Ceriadwen schreef:Een beetje een fokker herkent dat wel en laat zo een paard op jonge leeftijd al hemelen.
Dat dacht ik idd ook. Ik ken wel een paard wat echt van veulen af aan al echt verknipt was maar die is nooit in het stadium van berijden meer gekomen. In de hand nemen voor het uitmesten was al een enorm risico. De slager wou ook nog eens proberen ipv te slachten, had het beest nog geen 5 minuten in handen en wist ook dat dit beter beëindigd kon worden.
Maar ik denk wel dat er echt megamoeilijke paarden zijn. Te lastig voor de capaciteiten van de amateur. Te weinig talent om interessant te worden voor een prof. Wat moet je ermee.
al bij al hadden we nog goed genoeg gereden voor een 3de plaats maar we konden samen beter en hebben nu weer wat werkpuntjes
toen ik net begon met hobbelen zei mijn allereerste instructeur: "als er met rijden iets niet gaat zoals de ruiter het wil ligt het voor 99% van de gevallen aan de ruiter".En eerlijk is eerlijk, ik denk nog heel vaak aan die uitspraak en het helpt me om op een andere manier te kijken hoe ik het op zou kunnen lossen. ...