Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
missblue schreef:kwestie van momentopname, en winnetou kan je gewoon niet vergelijken met mijn paard
Sizz schreef:Gewone rijfoto's onder gelijkwaardige omstandigheden.
Elke86 schreef:Ik ga ook eens naar dromenland trekken. Bijlezen is voor morgen op het werk![]()
yulan schreef:Laatste reactie voor vandaag:
De kwaliteit is dan wel niet gelijkwaardig, maar dit was ook op les/stage.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VQ6XXKC6[/img]
Sizz schreef:Daar loopt de pony duidelijk beter, maar daar zit jij ook beter.
Het is meer je oude manier van rijden en niet de nieuwe.
Al kan ik het niet precies zien, daar zijn de foto's te slecht voor.
horseyfries schreef:Ik heb vernomen dat A. de Bodt er voor pleit om de volgorde van het skala om te draaien omdat rechtrichten volgens hem voor ontspanning en aanleuning komt.....
Goofy44 schreef:Als je een paard laat stofzuigen, dan is dat voor het paard een prettige houding. Het heeft echter geen enkele maar dan ook geen enkele gymnastische waarde. Voorwaarts-neerwaarts is heel wat anders als stofzuigen. Een paard dat de achterhand eronder zet, wil niet zeggen dat het paard meer verzameld. Voor verzamelen is een onder het zwaartepunt van het paard tredend achterbeen nodig, dat is heel wat anders.....
Als je een paard wilt rechtrichten, dan kan dat voor de simpele dressuur bewegingen al snel gedaan worden. Als je een rechtgericht paard wilt hebben omdat je het paard in de verzameling en dus ook in oprichting wilt rijden, dan vergt dat heel wat van een paard. De oprichting die in die fase van de opleiding nodig is, stelt hoge eisen aan het paardenlijf en aan de oefeningen om het paard dit werk te kunnen laten doen. Daarom komt rechtrichten in het Ausbildungskala pas serieus aan de orde voor verzamelen..... Je moet dus wel weten wat er met die kreet rechtrichten bedoeld wordt en wat het effect moet zijn of worden.
Nimmedor schreef:Ik ben ook een 'stofzuigruiter' maar ik doe het meer voor de ontspanning in de rug, en niet meer als links en rechtsom een rondje tot die zich helemaal loslaat
*zie profiel* maar ik het laat achter nooit verslappen
_Anke_ schreef:Die ervaring deel ik met Horseyfries.
Als je daar komt word je afgekraakt van onder tot boven.
Mijn paard heeft daar een maand in training gestaan, helaas zonder resultaat....