Wat is vriendelijker wielspoor of knopje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Wat is vriendelijker wielspoor of knopje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:50

immie13xx schreef:
Ik denk inderdaad ook dat wieltjes niet slechter zijn dan knopjes...
Maar mijn vraag: " mag je een E-pony met wieltjes starten of niet?" Omdat wieltjes toch niet onvriendelijker zijn? Dat je c-pony's niet met wieltjes rijdt, dat kan ik dan wel begrijpen met die kleine kindjes, maar E-pony's? In elke klasse? of alleen Z?

Om even terug te komen op de vraag welke sporen mogen in wanneer met wedstrijden:
de link hieronder is het disciplinereglement Dressuur. Op pagina 75 staan de toegestane sporen.
Er staat niks in over de klassen waarin deze sporen wel/niet mogen, alleen mogen er 2 niet bij de pony's.
http://knhs.nl/objects/00002937.pdf

Muiltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:16

knopje wand wieltje prikt meer!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:17

Wielspoor is vriendelijker, want die rolt over de huid

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 09:20

Muiltjuh schreef:
knopje wand wieltje prikt meer!!

Beetje kortzichtige reactie al vind ik het zelf. Met een wiel kan je niet continue in het paard zijn huid prikken want het rolt, met een knopje kan dit echter wel. Lees de voorgaande pagina's maar na Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:24

Hngt af van de ruiter idd Vork
Maar ik denk dat (voor een hele goede ruiter) het wieletje interessanter is omdat er fijner mee gewerkt kan worden.

ans_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:52

wat dacht iedereen van geen sporen???? Sporen hoor je te gebuiken om je hulpen beter door te laten komen. Dus je probeerd je hulpen er mee te verfijnen, niet om je paard ermee voorruit te schoppen

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:02

ans_1 schreef:
wat dacht iedereen van geen sporen???? Sporen hoor je te gebuiken om je hulpen beter door te laten komen. Dus je probeerd je hulpen er mee te verfijnen, niet om je paard ermee voorruit te schoppen

Dat was de vraag van de TS niet.....

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:26

ans_1 schreef:

Lekker opbouwend weer, daar kunnen we iets mee ........ zucht ............

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:27

Knopje is altijd vriendelijker denk ik maar ik ben ook geen expert

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:32

blacklight schreef:
Knopje is altijd vriendelijker denk ik maar ik ben ook geen expert

Ben ik het niet mee eens,

Een knopje prik je er altijd in, en vaak op dezelfde plaats, doe die maar eens bij jezelf, en voel wat je paard voelt. Als ik bij mezelf probeer een knopspoor ertegen aan te duwen, word het na een keer of 10 beurs, en iritant. Een wielspoortje kan ik uren over me been heen rollen, dit kietelt een beetje hihi.
Al heb ik er echt niets optegen als je met een knopspoor rijd, dit is eigen keus! (mits je hem goed gebruikt uiteraard!)

Een wieltje rolt als het ware weg (wanneer je hem op de goede manier gebruikt) Je hoeft hem niet hardhandig te gebruiken, wanneer je hem er fijntjes overheen rolt krijg je vaak al reactie, je kan je hulpen veel fijnder geven. Je kan hem natuurlijk ook verkeerd gebruiken, vaak word er alleen naar de slechte kant gekeken, omdat het er vaak extremer uitziet.

Ik rijd dus ook met een wieltjes spoor, een grof wieltje uiteraard van een scherpe ben ik weer niet zo een fan.

Maar dit is mijn mening Haha!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:35

l0rdJ schreef:
Ben ik het niet mee eens,

Een knopje prik je er altijd in, en vaak op dezelfde plaats, doe die maar eens bij jezelf, en voel wat je paard voelt. Als ik bij mezelf probeer een knopspoor ertegen aan te duwen, word het na een keer of 10 beurs, en iritant. Een wielspoortje kan ik uren over me been heen rollen, dit kietelt een beetje hihi.
Al heb ik er echt niets optegen als je met een knopspoor rijd, dit is eigen keus! (mits je hem goed gebruikt uiteraard!)

Een wieltje rolt als het ware weg (wanneer je hem op de goede manier gebruikt) Je hoeft hem niet hardhandig te gebruiken, wanneer je hem er fijntjes overheen rolt krijg je vaak al reactie, je kan je hulpen veel fijnder geven. Je kan hem natuurlijk ook verkeerd gebruiken, vaak word er alleen naar de slechte kant gekeken, omdat het er vaak extremer uitziet.

Ik rijd dus ook met een wieltjes spoor, een grof wieltje uiteraard van een scherpe ben ik weer niet zo een fan.

Maar dit is mijn mening Haha!

Ik sluit me hier helemaal bij aan.