Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:ach er is geneen bokker die er langer dan twee rondjes op kan zitten... en dan gaan ze er gewoon naast. Dat soort paarden pikken geen sjit....
Citaat:Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren.
hns schreef:Citaat:Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren.
hahahaha
Geweldig stuk, echt ik lach me werkelijk krom. Paarden hoeven niet goed in hun vel te zitten om te presteren, dát mocht ik al vaak genoeg ervaren.
hns schreef:Citaat:Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren.
hahahaha
Geweldig stuk, echt ik lach me werkelijk krom. Paarden hoeven niet goed in hun vel te zitten om te presteren, dát mocht ik al vaak genoeg ervaren.

Mloesje schreef:KiWiKo schreef:ach er is geneen bokker die er langer dan twee rondjes op kan zitten... en dan gaan ze er gewoon naast. Dat soort paarden pikken geen sjit....
Precies!!
Alle respect voor Anky, ik ben geen fan haar, maar wat zei presteert met haar paarden dat doen veel mensen haar NIET na.. En als haar traininsmethoden dan zo slecht zouden zijn.. hmm dan had ik dat als paard niet gepikt
hahahaha
hns schreef:Mloesje schreef:
Precies!!
Alle respect voor Anky, ik ben geen fan haar, maar wat zei presteert met haar paarden dat doen veel mensen haar NIET na.. En als haar traininsmethoden dan zo slecht zouden zijn.. hmm dan had ik dat als paard niet gepikt
De meeste paarden geven op. Als vluchtten en vechten niet helpt dan maar nageven, het houdt helemaal op zo. En paarden die het dan toch niet pikken, zijn niet profetabel.
Mloesje schreef:Dus een paard dat zich ongelukkig voelt, kan volgens jou goed presteren, of begrijp ik je nu verkeert?
Cayenne schreef:Dan heb jij er al niets van begrepen
Een paard dat mishandeld wordt straalt geen ontspanning uit, iets wat in de dressuur belangrijk is.
hns schreef:Mloesje schreef:Precies!!
De meeste paarden geven op. Als vluchtten en vechten niet helpt dan maar nageven, het houdt helemaal op zo. En paarden die het dan toch niet pikken, zijn niet profetabel.
Marije1984 schreef:Dit soort paarden zijn niet de paarden opgeven. Die kan je in de topsport niet gebruiken.
hns schreef:Marije1984 schreef:Dit soort paarden zijn niet de paarden opgeven. Die kan je in de topsport niet gebruiken.
Heel goed zelfs, wat heb je aan een knol die de hele tijd tegen het bit in gaat en naar de sporen slaat? Niets dus.
hns schreef:Marije1984 schreef:Dit soort paarden zijn niet de paarden opgeven. Die kan je in de topsport niet gebruiken.
Heel goed zelfs, wat heb je aan een knol die de hele tijd tegen het bit in gaat en naar de sporen slaat? Niets dus.
Mij lukt het idd niet, en ja mijn paard loopt niet relaxt, omdat ze in haar rug vast zit, ik krijg haar neit eens nagefelijk, omdat haar dat gewoon pijn doet.. KiWiKo schreef:tjees, huiswerk niet gedaan...... 1 is verzet, 2 is vluchten, 3 is vechten, 4 is vallen, een paard laat zich vallen als hij het echt niet meer weet, maar gaat zeker niet nageeflijk ontspannen de baan door![]()
Marije1984 schreef:Wat heb je aan een paard die halverwege de baan denkt: Nu is het genoeg met de uitgestrekte draf,
Je ziet het verkeerd of je wil het het niet goed zien
hns schreef:Marije1984 schreef:Wat heb je aan een paard die halverwege de baan denkt: Nu is het genoeg met de uitgestrekte draf,
Je ziet het verkeerd of je wil het het niet goed zien
Hij heeft geen zin meer, loopt toch verder. Is dat een opgevend of vechtend paard? Hmm... interessante optie.
hns schreef:KiWiKo schreef:tjees, huiswerk niet gedaan...... 1 is verzet, 2 is vluchten, 3 is vechten, 4 is vallen, een paard laat zich vallen als hij het echt niet meer weet, maar gaat zeker niet nageeflijk ontspannen de baan door![]()
Als je het goed aanpakt merkt een paard dat als die nageeft alle druk wegvalt. Denk je dat die zich dan nog gaat verzetten als die weet dat meewerking beter gaat (ook als die niet wil)?
een paard heeft nog altijd meer kracht in zijn rechteroor dan jij en ik bij elkaar in ons hele lijf, en toppers als dit zijn de Holleders onder de mensen. Die laten niet met zich sollen, en daarom worden ze ook altijd als lastig bestempeld KiWiKo schreef:hns schreef:
Als je het goed aanpakt merkt een paard dat als die nageeft alle druk wegvalt. Denk je dat die zich dan nog gaat verzetten als die weet dat meewerking beter gaat (ook als die niet wil)?
koeienpoepeen paard heeft nog altijd meer kracht in zijn rechteroor dan jij en ik bij elkaar in ons hele lijf, en toppers als dit zijn de Holleders onder de mensen. Die laten niet met zich sollen, en daarom worden ze ook altijd als lastig bestempeld
Mloesje schreef:Daar kan je idd niets uit rijden nee.. Denk je dat je uit een paard dat het bit vast houdt een piroutte kan rijden, dat je daar mee appyumenten kan rijden enz? Volgens mij nietMij lukt het idd niet, en ja mijn paard loopt niet relaxt, omdat ze in haar rug vast zit, ik krijg haar neit eens nagefelijk, omdat haar dat gewoon pijn doet..
hns schreef:KiWiKo schreef:tjees, huiswerk niet gedaan...... 1 is verzet, 2 is vluchten, 3 is vechten, 4 is vallen, een paard laat zich vallen als hij het echt niet meer weet, maar gaat zeker niet nageeflijk ontspannen de baan door![]()
Mloesje schreef:Dus als ik je goed begrijp dan denk je dat Salinero niet wil maar het opgegeven heeft?