Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
asjemenou schreef:Toch hadden de paarden die ik naar het Z heb gereden geen truccendoos. Kan iedereen met een klein beetje gevoel zo op wegrijden!
Misschien goed afgericht?
Als je een Z paard koopt, koop dan een fijn Z paard!
En geen Z paard dat met hangen en wurgen naar de Z is gekomen en eigenlijk maar half zijn oefeningen kent, want dan is het idd wel moeilijk omdat het dan eigenlijk geen Z paard is.
. Deze is duidelijk verkeerd afgericht.
) 
sax89 schreef:hij kan het wel, maar jullie moeten het er samen uit rijden,
wanneer de ruiter verkeerde hulpen geeft zal het paard geen goede proef neer kunnen zetten
Maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ineens wel eerlijk is om aan een fietswedstrijd van peuters op hun driewieler mee te doen
ReneZ schreef:ik snap de feedback niet goed, als het een klikkende combinatie is tussen ruiter en paard die dan wellicht beide in hogere klasse gepresteerd hebben, maar door een miscommunicatie nu in de B starten. Als het klikt en ze kan hem "simpel" rijden dan is zo de B en L door, en dan kan de rest nog mooi langer blijven hangen in de B om vervolgens de eerste prijs binnen te halen als het daar al om draait. Dus ze rijdt nu in de B maar dat zijn een paar wedstrijden dan kan ze weer verder, dus waarom die drukte?
Ik heb zelf sinds een aantal week een paard wat Z2 gelopen heeft, (was in 2002, daarna als fokmerrie gebruikt) en ik moet ook gewoon in de B starten dit omdat ik zelf nog geen offieciele wedstrijden gestart heb. Is dit dan ook oneerlijk?
Paard wou eerste 2 week haast niet fatsoenlijk galloperen, ze wisselde constant ( op zich heel leuk maar voor een B proef moet ze een fatsoenlijke galop laten zien) en zo is het met wel meer knoppen ik weet ze te vinden maar ik moet me eerst op concentreren dat ik haar een fatsoenlijke B proef laat lopen, en dat is nog maar even afwachten.
odetteke schreef:sax89 schreef:hij kan het wel, maar jullie moeten het er samen uit rijden,
wanneer de ruiter verkeerde hulpen geeft zal het paard geen goede proef neer kunnen zetten
Ja, als je op een racefiets de verkeerde kant op stuurt gaat het ook misMaar dat wil nog niet zeggen dat het dan ineens wel eerlijk is om aan een fietswedstrijd van peuters op hun driewieler mee te doen
superwoman schreef:odetteke schreef:Ja, als je op een racefiets de verkeerde kant op stuurt gaat het ook misMaar dat wil nog niet zeggen dat het dan ineens wel eerlijk is om aan een fietswedstrijd van peuters op hun driewieler mee te doen
Wat een vergelijking weer![]()
ik vond hem nou juist heel sterk gevonden! 

Lepeltje21 schreef:TisUnique schreef:Dat is geen garantie, want vrijwel ieder paard kan wel in de Z terechtkomen, dat zegt op zich nog niet zo heel veel over de kwaliteit van het paard.
Ik ben het niet met je eens dat vrijwel ieder paard wel in de Z terecht kan komen. Het paard moet over de juiste kwaliteiten beschikken om op een dergelijk niveau te kunnen lopen.
) wordt in het Z komen. Pas als je hoger wil moet je naar de kwaliteiten en mentaliteit van het paard kijken. odetteke schreef:Vinden de tegenstanders van de stelling dan ook (om het niet alleen over dit individuele geval te hebben) dat ELKE ruiter van klasse B t/m Z2 het recht moet hebben om met zijn nieuwe Z paard weer in de B te starten?
superwoman schreef:Als je er ong. 20 euro voor wil neerleggen om 2 proefjes te rijden ver onder je niveau, dan mag je van mij meedoen![]()
De meeste ruiters kiezen niet voor dat soort tijd en geldverspilling. Misschien de eerste wedstrijd met je nieuwe paard in de B, maar als dat goed gaat zullen de meeste gelijk versneld overgaan naar de volgende klasse.
Ik maak me er niet druk over
Urielle schreef:superwoman schreef:Als je er ong. 20 euro voor wil neerleggen om 2 proefjes te rijden ver onder je niveau, dan mag je van mij meedoen![]()
De meeste ruiters kiezen niet voor dat soort tijd en geldverspilling. Misschien de eerste wedstrijd met je nieuwe paard in de B, maar als dat goed gaat zullen de meeste gelijk versneld overgaan naar de volgende klasse.
Ik maak me er niet druk over
En jij vindt het dan ook geen vervelende 'bijzaak' dat daarmee het gemiddelde niveau in de B hoger komt te liggen en je je vierjarige en misschien zelfs wel vijfjarige paarden niet meer fatsoenlijk in mee kunt nemen omdat je gewoon ronduit voor l*l rijdt met een paard dat nog niet Z-klaar is (en dus gewoon verlies rijdt, mocht dat kunnen in de B)?
(daarnaast zou ik ze de kost niet willen geven die lekker alle klassen uit gaan rijden tot 30 wp voor het prijzengeld... je paard is toch al Z, dus boeien of je promoveert...)
Fleurtje100 schreef:Maar als je dan alle wedstrijden met prijzengeld af gaat kan dat nog best wat opleveren. Er zijn toch wel geregeld wedstrijden waar een eerste plaats 50€ op levert.