Horse Ball.. Wat vindt jij er nou van?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loon_corr

Re: Horse Ball.. Wat vindt jij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:53

Ik vind het wel een gave sport om te zien.
Maar ik ben het totaal niet met de rijstijl eens.
de paarden gaan volgensmij ook vaan naar de fysio.
vind het wel een beetje zielig voor de paarden.
eigelijk heel erg.
maar misschien is het handig als je een brief stuurt naar knhs ofzo dat met de rug ?

xNoName

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:22

Ik heb een potje Horse Ball op het Horse Event 2006 gezien met fjorden, daar ging het eigenlijk vredelievender aantoe dan ik op de foto's van de TS zie..

Ik heb het nog nooit gedaan, maar als je het gewoon met vrienden/manegemensen of andere mensen voor de recreatie doet en je doet gewoon rustig en niet wild, dan is er toch niks mis mee?
Mij lijkt het wel goed om eens iets leuks te doen zoals dit met je pony Lachen

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:27

Urose schreef:
Gewoon doen ! Zo zijn wij ook begonnen Ja

Heb er al 4 overgehaald Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:28

Ik heb het gezien op het EK pony's afgelopen zomer in Saumur. Echt een super gaaf gezicht. Die pony's waren ook allemaal duidelijk blij in hun werk, de oortjes erop en gààn. Zolang de pony's er nog zo bij lopen als die diertjes daar, dan is er in mijn ogen niets mis mee.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:29

kylan ; daar heb je een punt

Brembos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:34

@Marloes,
Als je zin hebt om een horseballteam te beginnen kunnen wij je best helpen, ons team zit in roosendaal en we zijn al een jaartje bezig met horseball!

Lonneke_Ivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:24

Het lijkt me wel grappig !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:18

Ik snap niet dat jullie niet inzien hoe slecht dat is voor paarden. En vooral die rug... Arme dieren. Je kan het beter met robots doen.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:30

Kun je het ook beargumenteren? Heb je ervaringen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:34

Nee, die heb ik niet. Maar kijk alleen al naar die foto's. Vind ik niet echt gezond er uit zien, of hang jij altijd bij het paardrijden naast het paard? Het is maar wat je normaal vind..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:35

Ik hang met paardrijden naast het paard ja Ja

Vind het een beetje krom om zo'n mening te geven als je het alleen van foto's kent Knipoog

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:37

Wie is hier een ervaren horseballer (raar woord Knipoog ) en zou ons/mij eens willen vertellen of de paarden rugklachten etc. hebben??

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:44

Ik horseball nu uhm, 4 maand (?) (Dus echt ervaren nog niet). Maar heb er nog geen nadelen met de rug aan ondervonden Knipoog

Ik heb het eens aan iemand gevraagd die internationaal Horseball speelt. En die zei ook dat ze geen paarden heeft met rugklachten Lachen

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:00

waarom niet?? Het is niet zozeer dat ik dat denk hoor. Maar wil er wel een goede uitleg bij..

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:10

Leentje1 schreef:
waarom niet?? Het is niet zozeer dat ik dat denk hoor. Maar wil er wel een goede uitleg bij..

niet zeer??
het doett harsike zeer voor paarden kijk is naar het laaste plaatje je wilt niet weten er zijn miljoenen paarden er aan dood gegaan!!!! Die benen van die paarden die rug van die paarden denk is na het is echt NIET leuk!!

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:33

geef daar dan ook maar eens goede uitleg bij. Wat je zegt is namelijk onzin. Als je je een beetje in horsebal verdiept weet je dat er niet zomaar gehangen wordt. Maar dat is eerder in dit topic al een paar keer uitgelegd.

Sorry dat ik zo geïrriteerd reageer, maar lees aljeblieft eerst het hele topic voor je zo naar reageert.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:39

TessT schreef:
Dit bericht is van Agnes Dalemans:

Normaal gesproken reageer ik nooit op commentaar op bokt.nl deze keer echter voel ik mij verplicht te reageren
graag geef ik mijn mening op de negatieve comentaren over HB
Er word gesproken over pony's die niet ontspannen zouden zijn tijdens de demo. Klopt, tijdens het spel hebben de pony's een positieve spanning, (Echter direct na deze inspanning is er wel degelijk ontspanning)deze spanning is nodig om tot enige prestatie te komen, deze spanning is bij elk paard in welke dicipline nodig heeft om te presteren. Ook het trekken aan het bit moet ik tegenspreken, de meeste tijd rijden de ruiters met losse handen, alleen bij het wenden worden de teugels en het gewicht v/d ruiter gebruikt, op een normale verantwoorde wijze, geen enkele pony heeft hier ooit nadelige gevolgen van ondervonden.

Dan over de rug van de pony's, onze pony's en ruiters zijn hier natuurlijk op getraind, ze zijn volledig mee in de beweging van het paard, en in balans met de pony, wij hebben geen enkele pony met rugproblemen, ze worden naast het HB ook in de manege gebruikt. Het bonken op de rug van de pony komt al helemaal niet voor. aangezien de ruiters met zeer korte beugels rijden en hoofdzakelijk staan in de beugels, het zijn allemaal ervaren ruiters met een onafhankelijke zit.
Zoals in elke tak van de paardensport verreist ook het horseball eem gedegen training, die deze groep mensen en pony's ook heeft gehad. Mits goed getraind kun je deze bijzonder leuke spannende plezierig tak van de paardensport zeer goed beoefenen.Onze pony's en ruiters beleven er in iederer geval heel veel plezier aan. Waneer je een groep spelende pony's observeerd kun je zien tot wat voor capriolen een pony in staat is te doen mits goed getraind kun je dit met je paard onder het zadel ook doen.

Onze pony's zijn beslist niet zielig, wij zien dagelijks blije vrolijke gezonde pony's die veel afwisseling in hun leven hebben, en graag met elkaar een partijtje horseball spelen

Vriendelijke Groet
Agnes Dalemans Trainer promotie team Horseball Nederland

Bij vragen graag een Pm

Aangezien het moeilijk is voor mensen om het hele topic te lezen, hier nog maar eensde uitleg van een ervaren horseballtrainster over horseball!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:32

lisetteen schreef:
Leentje1 schreef:

niet zeer??
het doett harsike zeer voor paarden kijk is naar het laaste plaatje je wilt niet weten er zijn miljoenen paarden er aan dood gegaan!!!! Die benen van die paarden die rug van die paarden denk is na het is echt NIET leuk!!

Heb je met het paard gepraat dan?

Sory hoor, kan me moeilijk uit dit topic houden. Verzoek is om liever eerst het topic door te lezen (daar staan meer dan genoeg reacties in waaruit blijkt dat het niet schadelijk is voor het paard) en dan pas te reageren.

chrisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:13

ik vind er niks van

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:12

ik zou het graag een keertje doen op een getraind HB paard..
(met semir gaat het niet denk ik Koe )

zoals ik de foto zie, ziet het er niet erg vriendelijk uit, maar de paarden zijn natuurlijk ook gespannen, doordat ruiters ook gespannen zijn voor de wedstrijd.
Maar als het echt zo slecht zou zijn.. dan zou het niet een officiele sport zijn.

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:51

lijkt mij ook leuk om te proberen, ik rij pas anderhalf jaar en heb daarvoor 9 jaar op Korfbal gezeten. Denk dat het wel iets voor mij is Tong uitsteken

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:15

Ja dan is het denk ik wel wat voor jou. Als je een beetje van spanning houd.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:24

SemiR_4_LiFe schreef:
ik zou het graag een keertje doen op een getraind HB paard..
(met semir gaat het niet denk ik Koe )

zoals ik de foto zie, ziet het er niet erg vriendelijk uit, maar de paarden zijn natuurlijk ook gespannen, doordat ruiters ook gespannen zijn voor de wedstrijd.
Maar als het echt zo slecht zou zijn.. dan zou het niet een officiele sport zijn.

Waar woon je dan? Knipoog

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:29

Het ziet er opzich wel spectaculair uit.. maar 't lijkt me niet goed voor je paard..
Aangezien op die foto's dat ze moeite hebben om te blijven staan als je met je volle gewicht naar 1 kant gaat hangen..
't lijkt me trouwens wel een zware sport..
Maar het is inderdaad een officiele sport dus het zal wel meevallen..
Groetjes, Floor

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:35

Ze hoeven ook niet te blijven staan, aangezien je niet vanuit stilstand mag hangen. En in beweging is balans houden geen probleem en wordt het gewicht ook gecompenseerd (natuurkunde Knipoog )