Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Geryon schreef:OneAndOnlyx schreef:Vaak genoeg gedaan. Op de manege, dan werd je weer naar een paard gewezen die je totaal niet kende en die jij mocht gaan rijden. Uiteindelijk is dat mijn vaste pony geworden en zijn we samen al flinke stappen aan het ondernemen.
Op het paard van mijn vriendin stap ik alleen als ik me er zelf goed bij voel. Ik ga nooit op paarden als ik me er angstig over voel of het gewoon simpelweg niet wil.
Binnenkort gaat mijn kleine Welshje hier weg en kom ik toe aan de volgende stap. Dan zal ik ook op vreemde paarden moeten stappen en ook hierbij geld, voelt het goed dan doe ik het. Voelt het dat niet dan hoef ik er niet op en kom ik ook niet meer terug bij de eigenaren van dat paard.
Bedenk wel dat de paarden waar jij binnenkort op gaat stappen, anders zijn dan de manegepaarden die over het algemeen braaf zijn. Dus voorzichtig zijn inderdaad
vuurneon schreef:Je hoeft niet eens moeder te worden, ouder worden is voor het overgrote deel al de trucDan maak je opeens (nou ja, geleidelijk ontwikkelingsproces natuurlijk) een meer gecalculeerde risicoanalyse.
Isaboy schreef:zou het nog steeds zo doen geen problemen mee,
maar laat me nooit meer gebruiken om effe t paard weer op de rails te krijgen om dan weer aan de kant geschoven te worden. dat is me te vaak gebeurd helaas
Femke_L schreef:NEVER!
Ik ben echt een bangepoeperd wat dat betreft...
Vroeger stapte is overal op en was het mij niet gek genoeg... Dus kon het mij ook niet schelen of ik niet wist wat het paard ging doen..
Nee, ik stap momenteel alleen op mijn eigen pony en op het paard van een vriendin, wat 8 jaar lang mijn verzorgpaard is geweest...
Verder stap ik niet zo snel op een ander paard, al helemaal niet als ik weet dat het kan bokken..
Daar heb ik gewoon een schijthekel aan..
vuurneon schreef:Ik vind je geen bangerik, maar juist erg verstandig
Ik heb 1 keer de 'fout' gemaakt door te zeggen hoe lang ik reed ipv wat ik zocht in een paard tijdens een buitenrit. Onder het mom; jij hebt veel ervaring, dus jij gaat op dat paard mee, had ik een angstaanjagende buitenrit, langs flinke afgronden met een stuiterend paard waardoor ik en paar flinke blauwe plekken op liep (bomen knuffelen, paard sprong opzij en parkeerde mij tegen de boom aan) en dat paard vond het enig om heel dicht bij de afgrond te lopen (en ik heb al hoogtevrees...). Toen wij weer terug kwamen kon ik de grond wel kussen