Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(jaarling) maar of hij daar nu van onder de indruk is?
dees_daan schreef:hahah RK zo zeg ik wel eens tegen mijn jaarling, als je nu niet ophoud snijd ik je ballen eraf hoor!(jaarling) maar of hij daar nu van onder de indruk is?

runningkawa schreef:Bij die van mij heb ik toen gewoon woord bij daad gevoegt, die gelooft me voortaan wel![]()
Als ze niet luisteren dan zeg ik vaak genoeg; En nu hou je op, kappen nou, ik maak worst van je enz. En natuurlijk de dingen zoals super meisje/jongen, keurig, braaf. Ik denk niet dat ze de woorden begrijpen maar de toon wel.
En ze ziet r dan uit alsof ze het absoluut niet erg vind, met praten op een rustige toon tegen je dier berijk je een hoop, nie alleen met paarden.
Zo van: en nu echt ff ophouden! Maar als ze lief is beloon ik haar ook. Bij mijn paard helpt het echt wel en je kan wel zeggen dat ze het niet verstaan maar ik weet zeker dat ze precies snapt ik bedoel!

patsur schreef:Ik praat ook gewoon hoor. Ze snappen de toon waarop je praat echt wel. Maar ik kan niet tegen mensen die hun hele dag gaan bespreken met hun paard... Zo hadden we ooit een vrouw op stal die altijd tegen haar paard aan het kletsen was. Dat hij zijn voeten op moest tillen, hoe zijn ijzers eronder geslagen waren en hoe vervelend de andere mensen in de bak wel niet waren...
zover ga ik niet
maar zoals vandaag, ik haalde mijn jaarling uit het land, en het andere paard bleef staan, dus dan ben ik wel tegen hem aan het praten, goedzo ventje! braaf hoor, zodat hij zijn aandacht bij mij houdt. en hij weet dat hij braaf is
JB55 schreef:Ik weet zeker dat we allemaal wel eens met onze paarden praten, de problemen ontstaan pas wanneer je paard terug praat
__Robijn__ schreef:ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry
Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ? mensen die maar lopen te schreeuwen tegen hun paard, niet normaal soms. Het praten is dan niet zozeer verkeerd, als je het zachtjes doet. Maar dat schreeuwen is zo vervelend. De paarden begrijpen het toch niet. keihard schreeuwen dat iedereen het kan horen! mijn paard word er helemaal opgefokt van![]()
wat vinden jullie daarvan ?
edit; even tekst aangepast
Zo werkt dat bij die van mij dus ook..
Daar wordt je soms ook wel een beetje gek van! Ik stapte dit weekend de bak in met mijn paard en ze stootte haar voet tegen de rand. Werd ze boos dat ik niet gezegd had tegen mijn paard dat ze haar voetjes op moest tillen.. Daarvan geloof ik dan weer niet dat het paard het snapt