Citaat:
Ik ga 3x per week hardlopen en meestal doe ik dat naar stl en dan rijden en dan terug hardlopen. Daarbuiten zwem ik 2x per week baantjes.
Even gequote van de eerste pagina, want ook ik ben verre van in goede conditie en behoorlijk te zwaar.
Maar waar halen jullie in godsnaam de tijd vandaan om zoveel te sporten? Ik werk fulltime, heb een huishouden te doen en een eigen paard waar ik toch zeker 2 a 3 uur per dag mee bezig ben, omdat ik vind dat die haar aandacht zeer nodig heeft.
Als ik daarnaast nog een (paar) uur per dag in de sportschool/zwembad moet hangen krijg ik geen slaap meer, en slaaptekort is ook niet bevorderlijk voor je conditie.
Of mijn huishouden blijft liggen (nog meer dan nu al) of mijn paard krijgt veel minder aandacht...
En dan vraag ik me af, wat is nou belangrijker, een gelukkig paard omdat ze voldoende aandacht krijgt (ik rijd overigens niet iedere dag en eigenlijk alleen maar buiten, geen wedstrijden) of een paard wat zielig staat te verpieteren in haar stalletje omdat ik als ruiter zonodig in topconditie moet zijn omdat het anders zielig is voor het paard...
Daarnaast is mijn paard ook verre van in top(wedstrijd)conditie overigens hoor

maar dat verwacht ik ook niet van een buitenhobbelpowny