Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nanjo schreef:De jeugd van tegenwoordig groeit op in een omgeving waarin sociale media onmisbaar is. Je bent 'gezellig' door naar je telefoon te staren en met je vrienden te 'praten'. Je wilt niks meer missen van wat er gebeurt, want dan loop je achter en kan je later niet meepraten. Ik heb het vooral over kinderen die nu in het begin van de puberteit zitten. Ik zelf ben 20 jaar en erger me hier heel erg aan. Ik hoef geen 3g of overal wifi, ik wil offline kunnen zijn en kunnen genieten van de dingen die ik doe.
Het voelt ook verkeerd om ongeïnteresseerd met je telefoon bezig te zijn, terwijl de paarden zich helemaal kapot voor je werken. Een beetje dankbaarheid voor het dier kost niets.
Nanjo schreef:De jeugd van tegenwoordig groeit op in een omgeving waarin sociale media onmisbaar is. Je bent 'gezellig' door naar je telefoon te staren en met je vrienden te 'praten'. Je wilt niks meer missen van wat er gebeurt, want dan loop je achter en kan je later niet meepraten. Ik heb het vooral over kinderen die nu in het begin van de puberteit zitten. Ik zelf ben 20 jaar en erger me hier heel erg aan. Ik hoef geen 3g of overal wifi, ik wil offline kunnen zijn en kunnen genieten van de dingen die ik doe.
Het voelt ook verkeerd om ongeïnteresseerd met je telefoon bezig te zijn, terwijl de paarden zich helemaal kapot voor je werken. Een beetje dankbaarheid voor het dier kost niets.
tylando schreef:Ik zie de laatste tijd veel mensen , vooral jongeren , op hun paard aan het stappen , teugels los en druk aan het appen of wat dan ook!
Ook al paar keer dat er gelongeerd word en de blik alleen maar starend naar het schermpje van je telefoon.
Paard loopt ondertussen zijn rondjes maar.
Ik vind dat zo niet bezig zijn met je paard ( hobby?) en stoor me er vreselijk aan!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening/ reacties hier op !
M_D_H schreef:Ik had met rijden nooit mijn telefoon bij mij, eigenlijk alleen met longeren zodat ik een fimpje kan maken.
Maar sinds ik in november zo hard van het paard afgelanceerd ben dat ik zelf niet meer overeind kon komen en ik moest afwachten tot iemand mij zou vinden (Ging gelukkig snel want de stalhond schoot te hulp) Heb ik altijd een telefoon bij mij
Iris82 schreef:Op buitenrit maak ik standaard wat foto's. Om op Facebook te zetten of aan Endomondo toe te voegen. Tijdens het rijden in de bak of longeren nooit. Want kunt niet trainen en op je telefoon rommelen tegelijk.
Deze vond ik wel spannend.![]()
[ [url=m/XDsKNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stamper schreef:Op paard zou ik nooit doen.
Buiten beem ik hem wel mee, maar gebruiken? Nooit... Levens gevaarlijk vindt ik dat.
Edit; sorry betrap mezelf op een leugen. Heb tot heden in 7 jaar tijd 2x foto gemaakt ohz. Maar toen stond ze stil, hoewel zelfs dan alles kan gebeuren!
JadeS schreef:Ik heb mijn telefoon altijd bij met buitenrijden. Gewoon voor het geval er iets gebeurd.. Maar zodra ik hem gebruik tijdens borstelen of wandelen, dan heb ik geen paard meer, maar een stuiterbal
SweetVanille schreef:Als ik met een paard bezig ben, ben ik niet met mijn mobiel bezig...As simple as that...
tylando schreef:Wat ik wel erg vind om te zien dat sommige zo in der mobiel gedoken zitten dat ze volgens mij niet eens door hebben als je hun paard omruilt voor een koe ofzo.
Soms denk ik dat sommige mensen beter kunnen gaan fietsen! Die vragen weinig aandacht. Ja dat je moet trappen anders val je om.
frankiej schreef:kijk er alleen op met buitenrit op runtastic om te zien of ik de juiste richting op ga.
khirshanta schreef:Ik zie het ook weleens, en vraag me dan met longeren af hoe je dan correct kunt longeren. Rondjes lopen is niet het doel in mijn optiek.
Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt om een paar keer snel een foto'tje te knippen van de bovenkant (stilstaand, maar toch).
Verder blijft hij in de keuken, en op buitenrit gaat hij wel mee.
CathyTBP schreef:Ik vind het niet alleen vervelend voor het paard, maar ook heel erg onveilig! Als ik aan het rijden of longeren ben dan heb ik mijn aandacht bij het paard. En dat is ook wel nodig, stel je voor dat het paard schrikt en een sprintje trekt. Dan is het: ''stom paard, nu heb ik mijn mobiel laten vallen!''. Altijd als ik zoiets zie dan stoor ik mij er ook vreselijk aan!
Moonscore schreef:Ik gebruik hem alleen tijdens het rijden om de tijd bij te houden, want we hebben geen klok in onze bak helaas. Soms tijdens het uitstappen een foto maar verder blijft die altijd in mijn zak.
Mondy schreef:Ik heb hem altijd bij voor t geval van nood. Ook tijdens het rijden.
En dan is het soms leuk om ook foto's te maken van de oortjes
Zolang je een ander maar niet in d3 weg zit en je nog oog hebt voor je omgeving.
LiiNd_Y schreef:Ik heb hem altijd in m'n broekzak. Laatst even met uitstappen tevoorschijn gehaald om even een snapchat te makenMaar dat doe ik echt zelden.
Telefoon heb ik graag bij me omdat ik een jong paard heb en niet altijd in zicht ben. Dan kan ik bellen voor het geval dat.
elinedeau95 schreef:Ik heb mijn telefoon wel altijd bij. Rij alleen en als ik eraf val dan vind ik fijn dat ik kan bellen als het nodig is. Verder maak ik af en toe een foto met mijn telefoon, maar daar houdt het ook bij op. Mijn telefoon zit nog niet vast gegroeid dus dat helpt ook
xLes schreef:Ik snap dat ook niet en ben nochtans maar 24. Jongeren leven enkel op hun gsm lijkt het wel.
Ik zit zelf ook wel vaak op mijn gsm te tokkelen, maar als ik bij vrienden ben of uit eten ga ofzo dan raak ik hem niet eens aan. De mensen bij me gaan voor.
Bij het paard heb ik de gsm veiligheidshalve altijd in mijn broekzak, moest ik vallen dat ik meteen iemand kan bellen. Soms maak ik eens een fotootje van mijn paard in de wei of een oortjesfoto, maar verder komt dat ding mijn zak niet uit. Vaak komt mijn vriend mee en dan laat ik hem gewoon thuis. Als ik bij mijn paard ben wil ik met haar bezig zijn.
Samengevat zit ik dus regelmatig op internet via de gsm, maar ik kan hem prima wegleggen. Vrienden en dieren gaan voor!
xxpaaardje schreef:Ik gebruik hem alleen voor nood hem wel altijd bij me. Maar app nooit want vind ik veelste gevaarlijk hoe braaf paard ook. Kan altijd schrikken en dan is het leed niet te overzien. Als ik gebeld word of geappt tewel ik met me paard bezich ben pech dan. Dan neem ik later op of bel terug als ik helenmaal klaar ben met mijn paard. Want ik rijd ook wel vaak alleen dus dan heb hem bij me voor nood voor me zelf of voor me paard. Maar gebruik hem veder nergens voor.
Cowgirl schreef:xLes schreef:Ik snap dat ook niet en ben nochtans maar 24. Jongeren leven enkel op hun gsm lijkt het wel.
Ik zit zelf ook wel vaak op mijn gsm te tokkelen, maar als ik bij vrienden ben of uit eten ga ofzo dan raak ik hem niet eens aan. De mensen bij me gaan voor.
Bij het paard heb ik de gsm veiligheidshalve altijd in mijn broekzak, moest ik vallen dat ik meteen iemand kan bellen. Soms maak ik eens een fotootje van mijn paard in de wei of een oortjesfoto, maar verder komt dat ding mijn zak niet uit. Vaak komt mijn vriend mee en dan laat ik hem gewoon thuis. Als ik bij mijn paard ben wil ik met haar bezig zijn.
Samengevat zit ik dus regelmatig op internet via de gsm, maar ik kan hem prima wegleggen. Vrienden en dieren gaan voor!
Niet alleen jongeren hoor. Ik ken zat volwassen die dat ook hebben.
Meeste mensen zijn gewoon verslaafd. Waarom moet dat ene uurtje dat je met je paard bezig bent nog gevuld worden met 10x appjes kijken en FB checken.
Ik denk dat heel veel personen zwar in de stress schieten als een dag alles uitvalt. Lijkt mij heerlijk trouwens en als ik in de auto zit nog veiliger ook. Je wilt niet weten hoeveel mensen in de auto op hun mobiel zitten te kijken.
Maar goed ik stam nog uit het tijdperk dat de telefoon met een snoertje verbonden was aan de muur en je aan de moeder van je vriendinnetje vroeg of je even naar huis mocht bellen dat je daar bleef spelen.
tylando schreef:Ik heb em alleen bij op buitenrit . Verder ligt ie in mijn tas in kluisje.
Als ik met mijn mobiel bezig ben , is mijn paard er ondertussen al vandoor
Carol_Beer schreef:Ik vind het wel best, ik bel zelf ook vaak genoeg op m'n paard, niks mis mee hoor.
Tegenwoordig loopt iedereen te muggenziften over veiligheid, je kan geen boe of bah meer zeggen, of je bent al weer gevaarlijk bezig.
Nee hoor, gewoon op het paard even bellen mag best kunnen, je ziet toch gewoon waar je rijdt als je belt?
horsez_7 schreef:xxpaaardje schreef:Ik gebruik hem alleen voor nood hem wel altijd bij me. Maar app nooit want vind ik veelste gevaarlijk hoe braaf paard ook. Kan altijd schrikken en dan is het leed niet te overzien. Als ik gebeld word of geappt tewel ik met me paard bezich ben pech dan. Dan neem ik later op of bel terug als ik helenmaal klaar ben met mijn paard. Want ik rijd ook wel vaak alleen dus dan heb hem bij me voor nood voor me zelf of voor me paard. Maar gebruik hem veder nergens voor.
ja het is ook gewoon gevaarlijk als je tijdens het rijden op je mobiel zit.
ik gebruik hem alleen voor nood.
liefs femke