Allemaal rotzooi op je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Allemaal rotzooi op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:48

quera schreef:
het is slecht voor ze als je het niet goed omdoet

Duh Gestoord , maar er is zoveel slecht voor een paard als je het niet goed doet. Dus ik snap nog steeds niet waar je je druk over maakt??? Dan kan je je wel druk gaan maken over iedere paardeneigenaar, want iedereen doet wel eens iets fout met zijn paard. Verspilde energie.

Lielle schreef:
en weet jij van alle paarden die met bandages, peesbeschermers, etc gereden worden wat hun achtergrond is?

Precies. Dus laat anderen lekker voor hun paarden bepalen wat wel en niet goed is. Concentreer jij je lekker op je eigen paard. Jij vind het ook niet leuk als wij voor jou gaan bepalen dat het niet goed is dat jij met een voortuig rijdt. Je zal er ongetwijfeld wel over nagedacht hebben en het is jouw paard dus jij moet weten wat je ermee doet. Net als anderen dat met hun paard doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:51

En wat wil je eraan doen op dit moment ?
er wordt aan gewerkt want we weten waar het probleem zit
een nieuw zadel is geen optie
en hij moet bereden worden want anders trapt tie zn stal uit bij wijze van spreken.
longeren kan daar niet
losgooien doen we elke dag maar hij doet niks in het paddock
met wandelen is hij gewoon bijna niet te houden
Dus het rijden heeft tie nodig en nu gaat alles redelijk goed maar hij moet gewoon met dit zadel gereden worden

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:51

jasmijn78 schreef:
quera schreef:
het is slecht voor ze als je het niet goed omdoet

Duh Gestoord , maar er is zoveel slecht voor een paard als je het niet goed doet. Dus ik snap nog steeds niet waar je je druk over maakt??? Dan kan je je wel druk gaan maken over iedere paardeneigenaar, want iedereen doet wel eens iets fout met zijn paard. Verspilde energie.

Lielle schreef:
en weet jij van alle paarden die met bandages, peesbeschermers, etc gereden worden wat hun achtergrond is?

Precies. Dus laat anderen lekker voor hun paarden bepalen wat wel en niet goed is. Concentreer jij je lekker op je eigen paard. Jij vind het ook niet leuk als wij voor jou gaan bepalen dat het niet goed is dat jij met een voortuig rijdt. Je zal er ongetwijfeld wel over nagedacht hebben en het is jouw paard dus jij moet weten wat je ermee doet. Net als anderen dat met hun paard doen.

als je een post voor je leest dan weetje waar het topic voor bedoelt was
en ik maak me niet druk
teminste niet over dit soort dingen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:52

Als je dan toch een zinvol topic wil starten kom dan met een specifieke situatie, liefst met foto's.

Bijvoorbeeld foto's van een verkeerd beslagen paard, of verkeerd aangebrachte hulpteugels of zo. Dan kun je pas zinvol discusieren.

Over het algemeen zal iedere paardenliefhebber wel beamen dat verkeerd aangebrachte bandages slecht zijn. Dus dat biedt geen basis voor een discussie.

Wat jij doet is gewoon een beetje zeuren in het wilde weg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:53

Goh, wat is het hier weer gezellig. Clown
Ja, het is absoluut van belang dat een zadel goed past, boomloos of niet, dat maakt niet uit.

Maar goed, verder ben ikzelf ook van de 'meer met minder', als het even kan...... Knipoog
Bitloos, boomloos, geen gedoe aan zijn benen (tenzij hij verkeerd loopt en zichzelf beschadigt, dan vind ik het wat anders, maar niet uit 'getut'), ijzers heeft 'ie niet (hij wordt natuurlijk bekapt), dekens draagt hij nooit (tenzij het dagenlang regent, dan doe ik hem wel een ongevoerde regendeken op) en dekjes in allerlei kleuren, setjes, neeeeeee. Ik hou wel van kleurtjes (rood touwhalster e.d.), maar niet teveel poespas, graag zo min mogelijk.

Ik hou ook graag de aandacht bij mijn paardje, die is al prachtig en opvallend genoeg van zichzelf.
Nogmaals, ik vind het wat anders als er echt medische redenen voor zijn, maar niet om aan modebeelden mee te doen. En reken maar dat ik prima spullen koop, alles nieuw, ik wil niets tweedehands en ik ben dol op kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:53

En jij geeft nu allemaal redenen voor dat zadel

Dat mensen de reden hebben dat hun paard als ze in de bak staan of met rijden wel eens lekker uit hun dak gaan en daarom voor bescherming willen kiezen als een peesbeschermer, noem jij dat maar rommel?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:54

jasmijn78 schreef:
Als je dan toch een zinvol topic wil starten kom dan met een specifieke situatie, liefst met foto's.

Bijvoorbeeld foto's van een verkeerd beslagen paard, of verkeerd aangebrachte hulpteugels of zo. Dan kun je pas zinvol discusieren.

Over het algemeen zal iedere paardenliefhebber wel beamen dat verkeerd aangebrachte bandages slecht zijn. Dus dat biedt geen basis voor een discussie.

Wat jij doet is gewoon een beetje zeuren in het wilde weg.

oke volgende keer zal ik daar bij nadenken ( met foto's en meer informatie)

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:55

ik heb vanachter en vanvoor ijzers,omdat ik inderdaad ook spring ,maar inderdaad in de winter zijn er buiten geen springwedstrijden ,maar wat wou je dan gaan doen ,de ijzers even afhalen en dan in de zomer er terug aandoen?? dat gaat niet zomaar hoor!

en vooral als je springt heb je getten nodig,ik mag er niet aandenken wat er kan gebeuren als je die niet aandoet.

Bandages of getten tijdens dressuur doe ik ook aan, ook weeral voor de veiligheid,het brengt ondersteuning aan de pees,vooral als de piste eens wat zwaarder ligt. En sommige paarden (bv. mijn paard) komt vaak met de voorbenen tegen elkaar,je hoort dan die getten altijd kletteren ,dus wanneer je geen getten ,bandages aandoet kunnen er zo wonden ontstaan.

Ik ben voor al die "rotzooi" !!!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:55

quera schreef:

Niks, het is jouw probleem. En mij boeit het verder niet dat jij met een slecht passend zadel rijdt. Ik open toch ook geen topic over dat ik het stom vind dat mensen slecht passende zadels met een borsttuig op zijn plaast houden?

quera schreef:
en hij moet bereden worden want anders trapt tie zn stal uit bij wijze van spreken.
longeren kan daar niet
Dus het rijden heeft tie nodig en nu gaat alles redelijk goed maar hij moet gewoon met dit zadel gereden worden

Je hoeft tegenover mij niet te verdedigen waarom jij met een borsttuig rijdt hoor. Dat moet je echt lekker zelf weten.

quera schreef:
en ik maak me niet druk
teminste niet over dit soort dingen

Kennelijk wel dus...

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:56

dus rijden met sporen is ook zielig???
of mag dat wel

want ik rij met sporen en bandages dagelijk nou ja 4dagen trainen 2 dagen longeren 1 dag vrij los dus en voor de rest komt ze sochtend wel lekker lang los (rond om in de bandages en springschoenen)
oja ze staat ook rondom op ijzers
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 23-02-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:56

runningkawa schreef:
En jij geeft nu allemaal redenen voor dat zadel

Dat mensen de reden hebben dat hun paard als ze in de bak staan of met rijden wel eens lekker uit hun dak gaan en daarom voor bescherming willen kiezen als een peesbeschermer, noem jij dat maar rommel?

Nee het is geen rommel ( ik bedoelde rotzooi op een manier van : alleen voor het mooie waarbij het paard dus geen baat heeft)

En ik geef allemaal redenen inderdaad
omdat hij gewoon bereden moet worden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:56

quera schreef:
longeren kan daar niet

Waarom excuses en uitvluchten? IK zit er niet mee dat je paard een niet-passend zadel heeft, dat is JOUW verantwoordelijkheid. Je kunt ook zonder zadel gaan rijden (je bent toch voorstander van alles zo natuurlijk mogelijk?).

Maar miep dan ook niet dat andermans paarden met beenbescherming gereden worden (bv).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:57

Maar hoe zie jij nou waarom andere dat om hebben?
Jij noemt het bij voorbaat al rommel zonder het gevraagd te hebben aan die persoon wat de rede is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:57

Maar mijn mening weet je. Laat ieder zijn eigen keuzes maken, en maak zelf de juiste keuzes voor jouw paard.

"Minder is meer": soms wel, soms niet. Ik zou niet graag crossen zonder goede bescherming voor mij en mijn paard, en dat is dus inclusief voortuig en martingaal, maar wel een close contact zadeltje zonder poespas. Maar met dressuur wil ik weer een redelijk diep dressuurzadel en geen voortuig e.d. Twee paarden rijd ik op een pessoabit in de cross, de andere op een dubbelgebroken trensje. Twee paarden zonder sporen, eentje met. Kortom, kijk naar het paard en het werk dat je vraagt en baseer daar je keuzes op.

En er gaan nu weer ijzers onder omdat ik woensdag weer eens heb gemerkt hoe ze glijden op het gras. En dan zijn crosshindernissen toch erg hard, en heb graag wat meer grip door er schroeven in te zetten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:59

quera schreef:
Nee het is geen rommel ( ik bedoelde rotzooi op een manier van : alleen voor het mooie waarbij het paard dus geen baat heeft)

Mijn paard strijkt achter. Oplossing: strijklappen.

Ik kan er dus net zo goed bandages om doen in dezelfde kleur als het dekje, dan worden zijn kogels ook beschermd. Maar dat is dus rommel ondanks dat het effectief is?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:01

ik ivnd goede bescherming erg belangrijk als een paard strijkt of zo dan heeft ie strijklappen nodig en dan zal ik deze ook met losrijden op concours gebruiken logisch toch? maar wat die ijzers betreft een hoefsmid bij ons op stal zegt dat als je ze niet nodig hebt je het beter kunt laten ook daar ben ik voor, op concours gaan en dan ijzers ja okee daar ben ik het wel mee eens, mijn verzorgpaard kan niet zonder ijzers lopen omdat ze vanaf jongs af aan al op ijzers staat, dat vind ik zo jammer. en veel mensen nemen ijzers voor de mooi.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 12:02

Quellian schreef:
quera schreef:
longeren kan daar niet

Waarom excuses en uitvluchten? IK zit er niet mee dat je paard een niet-passend zadel heeft, dat is JOUW verantwoordelijkheid. Je kunt ook zonder zadel gaan rijden (je bent toch voorstander van alles zo natuurlijk mogelijk?).

Maar miep dan ook niet dat andermans paarden met beenbescherming gereden worden (bv).

Zonder zadel rijden Vingers aflikken
mag je doen hoor met hem maar ik ga er niet opzitten
dan lig ik dalijk met een gebroken rug in het ziekenhuis
dat is de reden waarom ik met westernzadel rij en niet zonder of met een boomloos zadel
modat je gewoon niet blijft zitten als hij eemaal begint

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:02

Mijn paard strijkt niet, klapt ook niet dagelijks op zijn pezen.
Toch doe ik peesbescherms om.
Want 1x heb ik hem in een dolle bui wel op de peesbeschermers horen knallen
Hij liep toen ook een paar passen onregelmatig. Wat gelukkig weer direct over was.
Maar ik wil toch niet weten hoe dat been was geweest zonder die beschermende voorzorgsmaatregel.

Ik kan wel zeggen hij heeft dat niet nodig, want hij tikt zich meestal niet aan.
Maar ik kan toch geen toekomst kijken?

Een cap zet je ook op voor het geval dat jeje hoofd stoot.
Gelukkig doe ik dat normaal ook niet bij elk ritje Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:03

Jublover schreef:
en veel mensen nemen ijzers voor de mooi.

Echt waar??? Als dat zo is (ik ken ze gelukkig niet) dan vind ik dat wel heeeeeeel erg.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:03

quera schreef:

Voor de mooi is soms ook een fijne reden om iets te gebruiken...

quera schreef:

Nee, je bent jezelf gewoon aan het verdedigen. Je valt gewoon een beetje door de mand met je stelling Ach gut
.
runningkawa schreef:
Jij noemt het bij voorbaat al rommel zonder het gevraagd te hebben aan die persoon wat de rede is

Goed voorbeeld van 'niet verder kijken dan je neus lang is' en gewoon een reden zoeken om een beetje in het wilde weg te zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:04

Die ken ik ook niet
Je ziet die dingen niet eens en het kost ook nog eens een vermogen.
Zou niet weten wat daar nu mooi aan is.

Al zijn de easywalkers van Kawa wel blits Tong uitsteken

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 12:04

Quellian schreef:
quera schreef:

Mijn paard strijkt achter. Oplossing: strijklappen.

Ik kan er dus net zo goed bandages om doen in dezelfde kleur als het dekje, dan worden zijn kogels ook beschermd. Maar dat is dus rommel ondanks dat het effectief is?

met rommel bedoel ik bijvoorbeeld :Alleen dingen voor het mooie
maar bijvoorbeeld een dekje en daarbij peeskappen het is niet alleen voor het mooie maar voor bescherming en daarna pas het mooie

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 12:04

Nadya schreef:
Jublover schreef:
en veel mensen nemen ijzers voor de mooi.

Echt waar??? Als dat zo is (ik ken ze gelukkig niet) dan vind ik dat wel heeeeeeel erg.

Daar ging mijn begin post dus over

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:05

dus rijden met sporen is ook zielig???
of mag dat wel

want ik rij met sporen en bandages dagelijk nou ja 4dagen trainen 2 dagen longeren 1 dag vrij los dus en voor de rest komt ze sochtend wel lekker lang los (rond om in de bandages en springschoenen)
oja ze staat ook rondom op ijzers

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:05

en wat is er mis met een mooi setje op je paard? ik heb een heel mooie combinatie van zadel, hoofdstel en voortuig en daar ben ik blij mee Ja

Maar zo wordt de discussie wel weer erg persoonlijk. Probeer nu zelfs eens uit te leggen wat je kwalijk vindt, evt aan de hand van een foto (en dan een van jezelf, niet zomaar andermans foto's gebruiken).