Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Petpa schreef:LiVetime schreef:De TS zegt toch niet dat hij de pony-fase over wil slaan?? Hij is alleen op zoek naar goed advies, omdat hij er zelf niet zoveel over weet... LEZEN mensen...
Beginnen met een paard... Is voor mij een pony overslaan...
en laat de pony goed keuren ... er zijn zat leuke d's en e's op de markt die ook aan de eisen voldoen.... en je kan nog lang plezier hebben van een pony... wanneer ze 15 of 16 is dan kun je beter een paard kopen... dan heeft ze ook net wat meer handigheid en gewicht en lengte om het paard dan door het parcour te sturen en dat is natuurlijk ook fijn voor haar...
Ze kan prima rondsturen en heeft ook zeker talent, maar ik laat haar lekker aanrommelen en vooral veel plezier hebben met de pony, zonder enige wedstrijddruk. maximuss schreef:@ johanna: er is imo een verschil tussen ouders die ervaring hebben met paarden en ouders die er niets van weten (bij manier van spreken).
Johanna59 schreef:maximuss schreef:@ johanna: er is imo een verschil tussen ouders die ervaring hebben met paarden en ouders die er niets van weten (bij manier van spreken).
Dan kan je het dus beter leren met een goed paard, lees Z paard. De grote is niet zo belangrijk.
Als hij maar braaf is thuis en op concours.
Eens zullen de ouders het toch moeten leren. Als dochter lief zo getalenteerd is, ontkomen ze er niet aan. Al doende leert men.
xx_Horsiex schreef:Hoe kom je daarbij?
Bovendien staat eronder een bericht aan TS waarin staat waarom zijn dochter het paard (paard die ze misschien willen kopen) niet beter het parcours over zal sturen dan de jongen die erop zit, ook al heeft ze meer talent. unihorses schreef:maximuss schreef:@ johanna: er is imo een verschil tussen ouders die ervaring hebben met paarden en ouders die er niets van weten (bij manier van spreken).
Dan kan je het dus beter leren met een goed paard, lees Z paard. De grote is niet zo belangrijk.
Als hij maar braaf is thuis en op concours.
Eens zullen de ouders het toch moeten leren. Als dochter lief zo getalenteerd is, ontkomen ze er niet aan. Al doende leert men.

Kirsha schreef:CleovG, je quotes staan verkeerd
Ik denk niet dat unihorses doorheeft dat Z-paarden echt niet zomaar met iedereen hun rondje lopen