horseyfries schreef:Je kunt toch niet van één foto gaan beoordelen of het paard last heeft van LDR? Zeker niet van eentje waarop de omgeving niet eens te zien is? Misschien reed er wel net een tractor het terrein op, weet jij veel?
Als jij echt wilt ZIEN of paarden die zo gereden worden ongelukkig zijn dan is er maar één plaats waar je moet zijn: op stal bij de mensen thuis, kijk naar hun training en bepaal dan met je eigen subjectieve mening of jij vind dat het paard er ongelukkig uitziet.
Want aan het paard kun je het nog altijd niet vragen dus het is nog altijd een kwestie van interpreteren.
Maar echte paarden mensen weten allemaal één ding zeker: een ongelukkig paard loopt niet, eet niet en zal zeker niet de ring doordansen!
@ Ulissa: je begrijpt niet waar ik het over heb. Er zijn veel meer paarden die in hun natuurlijke gang in draf achter of voor iets eerder landen dan paarden die exact tweetact lopen als je het vertraagd bekijkt. Daardoor is het onmogelijk om de beoordeling daarop te baseren.
Lees toch ook eens goed ik heb onder die foto nog een link gezet en daar zie je duidelijk dat die last heeft van LDR.

Hier heb je hetzelfde paard in beeld.
http://horsesforlife.com/content/view/421/415/
Volg de link en je ziet genoeg.
En er zijn genoeg paarden die lopen in de ring die erg ongelukkig zijn.
Dat paard van een bekende van mij is helemaal gebroken.
Heeft helemaal geen levenslust meer en word voor iedere kleinigheid geslagen.
Toch loopt die.
Je hebt paarden die vechten en die landen meestal in de slacht en de paarden die zich over geven en gebroken worden die zijn dan goed genoeg om te rijden.