Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DDDara schreef:Knip
Maar ben het er gewoon niet mee eens dat je niet al met een 3 jarige aan de gang mag, tuurlijk hou je rekening met hoe vaak, hoe lang en hoe zwaar (de ruiter is) maar als je daar op de juiste manier mee omgaat krijg je in mijn beleving een veel relaxter paard op termijn dan wanneer je later begint.
Selka schreef:DDDara, jij kent gevallen waarbij het skelet van een 3-jarige volledig uitontwikkeld is?
Ik zou het absoluut geen onzin willen noemen!
Het brede grote paard ziet er van binnen precies hetzelfde, dan wel niet minder ontwikkeld uit dan het kleine smalle paard.
MsSamanthaXx schreef:volbloeden en westernpaarden worden vaak al op 2 jaar beleerd en er zijn er veel die op goede manier beleerd worden en net zo gezond zijn en oud worden als een normaal paard die op 4 jaar beleerd word je kun ook wachten tot ze volgroeid zijn maar dan kunnen ze ook ziek worden of zich blesseren in de wei
mijn paard zijn we ook al mee bezig is 2 jaar en 5 maand en hoe komt dat omdat hij heel sterk groot en breed geworden is en heeft hele sterke rug als ik langer zou wachten zou hij heel sterk voor mij worden dus daarom hadden ze mij aangeraden al te beginnen en dat gaat eigenlijk heel goed.
MsSamanthaXx schreef:Ik zit er is 1x per week op 5 minuutjes en dat vind hij heel leuk hij ziet het nie als werken voor de rest heeft hij alles op de grond al geleerd achteruit op commando wijken voor druk braaf blijven stil staan het is een paard die bezig wilt zijn en graag nieuwe.dingen leert hij vind niet leuk elke dag het zelfde te doen zeg maar