Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Cassidy schreef:Als je pony zonder bit niet op je beenhulpen reageert, dan mist ze idd iets, namelijk een stukje opvoeding/opleiding.
Verder vind ik het heel knap dat jij even hebt gemist dat er een hele grote rode waarschuwing boven je reactie kwam te staan dat er al een hele tijd niet op dit topic gereageerd is....
keshia schreef:maar ook is zij een heftige merrie, en kan ik haar niet verantwoord rondrijden met een touwhalstertje, moeilijke keuze dus..
Amaranth7 schreef:Er zijn slechts weinig mensen die fatsoenlijk bitloos kunnen rijden. Gros daarvan heeft zn paard alles met bit geleerd en rijd zn paarden af en toe eens voor de leuk bitloos. Veel paarden die bitloos gereden zijn, gebruiken hun lijf niet tot nauwelijks, ligt dat aan de optoming of aan de ruiters, dat is natuurlijk de vraag.
Bitloos kan een paard niet afkauwen en zijn kaak niet ontspannen, hierdoor krijg je imo nooit het paard bitloos nooit zo los over de rug als met bit.
Mensen die dit onzin vinden, kom dan met filmpjes om me te overtuigen. Ben altijd bereid m'n mening bij te stellen.