Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hermesdeux schreef:Jullie hebben het eigelijk alleen maar over het boos worden tijdens het berijden van je paard. Dan ga ik volkomen mee met het commentaar wat gegeven wordt. Maar hoe weet een paard, dat bij een "Catoo" of "He" of "Ho" hij moet stoppen? Kent hij de gevolgen, en zijn deze bekend? Iedereen wordt dan in dat opzicht weleens boos op zijn paard. Die van mij weet bijv. precies dat hij bij een open stal deur, tijdens het voeren, niet met zijn voeten over de lijn mag. Dit doet hij ook niet, omdat hij anders gecorrigeerd wordt na een waarschuwing. Maar hier ben ik wel bewust mee bezig geweest, en hij kent de corrigerende tik na een waarschuwing. Dit scheelt mij al een hoop "gedonder" omdat hij weet wat er komen gaat. Waarom dan niet 1x duidelijk zijn (imo boos worden) en verder fijn verder communiceren, dan 10x een naam roepen en het nog niet snappen?
Even ter toelichting: boos worden vind ik al een corrigerende tik. Kwaad en onredelijk meer het bewust "afrossen" van je paard om je macht af te dwingen.
. blijft nu ook altijd netjes los staan als ik haar afzadel en m'n spullen weg hang enz
Hermesdeux schreef:Even ter toelichting: boos worden vind ik al een corrigerende tik. Kwaad en onredelijk meer het bewust "afrossen" van je paard om je macht af te dwingen.
In het allerlaatste geval kan ik wel eens boos worden, maar ik probeer wel eerst of motiveren niet werkt
.
jarrah schreef:Sjee, het verbaast me altijd weer als ik dit soort topics lees over hoeveel mensen er gewoon echt boos kunnen zijn op hun paard...kom op, waar denk je dat die fout bij het paard vandaan komt?? Juist...bij de ruiter! Dus waarom boos op je paard worden als je diep van binnen dondersgoed weet dat de fout eigenlijk bij jezelf ligt ipv bij het paard?
B_Sweet schreef:Ik vraag het eerst rustig,Dan iets harder en dan Klets !!
Wie niet luisteren wil moet maar voelen ...
Alleen ik word niet boos.Ik doe het gewoon rustig.
Als ik boos word reageert ie omgekeerd.