Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

] en dan pas wegstappen. Kan je paard ook mooi oefenen met stilstaan bij/na het opstappen, niets zo irritant als een paard dat wegloopt als je erop klimt. [Zorg wel dat hij vierkant staat, als bijv. zijn linkervoorbeen naar achteren staat als je opstijgt, gaat 'ie natuurlijk sowieso een stap verzetten omdat hij anders omvalt
]
(maar dat is zowiezo al een aandachtspunt in het dagelijks leven
), dat ik mijn hakken wat meer uit mag drukken en dat ik op sommige momenten mijn handen niet helemaal rechtop houd (voornamelijk wanneer ik ga doorzitten (foto 3))

maar ik wil daarbij toevoegen dat (bij mij iig) 'als een zoutzak gaan zitten' de houding van mijn schouders weer geen goed doet (die zakken dan naar voren).
.

Myrthe2003 schreef:ik kan niet heel veel zien maar rijd het neusje er wat meer uit. en handen boven de schoft verder goed![]()
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=566DBCBA

Kimmie25501 schreef:Interessant topic dit!
Foto 1: Schouders meer ontspannen en wat naar achter houden.
Je kan proberen om tijdens het rijden soms achterom te kijken, dat maakt je houding rechter.
Foto 2: Is niet goed te zien.
verder meer naar voren kijken en je schouders naar achteren.
Kimmie25501 schreef:Foto 1: Naar voren kijken. En proberen je rug wat rechter te houden. Verder netjes.
Foto 2: Handen rechtop houden en proberen je tenen naar binnen te draaien (wat heel lastig is zonder zadel).

)
op het moment ben ik ook bezig om mijn voeten niet zomaar te laten hangen (mits ik serieus dressuur probeer te rijden) tenen zijn inderdaad een volgende stap. Dat mijn tenen naar buiten staan, komt voort uit mijn knieën, zoals je ziet op de foto's wijzen mijn knieën ook niet naar voren. Vandaaruit moet het probleem opgelost worden. Ik wil het ook niet gaan forceren, daar bereik je meer kwaad dan goed mee. Laika123 schreef:Kimmie25501 schreef:Interessant topic dit!
Foto 1: Schouders meer ontspannen en wat naar achter houden.
Je kan proberen om tijdens het rijden soms achterom te kijken, dat maakt je houding rechter.
Foto 2: Is niet goed te zien.
Precies je rug recht houden is iets waar je aan zou kunnen werken, schouders naar achter zoals je een zelfverzekerde houding aanneemt