Buitenrijden slecht??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LisaenNatan

Re: Buitenrijden slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:35

ik denk ook dat je ook weleens naar buiten moet voor een beetje afwisseling. mijn pony is dan ook weer helemaal opgefrist als we buiten zijn geweest. maar ik kan me wel inleven over dat Alexander dat zegt want als je buitenrijdt loopt je pony toch wel iets meer uitelkaar maar zo af en toe betekent toch niet dat dat meteen heel slecht is voor je paard. maar ik snap wel wat ie bedoelt

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:18

Ik denk juist dat het, voor zowel ruiter als paard heel goed is om af en toe naar buiten te gaan, een beetje ontspanning op z'n tijd is toch juist alleen maar goed om weer fris verder te gaan? Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:35

Ik rijdt altijd lekker dressuur in het bos: beetje schoudervoor, beetje travers, alles kan hoor. ook overgangen rijden enzo. Dat je naar het bos gaat hoeft nog niet te betekenen dat je paard uit elkaar loopt. Je kunt net zo goed trainen in het bos als in de bak en misschien zelfs wel beter, omdat je paard zich meer op jou moet concenteren en door de oneffenheid in de paden vaak een beter evenwicht ontwikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:51

xAshleyy schreef:
Dat is tog gek al denk je dat dat slecht is?? tog beetje raar Sigaar Bloos

Je had ook best in één berichtje kunnen zeggen wat je kwijt wilde. Daarnaast is het niet "tog", maar "toch".

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:57

Maargoed, buitenrijden is idd. veel beter voor de ontspanning van het paard.. Lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 07:34

Nouks schreef:
xAshleyy schreef:
Dat is tog gek al denk je dat dat slecht is?? tog beetje raar Sigaar Bloos

Je had ook best in één berichtje kunnen zeggen wat je kwijt wilde. Daarnaast is het niet "tog", maar "toch".

Inderdaad ik erger me ook zo aan deze gevallen van spelfouten,krijgt men tegenwoordig geen Nederlandse les meer op school!
Sorry even off-topic.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:20

Bos betekend voor mijn paard en voor mij even niet in de krul, training en moeillijk maar lekker met een lange teugel ontspannend door de bossen crossen....mijn paard heeft er nog nooit slecht van gelopen integendeel als ik de volgend dag ga rijden zijn alle gangen ruimer, ze ontspant sneller en daarbij is zo nog eens een stuk vrolijker....

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:24

Oei, dat zou betekenen dat ik mijn pony erg slecht behandel: ik geloof dat ik maar eens in de paar weken NIET in het bos rij...

Ik heb trouwens liever een pony die misschien een paar jaar korter leeft omdat ze lichamelijk versleten is door niet verzameld lopen tijdens buitenritten, dan een pony die wel langer leeft, maar geen plezier heeft gehad in haar leven en geestelijk is afgestompt van elke dag werk in een bak.

Mijn merrie vindt dressuur (meestal) verschrikkelijk en is heel moeilijk ontspannen te krijgen, terwijl ze in het bos op mijn pinken te rijden is en heel makkelijk aan de teugel komt. Dit doe ik trouwens altijd maar heel eventjes, zodat ik weet dat ze het nog kan, maar ik ga echt geen paar uur achter elkaar dressuuroefeningen doen in het bos.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:00

ik denk dat het meer gaat over de manier waarop je je paard rijdt, als je je paard met zijn hoofd/hals in de lucht en rug weggedrukt rond laat rennen door het bos, of wanneer je je paard bijna niet rijdt en dan op eens een flinke rit gaat maken van een paard uur, dan denk ik nee dat is niet echt goed voor het paard, misschien zelf wel slecht voor de spieren en gewrichten van het paard.
maar als je je paard gecontroleerd rond over de rug ontspannen buiten rijdt in het bos dan zeg ik daar zeker ja tegen!
het is lkkr even verstand op 0 en lkkr gaan met zijn 2e maar wel gecontroleerd en verantwoord.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:24

marloezzke schreef:
ik denk dat het meer gaat over de manier waarop je je paard rijdt, als je je paard met zijn hoofd/hals in de lucht en rug weggedrukt rond laat rennen door het bos, of wanneer je je paard bijna niet rijdt en dan op eens een flinke rit gaat maken van een paard uur, dan denk ik nee dat is niet echt goed voor het paard, misschien zelf wel slecht voor de spieren en gewrichten van het paard.
maar als je je paard gecontroleerd rond over de rug ontspannen buiten rijdt in het bos dan zeg ik daar zeker ja tegen!
het is lkkr even verstand op 0 en lkkr gaan met zijn 2e maar wel gecontroleerd en verantwoord.

Ik ben met je eens dat het lichamelijk niet goed kan zijn om zo te lopen voor een paard, maar moet ik mijn pony dan echt dat stukje rengalop ontzeggen? Of een stuk loeihard draven, wat ze altijd zo graag doet en helemaal blij van wordt?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:08

nee je hoeft hem dat echt niet te ontzeggen, het kan namelijk gewoon weg op een andere manier dan kop in de lucht rug wegdrukken en gaan, je kunt ze ook best gewoon over de rug rijden.
verschillende dressuurruiters maken gebruik van de renbaan voor galop werk, dat gaat ook gecontroleerd en je kan ook geconrtoleerd heel erg hard gaan.