijkbaar toch echt een stuk minder gevoeligvoor het doorschuiven
Het kan wel, maar echt in mindere mate.

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:48

ik rij eigelijk altijd met gympen.. vind het gewoon lekkerder ryden Knipoog

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:58

runningkawa schreef:
Maar dan heb jij het over een veulighiedsbeugel..daar hadden we het hier niet over. Lachen

Rijlaarzen zijn blijkbaar toch echt een stuk minder gevoeligvoor het doorschuiven

ik weet dat ik het over veiligheids beugels had maar volgens mij rijd tegenwoordig iedereen met die dingen.
ten minste de meeste wedstrijd ruiters.

ik ben wel met je eens dat met laarzen de kans kleiner is. maar volgens mij gaat het er ook om waar je jezelf
beter in voelt. want als ik laarzen aan heb heb ik het gevoel dat ik minder contact heb met mijn paard.
maar goed dat is voor iedereen verschillend
toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:15

Ik weet niet of het zo verstandig is om te doen waar je je zelf beter in voelt. Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat het in de zomer met 30 graden heerlijk is om met je bikini of badpak buiten te rijden, maar of dat nou wijs is... als je dan valt weet je zéker dat je hele lichaam open ligt...
Ik rijd gewoon met laarzen ook in de zomer. Ik heb niet het gevoel dat ik dan minder contact heb, met rijlaarzen. Zonder voel ik me gewoon niet veilig, want hoe lief en braaf je paard ook is, er kan gewoon altijd wat gebeuren. En of je nou met of zonder veiligheidsbeugels rijdt, het is gewoon wijzer om toch rijlaarzen of chaps aan te doen. Ze hebben die dingen uitgevonden, zodat je niet in de beugels blijft hangen als je valt, moet je dan jezelf moedwillig in gevaar brengen door met gympen te rijden (waarvan iedereen weet dat dat gevaarlijk is)? Dan maak je het effect van de veiligheidsbeugel ongedaan, want met een gymp (zonder hak en met een lipje) kun je namelijk wèl in een veiligheidsbeugel blijven hangen.
En ik begrijp niet dat je het risico neemt. 9 van de 10 keer gebeurt er niets, maar die ene keer dat er wel wat gebeurt, ben je wel ongelofelijk de banketstaaf. En dat door eigen domme schuld.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:18

oOliesjeOo schreef:
runningkawa schreef:

ik weet dat ik het over veiligheids beugels had maar volgens mij rijd tegenwoordig iedereen met die dingen.
ten minste de meeste wedstrijd ruiters.

ik ben wel met je eens dat met laarzen de kans kleiner is. maar volgens mij gaat het er ook om waar je jezelf
beter in voelt. want als ik laarzen aan heb heb ik het gevoel dat ik minder contact heb met mijn paard.
maar goed dat is voor iedereen verschillend
toch??

Nou dat klopt ook niet helemaal Knipoog Ik denk dat het merendeel van de ruiters nog altijd met de standaard beugels rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:19

Dat denk ik eerlijk gezegt ook Lachen

Ik zie het iig niet veel.
En mij valt dat best op omdat ik er zelf wel mee rij en je er dan onbewust toch eens op let

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:23

Ik reed vroeger altijd met gympen, nikes Vork (had toen overal en altijd nikes aan Knipoog )
Tegenwoordig mag dat bij ons sowieso niet meer, maar ik ben er al mee opgehouden toen een meisje dat ik ken met haar voet door de beugel is gegleden toen ze van haar paard af donderde, en haar voet is er zowat afgerukt (banden gescheurd, ontwricht en enkel gebroken). Ze heeft 2 jaar moeten revalideren voordat ze weer een beetje normaal kon lopen.

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:25

ik rijd altijd met me gympen. alleen met wedstrijden met laarzen haha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:17

Feit blijft dat ze niet voor niets laarzen met een hakje uitgevonden hebben voor de veiligheid. Dat er zoveel ongelukken gebeuren in de paardensport komt omdat mensen van die ondoordachte acties hebben (dus niet aan veiligheid denken) en dat mensen denken dat ze eeuwig leven hebben Knipoog

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:18

Ik rij altijd met me leren laarzen, met iets anders rijden vind ik vreselijk raar zitten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:41

MISTRAL94 schreef:
Feit blijft dat ze niet voor niets laarzen met een hakje uitgevonden hebben voor de veiligheid. Dat er zoveel ongelukken gebeuren in de paardensport komt omdat mensen van die ondoordachte acties hebben (dus niet aan veiligheid denken) en dat mensen denken dat ze eeuwig leven hebben Knipoog
Dat is het ook. Als je gewoon je rijkleding gebruikt en je aan de veiligheidsvoorschriften houdt, kan het nog altijd misgaan, maar de kans erop is veel minder groot.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:06

ik rijd altijd met nike aremax, ik zie er geen probleem in

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:08

Het komt wel 's voor dat ik op gympen rij als ik toevallig bij mijn paard ben en eigenlijk niet van plan was te rijden, maar ik vind met laarzen gewoon veel fijner rijden. Je zit echt veel steviger. En het is een stuk veiliger.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:10

Nee, ik rij nooit op gympen. Altijd leren ariat schoenen en leren ariat chaps.
Ik rij zelfs nooit zonder chaps. Nu vind ik leer ook wat minder warm. Ik loop eigenlijk alleen op gympen bij het paard als ik ga longeren of iets dergelijks.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:13

Nee hoor nooit op mijn gympen dan blijven mijn benen helemaal niet meer stil liggen.
Oké dus ik heb wel eens met gympen gereden Bloos maar geef mij maar mijn leren laarzen hoor. Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:02

mootjah schreef:

Todat het een keer goed mis gaat Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:12

mootjah schreef:

Toen ik 15 zag ik ook nergens een probleem in Haha!

Maar met je Air Max´en blijf je lelijk in de beugel steken. De flap van de schoen zorgt ervoor dat je vast blijft zitten. Ik reed er ooit ook wel eens mee (en er is gelukkig nooit wat gebeurt) maar toen ik merkte dat ik er in bleef vastzitten ben ik er toch mee gestopt.

Ik rijd wel veel met mijn stalschoenen nu het lekkerder weer wordt. Maar ik heb daar weer een speciale rijbroek voor (waarvan de pijpen over mijn schoen vallen).

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:13

Gympen ? En waar blijven je sporen dan aan vast zitten ?
Nee, ik vind rijden het fijnst met laarzen, en het veiligst ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:30

Michel123 schreef:
Gympen ? En waar blijven je sporen dan aan vast zitten ?
Nee, ik vind rijden het fijnst met laarzen, en het veiligst ook.

Niet iedereen rijdt met sporen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:30

waar je de sporen moet laten lijkt me niet zo moeilijk (als je er idd mee rijd)
Zo hoog heb ik ze anders ook niet, dus dat kan wel

Maar voor de veiligheid, nope Lachen