Monty snapt Anky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Monty snapt Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:55

..naar wat ik op anky haar website heb gezien..en je zal ff moeten spitten maar ook dan zal je foto's zien...komt Salinero gewoon buiten in de wei..oke..misschien niet in het wedstrijdseizoen maar daar kan ik me echt wel veel bij voorstellen!...als het seizoen bezig is komen de paarden nog altijd 4 keer per dag uit de stal(zo en wie haalt zn paard maar 1x per dag uit stal?????????..om vervolgens het gas er op te gooien en denkend dat ie kan rijden terwijl het erop zit als een zoutzak??)

Ik ben zelf echt groot fan van Anky...en totdat het tegendeel is bewezen zal ik dat zeker ook blijven....door haar is dressuur op de n'landse kaart gezet!...

ow en super dat we toch een stukje van monty hebben kunnen lezen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:41

Salinero is niet moeilijk, maar erg sensibel. Dat zijn 2 hele grote verschillen. Met een moeilijk paard kom je nergens en met een sensibel paard bereik je de top. Er is maar 1 ruiter die de spanning zo goed kan laten afvloeien dan Anky en dat is Anky zelf. Ooit een proef gezien van haar? Dan zie je duidelijk een verschil tussen het begin en het eind van de proef. Daar war Salinero nu in het begin nog erg veel spanning op bouwt ( zal ongetwijfeld door zijn jonge leeftij komen) laat Anky dat heel mooi afvloeien. Er is heel wat kennis en vaardigehid nodig om met zulke sensibele en hete paarden om te gaan. Allemaal kwaliteiten die Anky wel bezit.

Nu ben ik geen grote fan van Anky, maar heb veel respect voor wat ze neerzet. Erg kinderachtige reactie's prutsmuts. Vooral over een 2 voorvallen waar zij Salinero even niet de baas is. Ben benieuwd hoeveel ruiters hier hun paarden netjes in de hand houden bij dezelfde entourage.

Het is geen groot geheim dat Anky bang is om er af te vallen. Maar we zijn allemaal mensen, Mensen hebben zwakke punten. Dit zal Anky haar zwakke punt zijn. Maar voor zo'n talent heb ik die angst er wel voor over.

Als je werkelijk denkt dat haar paarden ongelukkig zijn: Pak de telefoon. Je zal van harte welkom zijn op hun stal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:44

ach er is geneen bokker die er langer dan twee rondjes op kan zitten... en dan gaan ze er gewoon naast. Dat soort paarden pikken geen sjit....

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:46

KiWiKo schreef:
ach er is geneen bokker die er langer dan twee rondjes op kan zitten... en dan gaan ze er gewoon naast. Dat soort paarden pikken geen sjit....

Precies!!
Alle respect voor Anky, ik ben geen fan haar, maar wat zei presteert met haar paarden dat doen veel mensen haar NIET na.. En als haar traininsmethoden dan zo slecht zouden zijn.. hmm dan had ik dat als paard niet gepikt

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:53

Citaat:
Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren.

hahahaha
Geweldig stuk, echt ik lach me werkelijk krom. Paarden hoeven niet goed in hun vel te zitten om te presteren, dát mocht ik al vaak genoeg ervaren.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:54

hns schreef:
Citaat:
Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren.

hahahaha
Geweldig stuk, echt ik lach me werkelijk krom. Paarden hoeven niet goed in hun vel te zitten om te presteren, dát mocht ik al vaak genoeg ervaren.

Dus een paard dat zich ongelukkig voelt, kan volgens jou goed presteren, of begrijp ik je nu verkeert?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:55

hns schreef:
Citaat:

hahahaha

Dan heb jij er al niets van begrepen Lachen
Een paard dat mishandeld wordt straalt geen ontspanning uit, iets wat in de dressuur belangrijk is.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:56

Mloesje schreef:
KiWiKo schreef:

Precies!!
Alle respect voor Anky, ik ben geen fan haar, maar wat zei presteert met haar paarden dat doen veel mensen haar NIET na.. En als haar traininsmethoden dan zo slecht zouden zijn.. hmm dan had ik dat als paard niet gepikt

De meeste paarden geven op. Als vluchtten en vechten niet helpt dan maar nageven, het houdt helemaal op zo. En paarden die het dan toch niet pikken, zijn niet profetabel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:57

hns schreef:
Citaat:

hahahaha

Denk je dat echt?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:58

hns schreef:
Mloesje schreef:

Precies!!

De meeste paarden geven op. Als vluchtten en vechten niet helpt dan maar nageven, het houdt helemaal op zo. En paarden die het dan toch niet pikken, zijn niet profetabel.

Dit soort paarden zijn niet de paarden opgeven. Die kan je in de topsport niet gebruiken.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:03

Mloesje schreef:
Dus een paard dat zich ongelukkig voelt, kan volgens jou goed presteren, of begrijp ik je nu verkeert?

Je hebt me goed begrepen.

Cayenne schreef:
Dan heb jij er al niets van begrepen Lachen
Een paard dat mishandeld wordt straalt geen ontspanning uit, iets wat in de dressuur belangrijk is.

Wat Anky in de ring laat zien lijkt meer op een dansende beer op een gloeiend hete plaat, dan een fatsoenlijke rustige proef. Als dat verzameling is, verbrandt ik al mijn boeken en hang mijn sporen aan de muur.

Ik heb echt niks tegen haar persoon en neem het haar ook niet zo kwalijk, maar het blijft immers triest wat er vandaag in de dressuur gebeurt. Schande gewoon.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:06

hns schreef:
Mloesje schreef:
Precies!!

tjees, huiswerk niet gedaan...... 1 is verzet, 2 is vluchten, 3 is vechten, 4 is vallen, een paard laat zich vallen als hij het echt niet meer weet, maar gaat zeker niet nageeflijk ontspannen de baan door Haha! Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:07

Marije1984 schreef:
Dit soort paarden zijn niet de paarden opgeven. Die kan je in de topsport niet gebruiken.

Heel goed zelfs, wat heb je aan een knol die de hele tijd tegen het bit in gaat en naar de sporen slaat? Niets dus.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:10

hns schreef:
Marije1984 schreef:

Heel goed zelfs, wat heb je aan een knol die de hele tijd tegen het bit in gaat en naar de sporen slaat? Niets dus.

Wat heb je aan een paard die halverwege de baan denkt: Nu is het genoeg met de uitgestrekte draf,
Je ziet het verkeerd of je wil het het niet goed zien

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:10

hns schreef:
Marije1984 schreef:

Daar kan je idd niets uit rijden nee.. Denk je dat je uit een paard dat het bit vast houdt een piroutte kan rijden, dat je daar mee appyumenten kan rijden enz? Volgens mij niet Mij lukt het idd niet, en ja mijn paard loopt niet relaxt, omdat ze in haar rug vast zit, ik krijg haar neit eens nagefelijk, omdat haar dat gewoon pijn doet..

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:11

KiWiKo schreef:
tjees, huiswerk niet gedaan...... 1 is verzet, 2 is vluchten, 3 is vechten, 4 is vallen, een paard laat zich vallen als hij het echt niet meer weet, maar gaat zeker niet nageeflijk ontspannen de baan door Haha! Haha!

Als je het goed aanpakt merkt een paard dat als die nageeft alle druk wegvalt. Denk je dat die zich dan nog gaat verzetten als die weet dat meewerking beter gaat (ook als die niet wil)?

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:12

Marije1984 schreef:
Wat heb je aan een paard die halverwege de baan denkt: Nu is het genoeg met de uitgestrekte draf,

Hij heeft geen zin meer, loopt toch verder. Is dat een opgevend of vechtend paard? Hmm... interessante optie.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:13

hns schreef:
Marije1984 schreef:

Hij heeft geen zin meer, loopt toch verder. Is dat een opgevend of vechtend paard? Hmm... interessante optie.

Dus als ik je goed begrijp dan denk je dat Salinero niet wil maar het opgegeven heeft?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:13

hns schreef:
KiWiKo schreef:

Als je het goed aanpakt merkt een paard dat als die nageeft alle druk wegvalt. Denk je dat die zich dan nog gaat verzetten als die weet dat meewerking beter gaat (ook als die niet wil)?

koeienpoep Lachen een paard heeft nog altijd meer kracht in zijn rechteroor dan jij en ik bij elkaar in ons hele lijf, en toppers als dit zijn de Holleders onder de mensen. Die laten niet met zich sollen, en daarom worden ze ook altijd als lastig bestempeld

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:15

KiWiKo schreef:
hns schreef:

koeienpoep Lachen een paard heeft nog altijd meer kracht in zijn rechteroor dan jij en ik bij elkaar in ons hele lijf, en toppers als dit zijn de Holleders onder de mensen. Die laten niet met zich sollen, en daarom worden ze ook altijd als lastig bestempeld

Grinnik. rolt hier van de stoel

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:18

Mloesje schreef:
Daar kan je idd niets uit rijden nee.. Denk je dat je uit een paard dat het bit vast houdt een piroutte kan rijden, dat je daar mee appyumenten kan rijden enz? Volgens mij niet Mij lukt het idd niet, en ja mijn paard loopt niet relaxt, omdat ze in haar rug vast zit, ik krijg haar neit eens nagefelijk, omdat haar dat gewoon pijn doet..

Dat is dan wederom een medisch probleem. Als je een gezond paard hebt en die wil niet meewerken, en steeds maar weer ertegen in gaat? Toppaard Vork

@ Mloesje: Is je paard al onder behandeling?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:21

We zijn aan het zoeken, maar ik rijd op dit moment eigenlijk niet, of zonder zadel, verder niets vragen, beetje rondstappen dat ze wel even wat beweging heeft.. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:21

hns schreef:
KiWiKo schreef:

druk wegvalt? Zonder geringe druk staat er een boog in de teugel en is er geen nageefelijkheid. Dat klopt dus al van geen kant

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:22

Een paard wil in eerste instantie leiden of geleidt worden. Als het duidelijk is wie leidt en wie geleidt wordt (het paard dat de baas is of de ruiter), dan zal het paard als hij de baas is in verzet komen en als de ruiter de baas is zich laten leiden dus gaan meewerken. Een paard zal vaak proberen om te testen wie de baas is, en dat zie je dus ook weleens gebeuren. Een paard is een kudde dier en voelt zich het fijnst als hij weet waar hij staat in de groep. Salinero lijkt me niet echt een paard dat zich makkelijk laat leiden dus zal vaak proberen om dit uit te testen en ik vind dat Anky hier goed mee omgaat. En geef eens eerlijk toe, wie vind het nou niet beangstigend als je paard helemaal uit zijn dak gaat. Nou ik wel.... Bloos

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:24

Mloesje schreef:
Dus als ik je goed begrijp dan denk je dat Salinero niet wil maar het opgegeven heeft?

Niet alleen Salinero. Stel, paard heeft geen zin maar weet dat áls die zich gaat verzetten er alleen maar nog meer onnarigheid erbij komt kijken. Of het is nog even lopen blijven óf het is nog meer druk om hem verder te laten lopen. Twee aan twee.

Eerst loopt een paard niet goed voorwaarts, zweepje erbij en dan loopt die plots wel voorwaarts? Waarom?