Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xNoName schreef:Euhm ik zou iets tussenin nemen. Een kant en klaar paard vind ik niet leuk, maar ik denk niet dat ik genoeg ervaring heb om een groen paard helemaal "op te leiden"
marloezzke schreef:dat is dus het probleem, dat zien we dus pas in als we zo ver zijn dat we weten hoe het echt in elkaar steekt.
'
hoe dingen wel/niet moeten.Maar ach daar ben je samen jong voor! het was gewoon 1 voordeel dat mijn 2,5 jarige beesie echt bom proef was (nooit schrikken bokken steigeren etc).
)
iig braaf! marloezzke schreef:dat is dus het probleem, dat zien we dus pas in als we zo ver zijn dat we weten hoe het echt in elkaar steekt.
ik liep namelijk altijd al met van die jonge dingen aan te klooien en dat vond ik geweldig...
en nu denk ik ag waarom zou een 15-jarige het niet kunnen... als je maar voorzichtig bent, geduldig bent, en je moet vooral ook secuur en consequent zijn en dat samen met een goede instructeur denk ik dat je al een heel eind bent...
MontyRulezz schreef:Het ligt er helemaal aan wat je zelf wilt en vooral kunt!! De kant en klare paarden zijn vaak een stuk duurder of al zo oud dat je ze na een jaartje of 3-4 al met pensioen moet doen. En jonge paarden zijn vaak dan weer een stuk goedkoper, maarja, als je hier geen ervaring mee hebt duurt het wel erg lang voordat je ze een beetje aan het lopen hebt.
En vaak is het ook dat niet iedereen de juiste knopjes kan vinden bij de kant en klare paarden. Ik vind het fijn als ze al een jaartje ofzo onder het zadel zijn zodat ze niet helemaal groen meer zijn, maar ik vind het het belangrijkste dat ze braaf zijn!! De rest komt dan wel....
Citaat:(maar zeg nu zelf! als we allemaal het geld hadden voor een GP paard dan kochten we die toch )
maar ik heb mijn GP paard gewoon gekregen...Rianneke schreef:ook goede ervaren ruiters kunnen jonge paarden heel snel verknalt hebben...
Rianneke schreef:en nu denk ik ag waarom zou een 15-jarige het niet kunnen...
Rianneke schreef:als je maar voorzichtig bent, geduldig bent, en je moet vooral ook secuur en consequent zijn
studiemiep schreef:en ik vind het gewoon knap als mensen zelf toegeven nou ik koop een ervarener dier omdat ik het zelf niet zo goed kan!prima toch
LCharlotte schreef:Ik heb nu een jong paard en zorg dat ik heel goed begeleid word in het opleren van hem.
SparklingApp schreef:Citaat:(maar zeg nu zelf! als we allemaal het geld hadden voor een GP paard dan kochten we die toch )
Ik heb meestal wel veel gelukmaar ik heb mijn GP paard gewoon gekregen...
Soms als mensen zien dat je er veel voor wil doen krijg je ook gewoon kansen die je dan alleen nog maar hoeft te grijpen..
Maar dat is offtopic.
ALs ik morgen de 10 miljoen win, ga ik lekker op zoek naar een 3 * paard, dat geef ik je op een briefje.