Gympen lijkt me helemaal niks en het is nog gevaarlijk ook

Doe mij m'n rijlaarzen maar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar dan rijd ik toch vaker zonder zadel. 
runningkawa schreef:Je kan door de beugel schieten
dat wat met een goede hak niet kan.

runningkawa schreef:Maar dan heb jij het over een veulighiedsbeugel..daar hadden we het hier niet over.
Rijlaarzen zijn blijkbaar toch echt een stuk minder gevoeligvoor het doorschuiven
Het kan wel, maar echt in mindere mate.

oOliesjeOo schreef:runningkawa schreef:Maar dan heb jij het over een veulighiedsbeugel..daar hadden we het hier niet over.
Rijlaarzen zijn blijkbaar toch echt een stuk minder gevoeligvoor het doorschuiven
Het kan wel, maar echt in mindere mate.
ik weet dat ik het over veiligheids beugels had maar volgens mij rijd tegenwoordig iedereen met die dingen.
ten minste de meeste wedstrijd ruiters.
ik ben wel met je eens dat met laarzen de kans kleiner is. maar volgens mij gaat het er ook om waar je jezelf
beter in voelt. want als ik laarzen aan heb heb ik het gevoel dat ik minder contact heb met mijn paard.
maar goed dat is voor iedereen verschillend
toch??
Ik denk dat het merendeel van de ruiters nog altijd met de standaard beugels rijden 
(had toen overal en altijd nikes aan
) 
MISTRAL94 schreef:Dat is het ook. Als je gewoon je rijkleding gebruikt en je aan de veiligheidsvoorschriften houdt, kan het nog altijd misgaan, maar de kans erop is veel minder groot.Feit blijft dat ze niet voor niets laarzen met een hakje uitgevonden hebben voor de veiligheid. Dat er zoveel ongelukken gebeuren in de paardensport komt omdat mensen van die ondoordachte acties hebben (dus niet aan veiligheid denken) en dat mensen denken dat ze eeuwig leven hebben
maar geef mij maar mijn leren laarzen hoor.

mootjah schreef:ik rijd altijd met nike aremax, ik zie er geen probleem in

mootjah schreef:ik rijd altijd met nike aremax, ik zie er geen probleem in
Michel123 schreef:Gympen ? En waar blijven je sporen dan aan vast zitten ?
Nee, ik vind rijden het fijnst met laarzen, en het veiligst ook.