Hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:22

Maar een bonk hengsten hormoon bijhouden is vaak toch wat anders dan gewoon ff een fris pard hebben door het briesje wat er staat Lachen (en huiver hoveel mensen daar al moeite mee hebben Lachen )

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:24

Ik had het, binnen mijn ervaring, wel over Engels Volbloed hengsten en een Oldenburger hengst (van mijn trainer). Beide zijn niet heet of warm maar echt -hot-. Nochtans zijn ze echt megarespectvol en alleen op de weide zijn het echte 'mannen', steigeren en klauwen naar elkaar, maar nog nooit een verwondt of echt aangevallen. Ze spelen een beetje, sorry voor de idiote vergelijking, als 2 katjes die met elkaar boksen; veel show, en verder nix Lachen

Ik lees geen profielen, ben nog niet zo lang hier; zal der es een gewoonte van moeten maken, en er eentje maken voor mezelf Bloos

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:27

runningkawa schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens Bren.
Maar is dat zo niet met alles?
Ook buiten de paardensport?
Zo jat ik nooit wat, toch is in de prijs in de winkel het percentage wat gejat wordt verwerkt.
Om ff een debiel voorbeeld te geven Lachen

Jep helaas wel dat is met alles zo Verdrietig

En daarom omdat ik mijn ervaringen heb die gelukkig positief zijn, meldt ik deze, en jij die de andere kant heeft gezien meldt jij ze

en zo hebben wij als 2 tegenpolen qua ervaringen ook weer beide gelijk, en mede omdat er gewoon 2 dingen zijn de mens die het verprutst en het paard wat het verprutst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:28

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:32

Ik rij een merrie en ga regelmatig met een hengst naar buiten en dat gaat super echt een lieverd we staan ze ook altijd buiten te poetsen maar kunnen ze nergens aan vast zetten maar ook dan verzet hij geen stap.
Ik denk dat als we ze samen buiten los zouden zetten er ook niks gebeurt want volgens mij weet hij niet eens dat het een hengst is.
Maar dat ga ik natuurlijk niet uitproberen Clown
Het is dat er wat onderhangt Clown anders zou je echt zeggen dat het een ruin of merrie was. Nagelbijten / Gniffelen

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:41

Hallo mensen, ik vind of je nou een ruin merrie of hengst hebt je moet gewoon uitkijken met wat je doet. Dat geldt voor aan de hand en onder het zadel. Het is en blijft een dier. Elk paard is anders van karakter en daar moet naar handelen je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren. Geen mens is het zelfde en geen paard is zelfde....En het stukje opvoeding en disipline is ook erg belangrijk daar begint het uit eindelijk mee...

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:43

@runningkawa : ik denk dat die bruine wel de jongste van de 2 is niet, uwe witte blijft der redelijk cool onder hehe Lachen

Toch mooi hè, echt paardengedrag Lachen Nix gevaarlijk aan, gewoon laten spelen !

@ iedereen : En laat ons nu een 'discussie' forum gebruiken om je te verrijken en niet om persoonlijke aanvallen te doen; iedereen heeft recht op een mening, ook al lijkt die fout in iemand anders kopje.

Wijsheid : de waarheid bestaat in de ogen van de beschouwer ...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:46

Ik heb hengsten, merries, ruinen gereden en dat ging allemaal goed dus het is maar net hoe je er zelf mee om gaat en hoe ze vanaf veulen zijn opgevoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:12

De bruine zonder deken is idd de jongste
Kawa, de witte, is er voortaan rustig onder, vroeger op pension kregen ze wel eens een punthoofd van hem Lachen