Aan de hand van je tip heb ik wat filmpjes opgezocht van het losrijden van Isabell Werth.
Dit was de eerste die ik tegen kwam:
https://youtu.be/OZAFHJVA4qc[ [url=m/9cKegU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard lijkt hier wel wat minder week in de rug...
Maar goed, ik zal niet beweren dat alle andere GP ruiters het zoveel beter doen. Ik ben alleen echt niet overtuigd van Isabell Werth, vind haar er op zitten als een zak aardappelen. Niet wat een dressuur
koningin betaamt naar mijn mening.
Wat is hier schokkend aan dan? paard is wat lager ingesteld zodat hij beter over de rug blijft. Qua zit, ja er zijn ruiters die mooier zitten.
Ik schrik eigenlijk dat juist jij deze opmerking maakt, Elisa. Ik zie hier niet een paard dat lager is ingesteld noch beter over de rug gaat/blijft lopen. Eerder een paard dat vooral geen lengte krijgt in zijn hals en zowat met de kin op de borst loopt.
Edit: Wat betreft een opwaartse romprichting, ik vraag me inderdaad ook af in hoeverre dat effect heeft op het kunnen gaan zitten van een paard. Krijg je dan geen giraf bouw? Is een doortredende, krachtige achterhand en sterke rug niet belangrijker? Persoonlijk zie ik het liefst een mooi evenwichtsmodel met diepe romp en een rug waar wel een normale maat zadel op kan.