*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:11

jemig!! dit is echt niet normaal Boos!

als ik dit zie zou ik zo graag iets willen doen, maar ik zou niet weten wat!
gatver!! echt vreselijk vind ik dit voor die paarden Boos!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:49

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:17

Ik heb het filmpje niet eens afgekeken.. Had alweer genoeg gezien..

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:52

Ach,oss Boos!
Debiele mensen!

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:22

Vreselijk...Boos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:57

Toch doen velen niet veel ander dan wat anderen elders doen, de trainer gehoorzamen. Als die zegt dat het kan en zelfs zo hoort om een paard beter te laten lopen, dan geloven veel dat. Daarom zien we dus ook veel gebruik van hulpteugels en hulpmiddelen en trainingsmethodes die niet door de beugel kunnen in alle andere disciplines.
Als je er dan wat van zegt word je uitgemaakt voor leek die er niks van weet of krijg je weet ik het wat naar je oren. En je wordt buitengesloten. Het is niet makkelijk om dit soort dingen uit te roeien en al helmaal niet als de hogere instanties er aan meewerken.

Ik wist trouwens als tiener al van de walkinghorse praktijken en dat is dus al 30 jaar geleden. Toen was het al in opspraak buiten het wereldje om, maar er is dus nog niks veranderd.
Maar je kunt in alle disciplines wanpraktijken terugvinden, helaas.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:01

Ik vind dat je een paard met liefde naar beneden en mooi moet rijden. Natuurlijk kan je niet altijd lief voor je paard zijn als je erop zit maar dit slaat alles! Pure dierenleed, zal me niks verbazen als die paarden maar 6 ofzo worden.. Bah smerige mensen zijn dit! Boos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:07

Helaas voor hen worden ze gewoon oud, waarmee men vindt dat bewezen is dat het geen kwaad kan. Maar het bewijst alleen dat een paard ontzettend veel leed kan doorstaan.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:19

Gatverdamme, hier wordt ik echt Misselijk misselijk van...
Wat een mensen... Dat dit allemaal nog kan hé.. Wat een %$@@#$%..
Heb hier geen woorden voor, dit wist ik echt niet..
Wat doet die smerige man in het filmpje met die staart van het paard?
Daar heb ik hem uitgezet.. Kan er niet naar kijken...
Arme dieren....

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:45

gruwelijk Boos! Huilen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:06

foutje!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:07

Lusitana schreef:
Helaas voor hen worden ze gewoon oud, waarmee men vindt dat bewezen is dat het geen kwaad kan.
Wat een bekend klinkend argument is dat toch... Schijnheilig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:07

Ja , hè Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:11

Ok gaat zich weer verdiepen in LDR Haha! Haha!

maargoed een leek kan imo weten dat het opzettelijk pijn doen van paarden, niet in een straatje wat de rechtvaardigen is past..

ik persoonlijk vind dit meer dan schrijnend........ soms he, soms zou ik willen dat meer paarden gewoon eens die dikke middelvinger opstaken naar een mens, een mooi plekje uitzochten en daar dat mens deponeerde Haha! Haha!

doet die van mij wel soms Haha! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:37

Soms zou ik willen dat paarden hun eigenaren of trainers vermoorden, maar ja, dan heeft het paard het weer gedaan en moet afgemaakt (dat heb ik ook wel gelezen in de westernwereld).
Heb je je wel eens verdiept in de pleasure horses in Amerika? Wordt je ook niet goed van. Geen pleasure voor het paard hoor.
Als gezegd, er zijn heel veel wantoestanden. In de draf en rensport maak je ook dingen mee waar je boos om kunt worden, in de mensport, dresuur, springen, echt overal. Maar ja, het doel heiligt de middelen enzo...
Mensen die geld of glorie willen, worden soms blind voor dingen die bij anderen zo klaar als een klontje zijn.
Wij zeggen dat doet zeer, dat is niet normaal. Zij zeggen, ja, maar daar loopt -ie wel beter van en hij heeft de oortjes toch naar voren en wordt goed verzorgd en krijgt goed te eten en zoveel aandacht en hij wint veel prijzen en als hij het niet wilde liet hij het wel zien en hij wordt er toch oud mee dus het kan geen kwaad! Ze roepen echt allemaal hetzelfde! Of je nou iemand hebt die de benen van een Fries ophijst met een of ander vreemd tuig, of een springruiter die barreert of een ruiter die sporen die schokken geven draagt, of wat dan ook...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:59

Lusitana schreef:
Maar het bewijst alleen dat een paard ontzettend veel leed kan doorstaan.

De leeuw daarachter in de bosjes mag toch niet zien dat hun gewond en zwak zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:12

@Lusitana: Nu niet hele rare dingen gaan zeggen over de westernwereld hoor..... trainers vermoorden?

Maar er zijn inderdaad erg veel wantoestanden, overal. Wat mij het meest verbaast is dat de mens echt glashard kan zeggen dat er niks aan de hand is. Het enige wat je kan hopen is dat die mensen uiteindelijk met hun daden geconfronteerd worden, op wat voor manier dan ook.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:23

Nu kom ik misschien erg blonT Blond over.. Maarre ik kon het filmpje dus niet kijken, heb wel kleine stukje gezien..
Maar hoe maken ze die blokken nou precies vast? En wat doen ze met die kerosine en die kettingen??
Misschien kan iemand mij dat vertellen??
Ik vind het zo walgelijk….

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:46

Cer schreef:
@Lusitana: Nu niet hele rare dingen gaan zeggen over de westernwereld hoor..... trainers vermoorden?

Een westernpaard had een dame "vermoord" naar de woorden van haar vriend. Ik weet zeker dat dit geval wel bekend is, het was nl in Nederland.
En ga je nu vertellen dat de pleasure horses in Amerika vanzelf met hun neus over de grond lopen te sloffen?
En vergeet niet dat ik benadruk dat in ALLE disciplines wantoestanden voorkomen. Ik beschuldig niemand individueel, ik noemde hier een voorbeeld van een paard dat zich verdedigde en vervolgens werd afgemaakt omdat het paard als monster werd gezien...niet de mensen die het veroorzaakt hebben. Dat was de boodschap van de post. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:55

Sterren schreef:
Nu kom ik misschien erg blonT Blond over.. Maarre ik kon het filmpje dus niet kijken, heb wel kleine stukje gezien..
Maar hoe maken ze die blokken nou precies vast? En wat doen ze met die kerosine en die kettingen??
Misschien kan iemand mij dat vertellen??
Ik vind het zo walgelijk….

De blokken worden met riemen onder de hoeven vastgezet. De kettingen zitten om de koten van het paard en bonken bij elke stap net boven de kroonrand, een plek die ze insmeren met bijtend spul zodat het extra pijn doet. Ze pakken de koten de nacht te voren ook wel in met plastic nadat er spul is opgedaan zodat het helemaal goed inwerkt en korsten eraf vallen. Ze gebruiken niet alleen troep die zo pijn mogelijk moet doen, maat ook nog spul om het te verbergen. De paarden worden geinspecteerd voordat ze de ring in gaan. Ze mogen daarom niet reageren op pijn als de dierenarts ze bevoelt. Daar hebben ze wat op gevonden. Ze doen ze ontzettend pijn in de mond door er klemmetje (van die accuklemmen) in te zetten, of een ketting erdoor en daar aan trekken, of een ketting om de neus. Ze worden in de stal al geleerd niet te reageren als iemand aan de benen komt, door ze met een stang te slaan als ze bewegen. Toen een paard bij de inspectie wel bewoog, zei de dierenarts dat de eigenares maar terug moest naar de stal om hem eerst maar beter ongevoelig te maken (door hem te slaan dus). Met andere woorden, de dierenartsen werken gewoon mee met die bende(ze zijn corrupt), ze weten wat de paarden wordt aangedaan. Deze dame kon de mishandeling uiteiendelijk niet meer aanzien en heeft zich teruggetrokken uit dat wereldje en is uiteindelijk voor "gek" uitgemaakt en bedreigd, net als anderen die hun mond opendeden. Je doet er aan mee, of ze maken je het leven moeilijk. De trainers doen hun best je te overtuigen dat het gewoon zo hoort en voor een tijd gaan ze daar in mee, maar mensen die echt om hun paarden geven zien op een gegeven moment wel dat het niet klopt.
De paarden lopen hun "sierlijke" rondjes met heel veel pijn en dat is trouwens nog zichtbaar ook. Toch worden ze toegejuigd en vindt men het prachtig....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:58

@Lusitana: Dat was een ongeluk, dat verhaal is idd bekend.. dat was juist een combinatie die erg goed met elkaar overweg kon. De kranten hebben dat vreselijk opgeblazen...
Dat paard LEEFT trouwens nog hoor. Wel even je feiten op een rijtje zetten Ja

Enne, de grootste criticus mbt western ben ik misschien wel. Dat daar veel dingen niet door de beugel kunnen kan ik alleen maar beamen helaas...

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:59

Ik kan het filmpje nu ook niet zien.. ookal weet ik eigenlijk na al jullie reacties dat ik em misschien liever niet wil zien!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:02

Cer, Paard stond wel bekend als zeer moeilijk(volgens de krant en dat is het enige waar ik me aan vast kan houden) en dame wilde het nog met hem proberen. Allemaal heel nobel, maar toen het mis ging werd wel het paard aangewezen als monster. Er werd toen wel gezegd dat hij naar de slager moest. Meer heb ik er niet van meegekregen. Ik denk dat het net in de tijd was dat ik hierheen verhuisde ofzo.
Wat doen ze er dan nu mee?

Maar bedankt voor de opheldering. Maar het blijft een feit dat een enkele keer een paard wél zegt dat hij er genoeg van heeft, maar dat dan het paard wordt aangewezen als schuldige.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-09-06 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:05

Lusitana, de doodsoorzaak van de amazone is nooit vastgesteld... dus dat soort uitlatingen zijn gewoon niet correct. En verder is dat geval hier bespreken erg off-topic...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:34

ik heb er geen woorden voor!