Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:18

Soms. Als ik op de pony van een vriendin van me rijd. heb dat 1 oortje in.
En op mijn eigen pony die vorig jaar overleden is reed ik wel is met een muziekje.
Maar dat waren hele brave pony's. *een kind van 4 zou er nog zelfstandig op kunnen rijden :') *
op mijn verzorg paard zie je me echt nog niet met een oortje in rijden. xD
Het kan me afleiden en 't paardje is me nog iets te schrikkerig. geen fijne combi :')

lovesRagebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:49

Als je in een binnen of buitenbak rijd kun je natuurlijk gewoon de radio aan doen!
Dan voorkom je problemen met de draadjes van de oordopjes.
Muziek is heel ontspannend ook voor de pony zelf.
Dat gebruik ik zelf als ik al voel dan een pony veel spanning heeft,
ga ik tegen hem/haar neuriën waardoor hij/zij zich meer gaat ontspannen.

roooooss

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:52

Ik luister nooit muziek als ik aan het rijden, vind het niet prettig. Kan me er ook minder goed door concentreren dan. Wel zet ik soms muziek aan als ik lekker aan het poetsen, longeren, losgooien of mesten ben.

BlackBearX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:22

Ik rij alleen in de binnenbak met oortjes want dat vindt ik wel veilig.
In de buitenbak zet ik vaak de radio aan maar op buitenrit vindt ik het te gevaarlijk met die draadjes.

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:37

ik luister ook best vaak muziek tijdens het rijden! het is heel ontspannend voor mij en mijn pony (als ik mee zing dan natuurlijk;p kuchkuch )
het rijden gaat ook altijd beter zo! ik doe wel alleen oortjes in als ik gewoon binnen aan dressuren ben:)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:34

Ik doe het nooit eigenlijk, maar snap wel heel goed waarom mensen het doen als het helpt voor de concentratie. Als je buiten rijdt lijkt me het niet zo veilig.
Maar waarom zou je in de buiten of binnenbak moeten horen waar je paard van schrikt? Het is niet dat er ineens een vrachtwagen achter je zit ofzo. Vaak als er geen reactie komt van de ruiter is het paard veel sneller rustig en dan maakt het geen fluit uit waar hij nou van schrok.
Mijn broer hoort heel slecht en die hoort dus ook kleine dingen zoals geritsel in de bosjes niet etc. Paarden zijn altijd doodkalm bij hem omdat ze geen reactie terug krijgen en ook geen zenuwen vooraf van oei hoe zou het paard reageren op dit geluid.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:38

Ik doe het ook in de bak,
maar dat is puur omdat ik me dan kan ontspannen. anders ga ik met rijden te gespannen zitten :)

ShannonF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:22

Bij ons in de bak is altijd de radio aan, maar ik hoor het geeneens. Ik ben altijd met het rijden bezig. Ik zal zelf geen oortje met muziek indoen.

Een vriendin van me staat op een andere stal als ik. Zij zet de radio altijd aan maar dan snoeihard. Ik vind dat helemaal niks, maar ja ieder zijn ding

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:25

Omdat ik ADD heb en dus elke prikkel heel goed opvang (lees te goed.), is het voor mij heel fijn als ik alleen muziek hoor en geen andere dingen. Doe het ook alleen als ik alleen ben.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:27

Ik zie dit echt niet vaak.. Ik zie eerder oortjes en dan de lesgever iets verder met het microfoontje. :)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:34

Ik heb het wel een keer gedaan, maar dat was om kür op muziek te oefenen. Was zo'n gedoe met die oortjes, en zie vielen steeds uit :+ . Maar ik vind het ook niet zo fijn, wel als het een heel rustig paard is, dat ik 101% kan vertrouwen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:26

Ik heb eigenlijk nooit muziek aan bij de paarden, kan juist echt genieten van de rust.
Bij een vorig verzorgpaard stond in de stal wel altijd de radio aan. Dat was ook een grote stal, dus daar was het zowiezo nooit rustig :+
Maar met rijden luister ik nooit muziek.

lovee_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:09

ik luister eigenlijk nooit muziek ik zing zelf altijd heel zacht tegen mijn paard... ik heb dan soms het gevoel dat mijn paard rustiger word :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:15

lovee_horses schreef:
ik luister eigenlijk nooit muziek ik zing zelf altijd heel zacht tegen mijn paard... ik heb dan soms het gevoel dat mijn paard rustiger word :)

Dat klopt ook. Als je zingt wordt je ademhaling rustiger en jij zelf dus ook. Dat geef je weer door aan je paard.
Ik zing ook altijd als mijn paard gespannen is!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:24

Ik rijd ook het liefst met muziek. Als ik alleen in de bak rij met beide oortjes en als er er iemand anders bijrijdt dan met één of geen. Ik ben zelf zeer snel afgeleid en merk dat in het rijden terug. Vaak rij ik fijner (lees ontspannen) als ik met muziek rij. Ik rij buiten op een afgesloten terrein als ik alleen naar buiten ga dan doe ik gerust een oortje in. Radio zou ik minder fijn vinden omdat ik dan alsnog omgevingsgeluiden kan horen en tevens heb ik een speciale playlist voor het rijden met niet te drukke/harde muziek zodat ik bv een harde knal er door heen hoor.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:27

Ook vaak met oortjes.
Soms ga ik dan met mijn verzorgpony zo op de maat proberen te 'dansen'
En soort een 'dansje' maken :o

Maarre ......
Ik kan me veel meer concentreren met oortjes in.
Kan ik me focussen op mij en mijn vpony.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:27

Vallen jullie oortjes niet uit dan? :+

Ik probeer t wel eens, maar mijn oortjes vallen altijd uit en dat ergert me enorm. Het is dan dus fijner om zonder muziek te rijden.

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:31

Ik doe gewoon even voor de lol galopeeren op de maat enzooo XD maarjaa.... soms dan ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:35

ik heb het met me leasepaard een poos gedaan. ik was mijn vertrouwen kwijt en na opbouwen bleef ik erg gespannen. ben toen gaan rijden met 1 oortje in en heerlijke muziek en ik bloeide op en het paard in kwestie ook. Ik vond het heel erg fijn.

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:11

Eileen_ schreef:
Vallen jullie oortjes niet uit dan? :+

Ik probeer t wel eens, maar mijn oortjes vallen altijd uit en dat ergert me enorm. Het is dan dus fijner om zonder muziek te rijden.

haha nee ik doe mijn oortjes altijd onder die dingen bij je oren (kom echt niet op de naam haha) en dan blijven ze zonder moeite zitten hoor!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:21

Ik rijd meestal alleen, op een x per week na. Die ene x per week dat ik samen rijd heb ik meestal geen muziek op, alle anderen keren dat ik alleen rijd heb ik m,n mobiel in m,n zak met muziek aan.

Zo heb ik m,n eigen paardje ingereden en zo rijd ik haar verder en zo rijd ik nu een ander zijn paard in.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:27

Af en toe vallen de oortjes er bij mij uit zoals afgelopen vrijdag bleven een mooi een uur in me oor zitten zonder er uit te vallen:-)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:55

Ik vind het persoonlijk zo asociaal tegenover je paard als je met muziek in je oren zit, maar ik snap wel dat sommige mensen zich er beter door kunnen ontspannen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:00

Asociaal vind ik het niet ik let niet op de andere paarden langs de bak staan in de paddocks mijn ademhaling is normaal en niet gespannen ik let meer op hem maak veel voltes dan en ga vaak van hand veranderen..
Ik luister dan niet echt naar de muziek maar wanneer de muziek afgelopen is ga ik of van hand veranderen of van tempo wisselen daar gebruik ik de muziek voor.
Het gebeurd wel zelden dat we met ze meerderen rijden omdat we maar met ze 4e staan dan rij ik wel zonder muziek anders vind ik me zo aangelengd voelen van o zij is saai en niet leuk om mee te rijden of te kletsen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:46

Ik rijd thuis altijd met muziek in mijn oren, vind het echt heerlijk en kan me dan echt goed concentreren. Krijg er zo'n heerlijk gevoel van. :D Als ik daarna naar buiten ga doe ik mijn muziek uit. Peerd is echt onvoorspelbaar buiten, kan er zomaar uitperen, dus dan vind ik het veiliger als ik gewoon alles kan horen. Zeker omdat er veel tractors rondrijden (zo raar dat hij tractors alleen eng vind tijdens een buitenrit, die komen zeker 10 keer langs zijn wei en langs de bak en dan is het allemaal geen probleem) wil ik alles een beetje bijhouden.

Maar ik vind rijden met muziek zeker relax! :j