Inoterry schreef:_Penotti schreef:Maar vol aan de teugels sleuren om een speknek met buitenrit omlaag te krijgen, wat hier door iemand een suggestie was, gaat ook niet fijn zijn voor de mondhoekjes. En niet helpen ook niet, juist die hefboom naar beneden is je dwang. (nee schrijf bewust geen hulp)
Maar de kruising over vliegen of de sloot in is ook niet zo fijn voor het paard.
In de bak vind ik ze overigens totaal overbodig.
Mocht dit over mij gaan, de slof hangt er los aan totdat hij gaat. En dan krijg ik hem met slof nog in geen 100 jaar naar beneden, maar wel aan 1 kant net genoeg uit balans zodat hij remt en ik weer controle krijg. Hij heeft een tijdje de rotgein gehad om er als een kameel bij te lopen. En dan steeds net doen alsof hij na wilde geven om vervolgens de volgende pas alweer zijn neus boven zijn oren uit te steken. Zadel was gecontroleerd, paard was door de hele molen gehaald, mankeerde niks en toch bleef hij het doen. Mijn toenmalige instructrice wilde kijken wat hij zou doen met een slof. Nou, de slof uit haar handen sleuren en vol in de staak gaan dus
. Hij heeft kort daarna door omstandigheden een tijdje stil gestaan en daarna was het probleem zoveel minder dat ik het wel rijtechnisch opgelost kon krijgen. In een afgesloten bak heb ik ook geen slof nodig, ook al kan hij wel eens spontaan schrikken van de meest rare dingen en staan we dan spontaan aan de andere kant van de bak
. Maar onze buitenbanen hebben geen omheining
Jahoor want het paard denkt oprecht, ik ga jou eens even pesten, en doen alsof ik nageef, en daarna toch niet

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die zo denkt