Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laatst een enkelgebroken D-trens geprobeerd maar dat liep voor geen meter
. Ben er heel tevreden over, ligt gewoon goed in de mond en paard reageert er goed op.
ik heb een 4 jarige pony die met een trens veelste druk was neit te rijden was ( ik spreke nu over een gewone watertrens) ik kon er niks mee ik had geen contact met de mond ja alleen als ik echt de hele tijd zat te trekken maar het had geen nut om zo door te gaan zelfs in de les was het maar snel snel ik rij al jaren en daar zal her tniet aan liggen instructrice gereden maar het hielp niet en met sperriempje ( strakker he:P) ook niet! toen was mij geadviseert om met een pasoa bitje te rijden! dit deed voor mij wonderen ik voelde gewoon in me handen zo als het contact moest zijn! ik had ineens veel meer zin om lekker dressuur te kunne rijden! het gaat nu zelf zo goed dta ik af en toen wel weer de watertrens gebruik en mijn pony weet nu als ze weer zo druk en neit te ridjen is dat er weer een pasoa nitje in moet! ze wil nu goed voor mij werken en dat was de bedoeling ze loopt ana de teugel en het gaat super af en toen beetje wijken! het is een fjord dus neit egt een dressuur paardje! 
tassie schreef:
met deze rijden wij
moet er trouwens bijzeggen dat de combi van een lage neusriem en een myler heel goed is, reden eerst met gecombineerde met dubbel gebroken watertrens, en toen overgestapt naar myler met lage neusriem, wekt prima samen![]()
en dan nu de voor en na foto´s
hihi![]()
ongeveer een jaartje geleden, denk winter 2005
zomer 2006
op deze zie je goed dat ze d´r mond opendoet
en rara, ja met SPERRIEM
en dan nu hoe eht er nu uitziet
ons nieuwe hoofdstel en bit
nou, zit er verbering in ??
echt grappig om te zien dat ik niet de enige ben met myler
) het is per paard echtr heel verschillend... gewoon uitproberen.