Als je elke pas aanspoort, dan reageert het paard binnenkort nergens meer op. Mijn instructrice is van mening dat je, op alles wat je vraagt, reactie moet krijgen.
En die mening deel ik ook.Als je geen reactie krijgt, en je 'straft' hem daar niet voor, waarom zou dat paard op je volgende vraag dan wel moeten antwoorden?
) maar dat was omdat ik meer actie vroeg dan het paard kan leveren (op dit moment), had toen wel een ronde een paard onder me in een opgerichte houding (schrok zelf wel van het resultaat) maar na die ronde ook gelijk gestopt met drijven en 'tegenhouden', voordat ik dadelijk een afgestompte pony (en overigens ook overvraagde pony) heb, moet er niet aan denken om 1 (vaak 2) uur per dag zo op het paard te zitten, één ronde was meer als genoeg voor mij, ik zit toch liever een stuk stiller en geef enkel been bij wijken en andere zijgangen.

ik drijf nu dus bij elke pas zonder dat ik het doorheb. ik drijf niet hard, maar mijn benen gaan automatisch naar voor en achter als ik aandrijf (iemand de gouden tip?) ik moet mijn benen nu echt gespannen naar voren houden, wat er ook nog eens niet mooi uit ziet