Alane schreef:QQQQ schreef:Ik heb dit onderwerp al vaker aangesneden hier op bokt, nu was er eens een artikel waarin het vriendelijk zijn van de losse kinketting expliciet aan bod kwam & dus was dit aanleiding om dit verder aan te kaarten.
Ik zie anders geen enkele verwijzing naar welk topic dan ook, enkel verwijzingen naar het artikel in de hoefslag over AvG en Salinero en zijn hoofdstel
Geldt er tegenwoordig een topic-verwijs-verplichting hier
Sorry, die nieuwe regel heb ik gemist. In de verschillende LDR topics (die vaak alle kanten opgaan qua inhoud), is dit ook al vaker ter sprake gekomen. Ik hoef echt niet alle aanleidingen op een rij te zetten om een onderwerp te openen hoor
- de directe aanleiding met een voor iedereen te vinden verwijzing lijkt mij meer dan genoeg. Dat jij dan jouw idool voelt worden aangevallen, en je niet verder komt in een tekst zodra daar "Anky" staat, ach, dat is dan maar jouw probleem.
Alane schreef:QQQQ schreef:Hoe lang dat hoofdstel al dan niet is gebruikt weet jij niet, en doet er ook niet toe. Het bakstuk hoort helemaal niet zo ver naar voren te kómen...
MIS... het is het olympisch hoofdstel van Salinero en dus minimaal 3 jaar oud... jij concludeerd en ik mag concluderen... Als jij mijn conclusie in twijfel trekt dan ..... zijn de jouwe net zo twijfelachtig MAAR dan kan ik en vooral mag ik concluderen, als jij niet openstaat voor andere conclusies, dat die van jouw minder draagkracht hebben dan de mijne
Jij reageert op het eerste stuk, belangrijker is echter het 2e stuk, nu vet gemaakt.
Alane schreef:QQQQ schreef:Wat jij bedoelt met "solofoto" en met bitten "met onafhankelijke inwerking" weet ik niet: leg eens uit?
In diezelfe hoefslag staat nog een foto, van het hoofdstel van Salinero, van de andere kant genomen, en daar zie je die slijtage niet. Wat ik dus bedoel, uitgaande van het optomen vanaf de linkerkant, dat het door de inwerking van de hand bij het optomen er dus meer slijtage kan komen aan die linkerkant. Als je dan ziet dat de slijtplek links op dezelfde hoogte zit als het passantje en ... + geen slijtplek zichtbaar rechts... wat zou dan je conclussie zijn? Dat ze links sterker inwerkt dan rechts? Is bij een ongebroken niet onafhankelijk rotenrend mondstuk onmogelijk..
Ah, ja, zo iets minder criptisch is het wel te volgen... Dat was mij ook opgevallen, maar die foto is een stuk onduidelijker, dus misschien is het alleen niet te zien. Ook kan het zijn dat het daar niet te zien is, omdat een hoofdstel niet geheel symmetrisch is en er daar niet een uitsteeksel op de juiste plek zit, of net een ander soort leer in de weg zit. Een even duidelijke foto van de optuiging op het paard, van de andere kant kan dat wellicht verklaren, maar die is er nou eenmaal niet. De plaats en vorm van de plek die er duidelijk wel zit, wijzen duidelijk één kant uit: die is van rechts naar links erin geduwt door 't passantje op het bakstuk, dit moet met enige kracht zijn gebeurt (toenemende kracht naar links toe). Met kauwen beweegt 't bakstuk, maar dan komt ie even los (doordat 't bit even hoger in de mond wordt genomen) - deze beweging kan een slijtplek geven, maar niet een slijtplek waar druk voor nodig is. Ook door even jeuken aan het been krijg je niet zo'n exacte plek. Dat is mijn mening, die hoef je niet te delen.
Wel benieuwd: Wat vind jij nu van het eigenlijke onderwerp: De losse kinketting? Vriendelijk, of niet? En waarom?
Huertecilla schreef:Maak het los van personen en ringdressuur. Projecteer het op pak hem beet, een touwhalster. Die hangen vanwege vermeende vriendelijkheid doorgaans weer veel, VEEL te lós en worden daardóór in de praktijk nog minder vriendelijk doordat toegenomen ruis de drempelwaarde verhoogt en de teugelcue door de grotere loze ruimte veel bruusker aanzet.
Koppel de inhoudelijkheid van de opmerking dus los van Mevrouw Van Grunsven en let op de óptoming. Stang en hoofdstel hebben een vaste geometrie en als je hier trekt druk je daar. Een losse(re) kinketting verstoort de correcte geometrie, dus de correcte werking, is niet 'vriendelijk' maar onslim....
Dank voor deze on-topic toevoeging
!
Huertecilla schreef:Dan een positieve noot over de foto van Salinero = 'Anky'. Fijn dat er géén sperriemp op het hoofdstel zit!
Helaas zit er aan een S&T optoming nooit een sperriem, dus dat was geen "bewuste keuze"...
Mindfields schreef:Zullen we het dan ook eens over de mythe van het bitloos rijden gaan hebben? Op het neusbeen van het paard zit geen vlees, het is huid met direct daaronder bot. Bindt eens een neusriem om je scheenbeen en laat een ander daar eens wat druk op uitoefenen. Ik denk dat je het uitschreeuwt van de pijn. Daarbij komt dat in het neusgebied nog veel meer zenuwen zitten dan bij jou in je scheenbeen, dus reken maar uit hoe 'vriendelijk' bitloos rijden is.
Prima, da's namelijk on-topic.
Mindfields schreef:Dit is natuurlijk weer een hele andere discussie, maar ik zie een foto van een bitloze optoming onder QQQQ's naam staan en als we het dan over de mythe van vriendelijkheid hebben, bitloos is absoluut niet vriendelijker dan een stang en trens. Het kan net zo scherp inwerken.
Waar zie jij mij bitloos rijden
Als je dat touwhalster op het strand bedoelt: daar rijdt ik niet mee, maar is erg makkelijk meenemen in een zadeltas 
Lusitana schreef:Bovendien hebben we het niet over hoe onvriendelijk bitloos kan zijn, maar of een lossere kinketting vriendelijker is dan een op maat.
Nee, andere "mythes" mogen ook worden toegevoegd hoor
, daar vroeg ik in mijn eerste post ook om
.
Mindfields schreef:In Q's avatar zie ik een bitloze optoming of ik heb me vergist. Ik bedoel hiermee, kijk eerst naar jezelf voor je een ander aanvalt.
Je hebt je vergist
, je ziet een niet-standaard-teugel, maar die zit gewoon vast aan 't bit 
Mindfields schreef:In een discussie belicht je meerdere kanten van het verhaal, we hebben het over de mythe van vriendelijk rijden, dus dan mogen ook andere invalshoeken belicht worden. degene die het onderwerp start, Q dus, mag volgens jou dus wel kritiek hebben, maar wij niet op haar? Vind ik een beetje raar eigenlijk. Zij gaat af op een foto, en als ik dat doe mag het niet?
Ik ben een hij
Ik vroeg om andere mythes, dus gooi ze gerust de groep in
!
(De mythes: Q rijdt bitloos, en Q is een zij zouden dus bij deze ontkracht moeten zijn
)
(Bedankt Lusitana, voor het al rechtzetten van deze misvattingen)