jasmijn78 schreef:Ik heb ze gezien tijdens het losrijden op de HK en ik heb echt respect voor Adelinde, want Aquido stond echt op springen toen ze er net op zat. Hij was echt heel erg gespannen en hij zag er uit alsof hij ieder moment ging exploderen. Adelinde ging daar heel handig en rustig mee om, maar ze had er echt wel even de handen vol aan om de spanning enigszins af te laten vloeien. Ik vind het nog knap dat ze er de ring mee in is gereden, ik had niet graag in haar schoenen gestaan. Daaruit blijkt wel haar handigheid en vakmanschap; ze stuurt hem toch maar even rond in zo'n entourage.
Verder zag je duidelijk dat als hij even ontspande, dat dat rechterachterbeen dan niet meer zo raar doet. Volgens mij is het gewoon een uiting van spanning, dat trekken met dat been. En dus zal je daar niks meer van zien als ze hem ontspannen weet te houden.
Ik vind het verder altijd maar makkelijk schieten wanneer er bij toppers even iets niet van een leien dakje gaat, en daarom al die kritiek hier op Adelinde dus ook niet terecht.
De grootste 'kul' opmerking vind ik dat mensen zeggen dat haar manier van rijden niet hun 'stijl' is. Daarmee vergelijk je je eigen manier van rijden met die van Adelinde, een vergelijking die niet opgaat aangezien hier niemand kan tippen aan haar niveau.
Adelinde is iemand die keihard werkt, en echt wel het welzijn van haar paarden op 1 heeft. Als je ziet dat Parzival met zijn 17 jaar nog steeds topfit is, dat is echt wel te danken aan goed management.
Nee daarmee zeg je dat je de manier van rijden niet apprecieert/mooi vind.
Bv in mijn geval: Edward Gal rijdt absoluut 100 en waarschijnlijk ook 1000 keer beter dan ik. Maar toch vind ik zijn rijstijl 2x niks.
Da's smaak.
En ik denk dat de meeste dat bedoelen als ze zeggen dat Adelinde haar manier van rijden niet hun stijl is.