Dit is op mijn eigen pony, zij is zo'n 1,48 maar breed zat

En mijn verzorgpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KimIndah schreef:Jazeker! Word deze maand 23, ben 1,66 lang en rijd voor een kleine dame af en toe haar pony van 1,37 hoog. [ Afbeelding ]
Maritje1991 schreef:KimIndah schreef:Jazeker! Word deze maand 23, ben 1,66 lang en rijd voor een kleine dame af en toe haar pony van 1,37 hoog. [ Afbeelding ]
Dit vind ik toch niet zo fijn. Jij bent wel wat te groot voor deze pony.
Of heeft je pony hier geen last van en lijkt het voor al zo?
vencedor schreef:Ik vind hier toch wel een aantal mensen tussen zitten die eigenlijk op een paard horen maar voor eigen gemak.op een pony rijden.
Ik had laatst discussie met mn fysio over gewicht en grote van een paard. Mijn paard is 1,62. Geen ielig beestje , masr fysio gaf aan wil je het leuk houden dan.is voor jouw paard 70 a 75 echt de max. Dus ik bracht het ijslander item naar voren, omdat hij daar zelf voor een deel inzit. Wat is dan het verschil met die diertjes? Het gestel is ietjes anders, korter pijpbeen etc maar de voornaamste reden dat er volwassenen op rijden. TOEN DER TIJD WAS ER NIKS ANDERS. er mocht niks in en uit gevoerd worden kwa paarden. Wij mensen hebben dus "bedacht" dat die uitermate geschikt zijn voor volwassenen.mede.door temperament...
Ik vind echt dat als je Rond of boven 1.75 zit lengte en / of gewicht dat je weinig te zoeken hebt op een pony. En al helemaal niet op eej C er of D er. Nou zal ik wel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat echt.
Edit: 50 kilo hierboven? Eerlijk?
unihorses schreef:vencedor schreef:Ik vind hier toch wel een aantal mensen tussen zitten die eigenlijk op een paard horen maar voor eigen gemak.op een pony rijden.
Ik had laatst discussie met mn fysio over gewicht en grote van een paard. Mijn paard is 1,62. Geen ielig beestje , masr fysio gaf aan wil je het leuk houden dan.is voor jouw paard 70 a 75 echt de max. Dus ik bracht het ijslander item naar voren, omdat hij daar zelf voor een deel inzit. Wat is dan het verschil met die diertjes? Het gestel is ietjes anders, korter pijpbeen etc maar de voornaamste reden dat er volwassenen op rijden. TOEN DER TIJD WAS ER NIKS ANDERS. er mocht niks in en uit gevoerd worden kwa paarden. Wij mensen hebben dus "bedacht" dat die uitermate geschikt zijn voor volwassenen.mede.door temperament...
Ik vind echt dat als je Rond of boven 1.75 zit lengte en / of gewicht dat je weinig te zoeken hebt op een pony. En al helemaal niet op eej C er of D er. Nou zal ik wel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat echt.
Edit: 50 kilo hierboven? Eerlijk?
heb je hier ook een bron voor? want iedereen kan zo wel wat roepen...
ik rijd overigens een dartmoortje ook ijzersterk...
en eeuh.. 50 kilo is niet zo heel veel hoor
KimIndah schreef:Citaat:Edit: 50 kilo hierboven? Eerlijk?
Jazeker, 51,3 als je het precies wilt weten. Ik vind dat het per pony en per persoon verschilt of je erop kunt rijden of niet. Lengte en gewicht van de ruiter moet gewoon afgestemd zijn op bouw, gewicht en lengte van een pony.