Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

! Dus bij deze
.
ben ik nu slecht??
) 
ladypaard schreef:ik heb gister me paard een tik verkocht omdat ze schrokben ik nu slecht??
nou ik vind van niet, maar alleen omdat ik weet dat ze er een spelletje van maakt,
dus is het niet echt bang te noemen.
(daarna was het schrikken wel mooi over)
Precious20 schreef:Ik vind dat je reactie een beetje van paard tot paard afhangt. Normaal gezien negeer ik het enge ding gewoon en rijd ik door. Voor mijn Arab werkt dit niet altijd. Als hij iets ziet waar hij als de dood voor is (bijv. graafmachines), moet ik zijn stressniveau zo laag mogelijk zien te houden. Ik vertraag dan in tempo of blijf soms zelfs even stilstaan om hem er naar te laten kijken. Ik praat daarbij en houd mijn stem laag en rustig. Ik heb mijn paard geleerd bij mij te blijven en dat doet hij ook. Als hij plots van iets verschiet, zal hij zich hooguit omdraaien om te zien waar het enge ding vandaan komt en dan blijft hij staan totdat ik zeg dat het goed is. De meesten onder jullie zullen deze manier wel afkeuren maar voor mij werkt het.

droommajori schreef:ik heb ook zo,n pony die met opstappen erg bang is
hij trapt naar je en kropt zich helemaalop
de eigenaar van de stallen zegt gewoon een schop verkopen dan houd hijwel op
ik ben totaal gen penny typje dat ik alles zielig vind maar een pony schoppen omdat hij iets eng vind zou ik dus niet doen
want doordat ik gewoon rustig blijf bij mijn pony kan ik er nu bijna op komen zonder problemen ze trapt niet meer en dat had ik denk ikniet voor elkaar gekregen ls ik haar gewoon een trap verkocht